Gå til innhold

25 år gammel og singel, haster det med å få mann og barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakka litt med eksen min, skulle ikke gjort det fordi han påpekte at jeg begynner å dra på årene nå. Han sa jeg burde tenke på å finne meg en mann nå slik at vi kan få en familie om noen år. Nå har jeg begynt å bli urolig, og tenker veldig mye på at jeg kanskje aldri får barn(noe jeg veldig har lyst på) og familie. Tenk om jeg blir singel og alene hele livet. Tanken skremmer meg, men vil jo ikke forhaste noe heller. Vil vente til ting skjer naturlig. Jeg går jo på noen dater her og der, men det blir aldri noe mer. Er det noen av dere som er like gamle som meg og er singel? Alle vennene mine har kjæreste og, noe som gjør at jeg føler meg veldig ensom og utstøtt.. :/

Anonymkode: 21439...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan da fint få barn iallefall 10 år til. Slutt å tenk så mye å lev heller i nuet. Har faktisk ingen venner som fikk barn før de ble 25, tidligste var vel 26. Selv blir jeg 29 i år og ble sammen med samboeren for et halvt år siden. Han er 34 og vi skal vente noen år før vi i det hele tatt begynner å snakke om barn.

• Liker 4
Skrevet

Folk får barn senere nå, bla. fordi kvinner i dag tar utdannelse og ønsker en karriere. Slapp av og nyt livet. Bor du på en bygd er det kanskje populært der å få barn i en tidlig alder. Gjerne enda tidligere alder enn det du er nå. Det er viktigere at du finner deg en kjæreste som du liker og som respekterer deg for den du er. Etter det kan barn komme inn i bilde.

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Slapp av. Ikke hør på eksen din. Han vil bare være ekkel. Han har da faen ingenting med å blande seg opp i ditt liv. Du vet gjennomsnittsalderen for å få barn er i begynnelsen på 30 åra? Du har god tid. Veldig mange (de fleste?) er ikke klar for familie før i 30 åra. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som eksen din bare prøver å bryte deg ned. 

Anonymkode: 91248...18b

• Liker 9
Skrevet

Svaret er: nei, du har god tid!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Nei...? :klo: Jeg er like gammel som deg og har ikke tenkt tanken engang. Kanskje om ti år. 

Anonymkode: 0ae77...ed1

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakka litt med eksen min, skulle ikke gjort det fordi han påpekte at jeg begynner å dra på årene nå.

Anonymkode: 21439...b74

Pent brukt kvinne som fortsatt snakker med en ufordragelig eks? Håper du finner en mann som ikke bryr seg om at du har utvist dårlig smak og dømmekraft.

Endret av Hurepoix
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
3 timer siden, Inwe skrev:

Du kan da fint få barn iallefall 10 år til. Slutt å tenk så mye å lev heller i nuet. Har faktisk ingen venner som fikk barn før de ble 25, tidligste var vel 26. Selv blir jeg 29 i år og ble sammen med samboeren for et halvt år siden. Han er 34 og vi skal vente noen år før vi i det hele tatt begynner å snakke om barn.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Nei...? :klo: Jeg er like gammel som deg og har ikke tenkt tanken engang. Kanskje om ti år. 

Jeg synes ikke det "haster", TS, men de som sier at du har ti år igjen mener jeg bør moderere seg litt. Sannsynligheten for å få barn med ulike lidelser øker itakt med årene. Faktum er også at det er biologiske årsaker til at kvinner bør få barn når de er i en viss alder. Jeg var 26 da jeg fikk mitt første. Er man i midten av 30-årene og skal begynne med barn er det for det første ikke sikkert at man får barn med det første (mange må da begynne en lang prosess med prøverør) videre er jo oddsen veldig liten for at dette barnet vil få søsken, med mindre mor planlegger å få barn helt frem til hun nærmer seg 40. Kommer sikkert til å bli halshugget for dette nå; men synes mange er ute på en voldsom selvrealiseringsprosess, og prosjekt baby utsettes til de er ganske så godt voksne. Det er ikke sikkert det er til barnets beste, for å si det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Inwe skrev:

3 timer siden, Watermelon skrev:

Folk får barn senere nå, bla. fordi kvinner i dag tar utdannelse og ønsker en karriere. Slapp av og nyt livet. Bor du på en bygd er det kanskje populært der å få barn i en tidlig alder. Gjerne enda tidligere alder enn det du er nå. Det er viktigere at du finner deg en kjæreste som du liker og som respekterer deg for den du er. Etter det kan barn komme inn i bilde.

3 timer siden, Bootyhunter skrev:

Slapp av. Ikke hør på eksen din. Han vil bare være ekkel. Han har da faen ingenting med å blande seg opp i ditt liv. Du vet gjennomsnittsalderen for å få barn er i begynnelsen på 30 åra? Du har god tid. Veldig mange (de fleste?) er ikke klar for familie før i 30 åra. 

Høres ut som eksen din bare prøver å bryte deg ned. 

22 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Svaret er: nei, du har god tid!

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1ba14f2b907ad8e80ba1b013f9e9afa8.jpg

Honeyguide birds destroy own species’ eggs to eliminate competition

Anonymkode: dbf65...109

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg synes ikke det "haster", TS, men de som sier at du har ti år igjen mener jeg bør moderere seg litt. Sannsynligheten for å få barn med ulike lidelser øker itakt med årene. Faktum er også at det er biologiske årsaker til at kvinner bør få barn når de er i en viss alder. Jeg var 26 da jeg fikk mitt første. Er man i midten av 30-årene og skal begynne med barn er det for det første ikke sikkert at man får barn med det første (mange må da begynne en lang prosess med prøverør) videre er jo oddsen veldig liten for at dette barnet vil få søsken, med mindre mor planlegger å få barn helt frem til hun nærmer seg 40. Kommer sikkert til å bli halshugget for dette nå; men synes mange er ute på en voldsom selvrealiseringsprosess, og prosjekt baby utsettes til de er ganske så godt voksne. Det er ikke sikkert det er til barnets beste, for å si det sånn. 

Jeg er enig, men vil bare poengtere at det ikke akkurat kryr av menn som har lyst til å få barn heller. Kvinner får alltid slengt etter seg at vi venter pga selvrealisering, men nei - det handler også om å faktisk finne noen å få barn med og i disse dager med Tinder og alt annet er det virkelig ikke lett. Jeg tror faktisk flere hadde fått barn tidligere om MENN ville ha barn tidligere.

Anonymkode: cac1a...dd5

• Liker 4
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig, men vil bare poengtere at det ikke akkurat kryr av menn som har lyst til å få barn heller. Kvinner får alltid slengt etter seg at vi venter pga selvrealisering, men nei - det handler også om å faktisk finne noen å få barn med og i disse dager med Tinder og alt annet er det virkelig ikke lett. Jeg tror faktisk flere hadde fått barn tidligere om MENN ville ha barn tidligere.

Bildet er såklart ikke svart-hvitt, men mange unge menn som ikke er så attraktive for kvinner har nok enten lyst på barn tidlig eller kan lett overbevises dersom de bombarderes med sex av ei verpesyk dame. De som IKKE vil ha barn tidlig er de mennene mange damer sikler etter, de som vet de kan knulle rundt mye og lenge og likevel lande ei passabel og fruktbar dame når de er klare til å slå seg til ro.

Endret av Hurepoix
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Bootyhunter skrev:

Nei, gjennomsnittet er 27 for kvinner og 31 for menn.

Anonymkode: 82436...c59

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Hurepoix skrev:

Bildet er såklart ikke svart-hvitt, men mange unge menn som ikke er så attraktive for kvinner har nok enten lyst på barn tidlig eller kan lett overbevises dersom de bombarderes med sex av ei verpesyk dame. De som IKKE vil ha barn tidlig er de mennene mange damer sikler etter, de som vet de kan knulle rundt mye og lenge og likevel lande ei passabel og fruktbar dame når de er klare til å slå seg til ro.

Å få barn med en som kun få barn med deg fordi han ikke har andre alternativ eller fordi du må bombardere han med sex høres deprimerende ut. Jeg håper virkelig folk har høyere standard enn det.

Ellers stemmer det ikke at det kun er menn som kan "ligge rundt" som ikke vil ha barn tidlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, gjennomsnittet er 27 for kvinner og 31 for menn.

Anonymkode: 82436...c59

Nei, i 2015 var det over 30 år for kvinner. Dette var fødsler samlet sett. For førstegangsfødende kvinner var det 28,8. Dette ifølge FHI. Tallene for 2016 har jeg ikke. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å få barn med en som kun få barn med deg fordi han ikke har andre alternativ eller fordi du må bombardere han med sex høres deprimerende ut. Jeg håper virkelig folk har høyere standard enn det.

Basert på de mange historiene om forhold (med barn) som går skeis, rett vest, er fulle av misbruk og og generelt trist, kaotisk drama kan en vel konkludere med at en del kvinner har langt lavere standard enn det. Mange av de lykkelige kvinnene er smarte damer som tar initiativ selv (det vil si: manipulerer mannen til å gjøre det de vil). Og desto tidligere de begynner å hjernevaske han, desto lettere er det.

Endret av Hurepoix
Skrevet

hahahaha, nei du har helt rett TS, du må få barn innen 2 år ellers er det forsent, får du ikke barn før du er 27 så er alt tapt, da blir det verken familie eller mann på deg :( hurry upp

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Jeg skjønner det. Jeg er glad jeg ikke er ung og på søken etter kjærlighet i dette tinder-samfunnet, det virker som at slike ting har bidratt til å forverre samliv og dating for folk, fremfor å forenkle det. Samtidig føler nok de fleste på presset av å ha både god økonomi og høy utdanning innen "ønskebarnet" skal settes til verden. Så ser den at det ikke kun går på kvinners behov for selvrealisering. 

2 timer siden, Hurepoix skrev:

Tja, tror egentlig ikke det er noe sammenheng. For meg virker det som om du forsøker å fremstille det slik at de menn som får barn sent gjør det fordi de er så populære blant damene at de kan leve i sus og dus vel vitende om at de en dag kan slå seg til ro med ei fin dame uansett. Mitt inntrykk er at det er jevnt over tilfeldig hvem som blir foreldre i en alder av 26 kontra 36, sett ut ifra popularitet; også de populære mannfolka har full evne til å bli hodestups forelsket og ønske seg barn med drømmedama "tidlig". Jeg tror eventuelt den største forskjellen mellom de som venter lengre og de som får barn tidlig må være sosioøkonomiske. Ikke for det; har du klart å få to barn, eie hus, hytte og hjem, gifte deg, ha stabil inntekt og være ferdig utdannet innen 30, vil jeg si det også er en form for status. Vi ser jo også at det er blitt status med mange barn. Så "verdien" av familieliv er kanskje i endring? 

Endret av noe tilfeldig
Skrevet
8 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det er ikke alle som var så heldig at de fant en som de så for seg som far til sitt barn så tidlig som deg. 

De fleste venter til begynnelsen/midten av 30 årene i dag da det er mye annet som må fikses først. Ikke alle vil ha to barn heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 22 og syntes allerede jeg har dårlig tid. :fnise: Misforstå meg rett, ikke dårlig tid som i at jeg må finne noen NÅ! Men jeg skal bruke tyveårene på å finne mannen min, ikke på å feste og "få erfaringer"... :) 

Anonymkode: 76c44...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...