Gå til innhold

Barnetrygd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sendte inn søknader til nav ift barnetrygd,barnetillegg og farsbidrag. Fikk de sendt i retur da opplysninger om far ikke er oppgitt. Han nekter å gi meg disse opplysningene, hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: a428b...b32

Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Barnetrygd er da automatisk? Jeg søkte iallefall aldri på det. Hva opplysninger et det snakk om? Skattelisten er offentlig om du trenger inntektsopplysninger.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendte inn søknader til nav ift barnetrygd,barnetillegg og farsbidrag. Fikk de sendt i retur da opplysninger om far ikke er oppgitt. Han nekter å gi meg disse opplysningene, hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: a428b...b32

Snakker du om ekstra barnetrygd fordi du er alene med barnet? 

Du må skrive på og opplyse om at far ikke gir deg de nødvendige opplysningene. Du er ikke den første Nav opplever det med.

Anonymkode: 46faa...b6e

AnonymBruker
Skrevet

du skal skrive en egenerklæring hvor du bekrefter at du er alene (jeg skrev dato for brudd) og ikke har div info. Jeg ringte dem på forhånd da det samme skjedde og de sa de måtte ha en slik erklæring med begges underskrift.. Men da det ikke var mulig var det altså nok med bare min:p   

Anonymkode: 86d4f...8fb

AnonymBruker
Skrevet

Du sier opplysninger om far ikke er oppgitt - er det en farskapssak på gang? Om du f.eks bor på samme adresse som en mann og ikke har opphitt far kan jeg jo skjønne at de begynner å lure....

For å kunne få bidrag MÅ jo far være oppgitt og erklært da det jo er far som skal betale bidrag.... Har du barn fra tidligere må de kanskje avklare om det er samme far til barna for å kunne avklare dine rettigheter..

Anonymkode: fe886...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...