AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #1 Skrevet 13. april 2017 - Bachelor Business Admin. - Økad. - Entrepenørskap & Øk. - Finans - Økonomi og forretningsjus - Regnskap og revisjon - Eindomsmegling - Markedsføring Anonymkode: 92725...40c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #2 Skrevet 13. april 2017 Det kommer jo an på hva du ønsker å jobbe med? Ville droppet Eiendomsmegling og Markedsføring med en gang. Anonymkode: 99e5c...e0c 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #3 Skrevet 13. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo an på hva du ønsker å jobbe med? Ville droppet Eiendomsmegling og Markedsføring med en gang. Anonymkode: 99e5c...e0c Hvorfor ville du droppa de to siste? Tenkte en av de faktisk. Anonymkode: 92725...40c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #4 Skrevet 13. april 2017 Broren min gikk eiendomsmegling første året på BI. Så hoppet han over på Økad 2 året. Fagene som kjører første året er identiske for mange av linjene du ramser opp her så om du skulle velge feil første året så er der likevel håp. Jobber forresten selv innen PR og en karriere innen markedsføring er jo ingen dum idè, men viktigst er uansett at du skal like det du jobber med. Kjenner dessverre ikke til markedsføringslinjen på BI da. Anonymkode: 84b8c...886
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Broren min gikk eiendomsmegling første året på BI. Så hoppet han over på Økad 2 året. Fagene som kjører første året er identiske for mange av linjene du ramser opp her så om du skulle velge feil første året så er der likevel håp. Jobber forresten selv innen PR og en karriere innen markedsføring er jo ingen dum idè, men viktigst er uansett at du skal like det du jobber med. Kjenner dessverre ikke til markedsføringslinjen på BI da. Anonymkode: 84b8c...886 Så man kan bytte linjer om man mistrives 1.året på BI? Anonymkode: 92725...40c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #6 Skrevet 13. april 2017 1. året på BI er det samme på alle linjer. Ville ikke studert eiendomsmegling siden det har vært en masseproduksjon av meglere de siste årene. Og det skal mye til for å bli en vellykket megler. Innen markedsføring så ville jeg i så fall valgt Internasjonal MF, da det også er mange som har studert vanlig Markedsføring. Jeg ville valgt Økonomi og forretningsjus for å komme innenfor noe interessant. Anonymkode: 99e5c...e0c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #7 Skrevet 13. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så man kan bytte linjer om man mistrives 1.året på BI? Det kommer an på hvilke fag som inngår i de ulike linjene. Spesialisering skjer 2 året tror jeg, men så var det broren min som gikk BI, ikke jeg, så jeg har ikke samme kjennskapen til det. Sjekk fagsammensetningen som inngår i de ulike linjene på BI sine sider. Det er vanlig at slik info ligger ute på sidene til skolene. Hvis jeg skal velge en av linjene du ramser opp her så velger jeg kun basert på personlig interesse. Så derfor bør du velge basert på personlig interesse. Og så er det jo fint at du kan skifte over til en annen linje om du skulle ombestemme deg. Det gjør det kanskje litt mindre stressende per nå? Anonymkode: 84b8c...886
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #8 Skrevet 13. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. året på BI er det samme på alle linjer. Ville ikke studert eiendomsmegling siden det har vært en masseproduksjon av meglere de siste årene. Og det skal mye til for å bli en vellykket megler. Innen markedsføring så ville jeg i så fall valgt Internasjonal MF, da det også er mange som har studert vanlig Markedsføring. Jeg ville valgt Økonomi og forretningsjus for å komme innenfor noe interessant. Anonymkode: 99e5c...e0c Hva er forskjellen på internasjonal og vanlig markedsføring? Anonymkode: 92725...40c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #9 Skrevet 13. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er forskjellen på internasjonal og vanlig markedsføring? Anonymkode: 92725...40c Det leser du på bi.no Anonymkode: 99e5c...e0c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #10 Skrevet 13. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det leser du på bi.no Anonymkode: 99e5c...e0c Men si jeg stryker og ikke får vitnemål, hva skjer med BI søknaden min da? Har allerede søkt om studieplass. Anonymkode: 92725...40c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #11 Skrevet 13. april 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: - Bachelor Business Admin. - Økad. - Entrepenørskap & Øk. - Finans - Økonomi og forretningsjus - Regnskap og revisjon - Eindomsmegling - Markedsføring Anonymkode: 92725...40c Velg markedsføring om du ønsker å utdanne deg til å bli arbeidsledig. FInans, bachelor i business, økad, er same shit. Du får akkurat samme jobbene med dem. Mest sannsynligvis kommer du til å jobbe med regnskap eller revisjon når du ferdig så du kunne like godt tatt den linjen. Husk at det kommer til å være alt for mange økonomer i framtiden i forhold til jobbene, samtidig som slike jobber automatiseres mer og mer. Så sannsynligheten for at du ikke kommer til å relevant jobb når du er ferdig er definitivt tilstede. Når det gjelder eiendomsmegling må du like å jobbe på ettermiddager. Kunnskapen som trenges for å være eiendomsmegler er like stor som pølseselgere på bensinstasjoner. Så du trenger ikke å være bekymret for kunnskap. Anonymkode: ff7ff...de5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #12 Skrevet 13. april 2017 Studietilbudene sendes ikke ut før vitnemålene har kommet. Vil tro det gjelder BI også. Anonymkode: 99e5c...e0c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #13 Skrevet 13. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velg markedsføring om du ønsker å utdanne deg til å bli arbeidsledig. FInans, bachelor i business, økad, er same shit. Du får akkurat samme jobbene med dem. Mest sannsynligvis kommer du til å jobbe med regnskap eller revisjon når du ferdig så du kunne like godt tatt den linjen. Husk at det kommer til å være alt for mange økonomer i framtiden i forhold til jobbene, samtidig som slike jobber automatiseres mer og mer. Så sannsynligheten for at du ikke kommer til å relevant jobb når du er ferdig er definitivt tilstede. Når det gjelder eiendomsmegling må du like å jobbe på ettermiddager. Kunnskapen som trenges for å være eiendomsmegler er like stor som pølseselgere på bensinstasjoner. Så du trenger ikke å være bekymret for kunnskap. Anonymkode: ff7ff...de5 Jeg tenker markedsføring. Er det den mest poluulære linjen på BI? Anonymkode: 92725...40c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #14 Skrevet 13. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studietilbudene sendes ikke ut før vitnemålene har kommet. Vil tro det gjelder BI også. Anonymkode: 99e5c...e0c Hva mener du? Jeg kommer ikke til å bli vurdert før jeg har sendt inn vitnemålet? Anonymkode: 92725...40c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #15 Skrevet 13. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Jeg kommer ikke til å bli vurdert før jeg har sendt inn vitnemålet? Anonymkode: 92725...40c Nettopp, den vil ligge til behandling helt til du får lagt opp vitnemålet. Anonymkode: 564af...e7a
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #16 Skrevet 14. april 2017 Velg det du kan tenkte deg å jobbe med! Eiendomsmegling og markedsføring er de mest populære linjene kan jeg tenke meg. Går du for markedsføring bør du få deg relevant arbeidserfaring mens du studerer for det er mange om benet når det gjelder jobb. Om du ikke synes det er så gale å jobbe med salg, så er det greit med markedsføring. Er feil at man blir arbeidsledig om man utdanner seg innen markedsføing, det blir man jo om man ikke vil ha en ren salgsjobb, men det finnes andre muligheter, man må bare jobbe for det! Man kan likegjerne få jobb som saksbehandler i det offentlige med utdannelsen, begrensingene legger man bare på seg selv. Det er lurt å spesialisere seg med kurs itillegg og holde seg oppdatert da feks innen digital markedsføing og webløsninger siden fremtiden blir mer digital. Jo, det finnes jobber men man må jobbe for det Største forskjellen på internasjonal og vanlig markedsføring er at det er ett år integrert studie i utlandet i bachelor i Int.Markedsføring. Ellers er det ikke så krise på hvilke du velger, men kan anbefale deg å studere i utlandet for det gir deg utrolig masse igjen. Ja og stryker du så kommer du ikke inn på BI, du må bestå vgs og få sent inn vitnemålet ditt. Anonymkode: 7debf...996
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #17 Skrevet 14. april 2017 I en artikkel i E24 står det: Vurderer du økonomi? Tenker du derimot på å utdanne deg innen økonomi og administrasjon, bør du kanskje revurdere retningen dersom du er opptatt av trygge jobbutsikter. Ifølge SSB har svært mange unge tatt denne utdannelsen de siste årene, allerede nå er det flere utdannede innenfor denne retningen enn det er behov for. De spår at gapet mellom arbeidsstyrke og etterspørsel vil være fire ganger så stort i 2035 som det er i dag. Saltvedt er ikke overrasket over dette. – Vi kommer til å ha et mye mer automatisert samfunn i fremtiden. Etterspørselen etter de tradisjonelle økonomene vil endre seg. Vi kommer for eksempel ikke til å trenge økonomimedarbeidere i en bank, og typiske trading-desker vil falle bort. Anonymkode: ff7ff...de5 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #18 Skrevet 14. april 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, den vil ligge til behandling helt til du får lagt opp vitnemålet. Anonymkode: 564af...e7a Vet du forresten når man får svar om man har kommet inn eller ikke? Si jeg legger inn vitnemålet 1.juni. Anonymkode: 92725...40c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #19 Skrevet 14. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet du forresten når man får svar om man har kommet inn eller ikke? Si jeg legger inn vitnemålet 1.juni. Anonymkode: 92725...40c Du har veldig mange spørsmål og det finnes kun en riktig kilde: BI. Ta en telefon, send en epost osv så får du skikkelige svar. All den energien du legger i BI nå er forgjeves hvis du ikke består privatist eksamen som du skal ha. Prioriter oppgaven din heller enn å henge her og få useriøse svar. Anonymkode: e3a95...89d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå