Gå til innhold

Psykopater kaller andre psykopater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer bare, for for det første, var mamma sammen med en fyr for 3 år siden. Han soner nå i fengsel for ting han ble avslørt for. Denne mannen fikk meg til å være skeptisk til alle. Jeg mistet nok mange potensielle venner. Han vant min tillit, og fikk til å tro at nesten hver og enkelt var psykopat og jeg måtte passe meg. Det verste var om jeg var forelsket. Det var ALDRI noe positivt ved de jeg likte. Han kunne også si på tlf, at han hadde observert "navn på den jeg elsket" sammen med en dame. Han visste jo ikke hvem hunvar da. Jeg skjønner i ettertid at det var løgn. 

Eksen til en slektning, som også ble en god bekjent av meg. En kvinne. Hun hatet en annen slektning i våres familie. Hun tålte ikke at mannen hennes ville bruke tid med denne slektningen. Denne slektningen hater visst også henne, så jeg vet ikke hvem som har grunn til å være sur på hvem. Men det er egentlig et selvfølge at folk bør få være sammen med familiemedlemmer. I følge denne dama til min slektning, var den andre slektningen psykopat.

Så nå har jeg litt problemer med en venninne. Hun er lett å stole på. Hun er litt eldre enn meg, og mange av venninnene hun har er sånne ensomme kvinner. Jeg har møtt de og, og venninna mi sier at hun har måttet være der mye for dem. Og at første gangen hun så meg tenkte hun at hun måtte bli kjent med meg. Jeg slet veldig psykisk da vi møttes. Vi møttes på fest. Det dumme er at hun alltid blir en slags hobbypsykolog. Hun snakker om folk i min omgangskrets, advarer meg mot folk og snakker om seg selv. En gang vi var på fest sammen, var det en som prøvde seg på meg. Da sa hun til meg at jeg måtte ligge unna fordi jeg ville bare bli såret. Det hadde hun blitt, fordi han var n rundbrenner. Men jeg hadde aldri tenkt å gå videre med han uansett eller gjengelde flørtingen. Hun likte heller aldri mennene jeg fortalte om, eller om jeg datet noen. Hun følte alltid at noe skurret. Sa hun. Men hun har kontakt med så masse menn selv, så hvordan vet jeg at vurderingsevnene hennes er riktige? Hun har den enorme evnen å få situasjoner til å handle om seg. Hun klager over st hun må være "barnevakt" for venninner som finner feil menn, for menn som er i hennes krets. Jeg så en sint melding på smsen hennes en gang, hvor en av hennes såkalte kompiser skrev at de syntes hun prøver å ødelegge venneksap, setter folk opp mot hverandre og at han ikke ville være venner mer. Hun viste meg meldingen, og sa at "ja, slik går det når de blir gjennomskuet". 

I tillegg sier hun at hun plages av st folk spionerer på henne utenfor hjemmet hennes. At folk går utenfor døra hennes når hun sover. Noe jeg sliter litt med å tro på. Kan det være schizofreni? Hun ble også veldig redd en gang en bil kjørte et par ganger forbi hjemmet hennes . 

Jeg synes personlig hun er grei. Men jeg lurer liksom på, kan hun være en også? Hadde du blitt litt skeptisk til en slik person?

Anonymkode: 8fc12...b98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes personlig hun er grei. Men jeg lurer liksom på, kan hun være en også? Hadde du blitt litt skeptisk til en slik person?

Anonymkode: 8fc12...b98

Tror ikke hun venninnen din er hverken psykopat eller schizofren. Det høres mer ut som hun er en person som har opplevd noe eller mye vondt og derfor er ganske redd og skeptisk til folk. Denne skepsisen er nok berettiget men kanskje ikke overfor alle hun dømmer? Generelt er det greieste med sånne ting å høre etter og skrive det bak øret, men gjøre seg opp sine egne meninger uavhengig av hva andre folk sier. Det kan godt være sant at han fyren som la an på deg bare er en rundbrenner og at hun genuint bare prøver å beskytte deg fra å bli såret du også. Men det kan også være at HUN har blitt såret av han og dermed feilslutter at han er sånn mot alle kvinner. Uansett hva som er korrekt, høres det ut som hun prøver å beskytte deg. Så er det du som må sette grenser hvis det blir for mye..

Anonymkode: 793fc...140

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts du må ihvertfall velge nøye hva slags utsagn du tar til hjertet. Ikke tro på alt folk sier. Husk at alle konflikter har to sider og at intrykk som din veninne velger å tro på ikke nødvendigvis er realiteter.

Anonymkode: 86d34...6d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...