Gå til innhold

Hjelp meg å formulere hvordan jeg skal spør han om å bli kjærester!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har tiden kommet. Vi har datet flere måneder, vi oppfører oss i stor grad som kjærester slik jeg oppfatter det, nå skal jeg spør om vi skal være det / om vi er det, eventuelt om han ser for seg at vi blir det senere.

Men jeg sliter sånn med å formulere hvordan jeg skal si / ta det opp. Noen som kan hjelpe meg å formulere? 

Skal sies i person, selvsagt, men trenger å ha et slags manus jeg har øvd meg på slik at jeg ikke går helt off-track. 

Nærmer oss 30 begge to, uten barn og med litt distanse (som er overkommelig, og som kan gjøres noe med etterhvert). :) 

Anonymkode: 757c4...d41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du kjæresten min nå, liksom?

Anonymkode: 39c3f...0b5

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Man spør ikke om å bli kjærester, det er noe man blir etter hvert som man dater. Er tydelig når det skjer.

Er kun 16åringer som spør om slikt.

Endret av herremann
Gjest Overrasket
Skrevet

"Sååå .... erru hypp på no mer, elle?"

Skrevet

Hvis han gir deg et komliment mens dere feks ligger å koser,  som "så god du er", eller "så godt du lukter" ol, så svarer du: "godt nok til å være din?" :P 

• Liker 1
Skrevet

Ved anledning spør. Still et spørsmål som indirekte viser deres status på forholdet.

F.eks Hva er vi? Hva skal vi introdusere oss som? i tilfelle dere får en invitasjon på en formell selskap.

Skrevet
2 timer siden, herremann skrev:

Man spør ikke om å bli kjærester, det er noe man blir etter hvert som man dater. Er tydelig når det skjer.

Nei, tvert i mot er det modent å kommunisere åpent med hverandre. I dag er det jo faktisk så mange varianter av seksuelle og følelsesmessige relasjoner at det beste er å få det muntlig avklart. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min spurte meg bare om han kunne fortelle kompisene sine at han hadde fått seg dame nå. 

Synes det var en grei måte å gjøre det på, søtt og litt sjarmerende barnslig selv om vi er voksne begge to. du kan jo prøve noe ala det samme? 

Anonymkode: 37183...c85

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min spurte meg bare om han kunne fortelle kompisene sine at han hadde fått seg dame nå. 

Synes det var en grei måte å gjøre det på, søtt og litt sjarmerende barnslig selv om vi er voksne begge to. du kan jo prøve noe ala det samme? 

Meget bra, rett frem og en klar problemstilling :)  Verre er det faktisk ikke, og da bør jo et ja komme ellers kommer det vel aldri etter så pass lang tid.

Skrevet

Jeg spurte samboeren fler ganger om han så på meg som kjæresten sin. Fikk flere nei (ikke direkte, men litt penere pakket inn), men vi oppførte oss som kjærester. Jeg visste hele veien at han hadde følelser for meg, jeg kunne se det på han, i tillegg innrømmet han det delvis flere ganger. Vi ble faktisk kjærester i en litt oppheta diskusjon: "Dette er grunnen til at jeg ikke skulle ha dame!" "Jammen nå har du jo det da.." "Jaa.. jeg har vel det."

Før dette hadde han sagt han elsket meg, men denne merkelappen var visst veldig skummel.

Skrevet
6 timer siden, Overrasket skrev:

Rett på sak, sånn gjør jeg det også :fnise:

Gjest Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, Pipa skrev:

Rett på sak, sånn gjør jeg det også :fnise:

Ses om en time da? :lur:

Skrevet

Ja når du legger frem saken sånn så, klart det!

1 minutt siden, Overrasket skrev:

Ses om en time da? :lur:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vel ikke ha spurt om dere skal være kjærester. Det bærer litt fjortispreg etter min mening. Men en samtale om seriøsitet i forholdet og videre utvikling er jo ganske naturlig, og viktig ikke minst. Et manus er generelt sett ikke noe jeg vil råde til. Det bør vel være en samtale? 

Anonymkode: e0e83...ab1

Skrevet

Fikk fikk så mange spørsmål om vi var ett par. Så det gikk så enkelt at en kveld vi var alene så stilte jeg dette spørsmålet "Alle spør om vi er kjærester, er vi det? Jeg vil at du skal være kjæresten min".

Det er kanskje ikke den beste måten å spørre. Men jeg er ganske direkte og orket ikke gå rundt grøten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du kjæresten min nå, liksom?

Anonymkode: 39c3f...0b5

Det er faktisk ikke usannsynlig at det blir noe á det her på fylla, haha. 

23 timer siden, herremann skrev:

Klart man spør! Eller forhører seg da. Greit å ha det avklart at man er på bølgelengde. 

Jeg oppfatter oss som kjærester, men det er jo ikke så lett å være sikker på at han gjør det samme. Derfor er det jo greit å dobbelsjekke eller å avklare det eksplisitt. Åpen og effektiv kommunikasjon er helt alfa-omega for min del iallfall. Dersom det viser seg at han synes det fortsatt er for tidlig å være kjærester, så er det også greit for min del,  ikke skje nå, men hadde vært greit å sjekke at vi er på grei styring mot samme mål. :)

23 timer siden, Overrasket skrev:

Eventuelt "Harra lyst å dyppan mer så mårru put a label on it biiiitch"

23 timer siden, Perle skrev:

Hvis han gir deg et komliment mens dere feks ligger å koser,  som "så god du er", eller "så godt du lukter" ol, så svarer du: "godt nok til å være din?" :P 

Åhåhåh, smooth! Den var ikke dum.

23 timer siden, Perspektiv skrev:

Ved anledning spør. Still et spørsmål som indirekte viser deres status på forholdet.

F.eks Hva er vi? Hva skal vi introdusere oss som? i tilfelle dere får en invitasjon på en formell selskap.

Regner jo med at dersom vi skulle fått en felles invitasjon et sted sååå er vi et par, men foreløpig er det definitivt ikke aktuelt. Men kanskje når han har bursdag! Det er faktisk ganske snart.

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 37183...c85

Koselig! Synes sjarmerende barnslig er jo veldig innafor. Både jeg og han jeg dater er opptatte av å ivareta det indre barnet, og at det er både gøy og lov å være litt barnslig. :) 

16 timer siden, Inwe skrev:

Jeg spurte samboeren fler ganger om han så på meg som kjæresten sin. Fikk flere nei (ikke direkte, men litt penere pakket inn), men vi oppførte oss som kjærester. Jeg visste hele veien at han hadde følelser for meg, jeg kunne se det på han, i tillegg innrømmet han det delvis flere ganger. Vi ble faktisk kjærester i en litt oppheta diskusjon: "Dette er grunnen til at jeg ikke skulle ha dame!" "Jammen nå har du jo det da.." "Jaa.. jeg har vel det."

Før dette hadde han sagt han elsket meg, men denne merkelappen var visst veldig skummel.

Oi! Da hadde jeg sannsynligvis blitt litt skremt om han sa slike ting før han ville, liksom, bli kjærester. 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vel ikke ha spurt om dere skal være kjærester. Det bærer litt fjortispreg etter min mening. Men en samtale om seriøsitet i forholdet og videre utvikling er jo ganske naturlig, og viktig ikke minst. Et manus er generelt sett ikke noe jeg vil råde til. Det bør vel være en samtale? 

Anonymkode: e0e83...ab1

Folk fungerer forskjellig, og for meg er det faktisk helt nødvendig å ha et slags manus i forkant som jeg kan gå ut i fra. Jeg sitter ikke med det skrevet ut og leser høyt, men at jeg har øvd meg på forhånd, da jeg er veldig konfliktsky og har en del angst knyttet til slike samtaler. :) 

16 timer siden, Elliespelli skrev:

Fikk fikk så mange spørsmål om vi var ett par. Så det gikk så enkelt at en kveld vi var alene så stilte jeg dette spørsmålet "Alle spør om vi er kjærester, er vi det? Jeg vil at du skal være kjæresten min".

Det er kanskje ikke den beste måten å spørre. Men jeg er ganske direkte og orket ikke gå rundt grøten.

Ja, det er kanskje slik veldig mange blir sammen i disse tider! Egentlig helt ålreit også, spesielt når man slenger på "jeg vil" eller "jeg har lyst til". Misunner deg som klarer å være direkte og ikke gå rundt grøten, går selv så langt rundt grøten at jeg nesten ikke kan lukte sukker og kanel lenger. :fnise:

Men med planlegging og litt øvelse så skal jeg få det til! :)

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Da hadde jeg sannsynligvis blitt litt skremt om han sa slike ting før han ville, liksom, bli kjærester. 

Nja. Det ligger så mye bak det som jeg også visste om. Hadde det ikke vært for det hadde jeg aldri fortsatt så lenge som jeg gjorde.

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang dere skal møte noen av dine venner han ikke har møtt før kan du spørre om du skal introdusere ham som kjæresten din.

Anonymkode: 61690...d49

• Liker 1
  • 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
herremann skrev (På 13.4.2017 den 15.47):

Jo, man spør. 

Anonymkode: be8f1...9e0

AnonymBruker
Skrevet
Perspektiv skrev (På 13.4.2017 den 15.55):

Det er ydmykende at jeg som kvinne skal spørre sånn. Jeg er kanskje litt gammeldags. Jeg definerer oss ikke som kjærester før han "offisielt" spør meg om det 

Anonymkode: be8f1...9e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...