Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvordan forhold du har til moren din. Hvis dere er nær hverandre så hadde jeg sendt en mail med en lenke til lov paragrafen. Så hun får lest svart på hvit at det ikke er lov.

Er dere ikke så nær hverandre så hadde jeg ringt namndmann i omtådet til moren din og bedd om råd. Kanskje hun kan få tilsnakk eller et brev om at hvis det skjer en gang til så blir hun anmeldt.

Og avtal med hun at hun sender de brevene til deg og du betaler for porto. 

Anonymkode: b88c7...7b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvordan forhold du har til moren din. Hvis dere er nær hverandre så hadde jeg sendt en mail med en lenke til lov paragrafen. Så hun får lest svart på hvit at det ikke er lov.

Er dere ikke så nær hverandre så hadde jeg ringt namndmann i omtådet til moren din og bedd om råd. Kanskje hun kan få tilsnakk eller et brev om at hvis det skjer en gang til så blir hun anmeldt.

Og avtal med hun at hun sender de brevene til deg og du betaler for porto. 

Anonymkode: b88c7...7b2

Dette sorterer ikke under namnsmannen. 

Anonymkode: 1033c...675

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg hadde anmeldt på pur faen slik at hun hadde fått brev fra politiet om det hvertfall. Hun har begått lovbrudd. At hun er din mor har ingenting med saka å gjøre.

Ellers ville jeg anbefalt deg å åpne digipostkasse, gå igjennom alt fra bank til nav og gi beskjed om at du har fått deg digital postkasse og at du IKKE vil ha papirutgave av noe som helst sendt i fysisk postkasse. Da unngår du at slike brev sendes ut i papirutgaver, og din mor har ikke adgang til brevene.

På digipost får du varsel om at du har brev hos nav etc, og du kan få alt annet sendt dit. 

Anonymkode: 1883e...f4c

• Liker 1
Skrevet

Politiet kommer bare til å trekke på skuldrene av en slik anmeldelse uansett.

Skrevet

Dessverre skjer det ingenting om du anmelder dette. Schade, for hun hadde hatt godt av en smekk på fingrene i form av en bot. Men du må få brakt folkeregisteradressa di i orden, ellers vil dette fortsette.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Gullik skrev:

Politiet kommer bare til å trekke på skuldrene av en slik anmeldelse uansett.

Det vet du ingenting om. De har prosedyrer å følge ved innlevering av anmeldelser der motpart får skriftlig varsel. Bare det bør være et kraftig varsel for ts sin mor.

Anonymkode: 1883e...f4c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

motpart får skriftlig varsel. Bare det bør være et kraftig varsel for ts sin mor.

Bare barn lar seg skremme av en anmeldelse man kan se ikke blir noe utav.

Anonymkode: 84d23...5bd

AnonymBruker
Skrevet
På Thursday, April 13, 2017 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Ja det høres fælt ut. 

Jeg er i 20 årene, bor ikke hjemme. Fikk i dag en telefon fra mamma at hun har åpnet flere av brevene som er kommet hjem til henne som egentlig er til meg. Dette er brev fra både banken, jobb, sykehuset etc.

Det er mye informasjon i disse breven hun har lest, alt fra psykolog henvendelser til lønnslipper.

Grunnen til at noen av brevene mine kommer til henne er fordi det er ikke så lenge siden jeh flyttet, så har ikke fått oppdatert den nye adressen alle steder.

Min mor mener hun har full rett til å åpne disse brevene da hun er min mor, jeg er helt uenig og vurderer å anmelde henne for dette. Er jeg den eneste som som mener at hun fortjener det?

Anonymkode: 6cd57...209

Meldte du adrendring til posten? Det skal meldes endring eks til folkeregisteret innen 8 dager. Hadde du meldt til posten, så hadde de levert på din nye adr.

Din mor har ikke rett til å åpne dine brev.

Anonymkode: 1cc11...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...