Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, trenger litt hjelp. Skal til å bestille renseprodukt fra dermalogica. Huden min er normal, litt tørrere om vinteren, men jeg har en tendens til å få tilstoppninger, slik at det dannes "nupper" og kviser av det.

Hva anbefaler dere da? Special Cleansing Gel eller Anti-Bac Skin Wash? Den siste, kommer den til å tørke ut huden min mye tro?

Og hvilken dagkrem anbefaler dere?

Det hjelper ikke å komme seg til hudpleier og få råd, da de ikke fører Dermalogica. Jeg fikk anbefalt Lancome sine produkter der, som jeg ikke er veldig fornøyd med.

Takknemmelig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med normal/tørr hud skal du holde deg LANGT unna Anti-Bac Wash. Den vil ruinere huden din totalt! Om våren/sommeren kan nok Special Cleansing Gel være OK, men nå om vinteren trenger huden noe mykere, som ikke er så uttørkende.

Jeg foreslår enten Ultracalming Cleanser (kremgele som ikke skummer), eventuelt Essential Cleansing Solution.

I tillegg bør du bruke peeling innimellom; det hjelper mot tilstoppede porer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for svar Lilith, men nå ble jeg litt usikker.

Ser at begge disse som du anbefaler brukes uten vann, og jeg føler at jeg ikke blir ren uten å bruke vann:(

Tror du Special Cleansing Gel er helt feil nå?

Hvilken peeling og maske anbefaler du? Bruker en fra Decleor nå, men den går mot slutten, så trenger en ny.

Skrevet

Jeg har brukt begge med vann, uten problemer. Ultracalming Cleanser har jeg brukt uten stopp i flere år (bruker for tiden Shiseido, som avveksling), og anbefaler den på det varmeste. I tillegg kan du ta litt på en bomullsdott og bruke som øyensminkefjerner.

Av peeling liker jeg personlig best Daily Microfoliant, men jeg har sensitiv hud, og mange synes den gir for lite. Hvis du vil ha knallbra peeling med korn, har Estee Lauder en som heter So Polished. Den er kjempebra! Ellers har du jo Skin Prep Scrub, men den bruker du kanskje nå?

Jeg bruker ikke så mye masker, for er litt lat, og synes de irriterer huden mer enn de hjelper. Jeg har to masker stående, men begge er for tørr, sensitiv hud, og er nok ikke helt riktig for mer normal hud.

Igjen synes jeg Estee Lauder har de beste maskene:

Fuktighetsmaske: So Moist (og lukter nydelig i tillegg!), den har jeg kjøpt flere ganger

Rensemaske: So Clean (samme merke), den gjør huden ren, men ikke irritert.

Gjest Daniella_
Skrevet

Tror ikke huden din vil reagere på special cleansing gel.

Den er jo ganske mild syns jeg da.

Har fet hud jeg, men kan reagere på ting jeg også.

Så tror den vil gå greit :)

Skrevet
Tror ikke huden din vil reagere på special cleansing gel.

Den er jo ganske mild syns jeg da.

Har fet hud jeg, men kan reagere på ting jeg også.

Så tror den vil gå greit :)

Men det er forskjell på fete hudtyper og normal hud. Selv om en normal hud funker utmerket med Special Cleansing Gel det meste av året, kan det være lurt å bruke noe mildere nettopp i den årstiden det er kaldest, for å ikke ta knekken på det beskyttende fettlaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...