Gå til innhold

Dere som klager på "mannehat": hvor finner dere dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kikker av og til innom Reddit, et av verdens aller største nettforum med millioner av brukere hvor alt mulig diskuteres. Ofte blir jeg slått i bakken over hvor ekstremt vanlig kvinnefiendtlige holdninger er der, så jeg rygger skremt ut igjen ganske fort.

Når jeg leser her på KG, ser jeg mange mannlige brukere som påstår at feminister hater menn og at mannehat er et mye større problem enn kvinnehat. Jeg får ikke dette helt til å stemme med virkeligheten på nettet. Hvis mannehat er et utbredt problem, så burde vel internett og nettfora speile dette?

Eksempler på underfora som er dedikert til å diskutere kvinner på en systematisk nedsettende og generaliserende måte (og de fleste av de som diskuterer fremstår som vestlige):

https://www.reddit.com/r/TheRedPill/ - 197 692 abonnenter

https://www.reddit.com/r/MGTOW/ - 23 846 abonnenter

Jeg har så langt ikke klart å finne noe tilsvarende for kvinner som diskuterer menn systematisk nedsettende. Jeg har funnet noen feminisme-fora, men de er veldig ulike de overnevnte - det forekommer sjelden systematisk nedrakking av menn, heller fokus på kvinners situasjon på arbeidsmarkedet, seksuelle overgrep etc. Og for hvert feminisme-fora så finnes det for øvrig også digre fora for menns rettigheter.

Så mitt spørsmål til dere som klager over hvor utbredt mannehat er: hvor finner dere dette? Annet enn en eller annen obskur youtube-video av én feminist som skriker at hun hater menn for 15 år siden? Noe som viser at mannehat er delt av mange?

Anonymkode: 29c28...729

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jada vi vet kvinner er alltid ofre.

Anonymkode: b0d51...891

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jada vi vet kvinner er alltid ofre.

Takk for et velfundert og opplysende svar!

• Liker 8
Skrevet

Jeg følger faktisk begge disse subreddittene bare fordi jeg er fascinert av å se hva de skriver, og hvor ufattelig barnslig og meningsløst de argumenterer. Stort sett går det bare i "omfg alle damer er horer!!!*@!$!" Får inntrykk av det bare er en gjeng bitre menn som ikke får seg noe, da de klager myyye på at damer er så dumme som bare ligger med kjekke menn :troest:

Så sitter jeg og stemmer ned de teiteste kommentarene :pisk:

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Jeg er mer lei av alle disse menn vs kvinner trådene. 

Gjest antbug
Skrevet

Det er ikke vanlig i det hele tatt. Jeg har kommet over en og annen rabiat mannshater under emneknagger som #inteallamän og andre som brukes av feminister, men de er så få at det ikke er noe å snakke om. Jeg tror dessuten de sørger for mer og ikke mindre støtte til mannen, for det de sier møtes ikke av jubelrop og klapp på skulderen sånn som innleggene til mennene i linkene du la med. "Mannshatende" humor får bra med likes, ja, men ikke hatefulle ytringer. Jeg tror disse sinte mennene har skapt seg et fiendebilde som egentlig ikke finnes. De blåser opp det lille de finner av videoer på YouTube for å rettferdiggjøre sitt eget hat. 

AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke kommet over en eneste kvinne som faktisk legger tid og arbeid i å bygge opp slike tåpelige generaliseringer, for å kunne forfekte dem som sannhet. Vanskelig å ta slike grupper seriøst da...

I dag lærte jeg ihvertfall noe nytt: Det at vi ikke protesterer like mye mot de som hevder at jorda er flat, beviser visst at vi vet kvinnehaterne har rett. Uff, hadde jeg ikke hatt en så ulogisk kvinnehjerne hadde jeg kanskje skjønt den der... :fnise:

Anonymkode: 3079d...81c

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

De færreste mann hater kvinner og de færreste kvinner hater menn. 

Men det skal ekstremt lite til før man blir anklaget for å hate det motsatte kjønn.

Skrevet

Grunnen til at man finner mye av dette på nettet er fordi det er det eneste stedet mange tørr å vise støtte for mannsrettigheter, eller kanskje oftere: kritisere kvinneprivilegier. Dette i kombinasjon med anonymiteten gir ekkoeffekt og grobunn for ekstreme meninger og "hat".

I dag kan man gjerne stå frem og kritisere menn som gruppe gjennom anvarliggjøring for både det ene og andre (f.eks paroler som "menn må ta et oppgjør mot voldtekt/partnervold", kalle menn for ekle slik som Zara Larsson osv), uten at man utfordres på det. Gjør man det samme mot f.eks kvinner eller etniske grupper så betaler man en pris, enten via direkte ekskludering eller at man i det minste blir utfordret på det eller forsøkt irettesatt.

• Liker 2
Skrevet

Som samfunn slår vi veldig hardt ned på hatefulle eller støtende utsagn om kvinner, så det er på mange måter beskrivende at du må lete opp en reddit-tråd for å finne eksempler. 

Tilsvarende utsagn om menn er mer akseptert i samfunnet, noe vi eksempelvis ser når Zara Larsson snakker om hvordan hun missliker menn, til latter og applaus hos Skavland. Eller når "hvit hetrofil mann" flittig blir brukt for å diskreditere andre og deres meninger. Så mens kvinnehaterne, med rette, er blitt forvist til internetts avkroker trenger du rett og slett ikke vasse der for å finne tilsvarende om menn. 

• Liker 4
Skrevet

Hater ikke menn eller kvinner kun psykopater og folk som rakker ned på andre .:

Skrevet

Ser mye mannehat her inne på KG.

Mannehat som enkelte antyder er mer stuerent og akseptert enn kvinnehat.

Tror dessuten at terskelen for å kalle noen en kvinnehater er lavere enn å kalle noen en mannehater.

• Liker 3
Skrevet

Etter min mening skyldes dette frustrasjon, bitterhet og manglende sosial interaksjon i det virkelige liv.

Disse får "vann på mølla" av ekstremfeminister som angriper menns "vesen"/instinkter.

Gjest Coolaid
Skrevet
På 13.4.2017 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Jeg kikker av og til innom Reddit, et av verdens aller største nettforum med millioner av brukere hvor alt mulig diskuteres. Ofte blir jeg slått i bakken over hvor ekstremt vanlig kvinnefiendtlige holdninger er der, så jeg rygger skremt ut igjen ganske fort.

Når jeg leser her på KG, ser jeg mange mannlige brukere som påstår at feminister hater menn og at mannehat er et mye større problem enn kvinnehat. Jeg får ikke dette helt til å stemme med virkeligheten på nettet. Hvis mannehat er et utbredt problem, så burde vel internett og nettfora speile dette?

Eksempler på underfora som er dedikert til å diskutere kvinner på en systematisk nedsettende og generaliserende måte (og de fleste av de som diskuterer fremstår som vestlige):

Jeg har så langt ikke klart å finne noe tilsvarende for kvinner som diskuterer menn systematisk nedsettende. Jeg har funnet noen feminisme-fora, men de er veldig ulike de overnevnte - det forekommer sjelden systematisk nedrakking av menn, heller fokus på kvinners situasjon på arbeidsmarkedet, seksuelle overgrep etc. Og for hvert feminisme-fora så finnes det for øvrig også digre fora for menns rettigheter.

Så mitt spørsmål til dere som klager over hvor utbredt mannehat er: hvor finner dere dette? Annet enn en eller annen obskur youtube-video av én feminist som skriker at hun hater menn for 15 år siden? Noe som viser at mannehat er delt av mange?

Dersom det er nedsettende kommentarer til kvinner bør du slette kontoen din på reddit. 

Jeg opplever ikke mannehat noe nevneverdig i samfunnet, hverken på nett eller utenfor. Det eneste negative jeg finner dukker opp på KG av og til, i form av generaliserende kommentarer som at "alle menn er utro" eller "alle menn er noen idioter" osv... Vet ikke hvor seriøst det menes, det handler som regel om at noen har blitt behandlet dårlig og er såret.  

Syns menn er heldig og har det greit i det store og det hele. Diskriminering av menn finner vi ofte i barnefordelingssaker osv, men det er en helt annen diskusjon. 

Som mann kan jeg ikke klage. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Coolaid skrev:

Som mann kan jeg ikke klage. :)

Klart du kan.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke så mye av det. Det er selvfølgelig noen enkeltgærninger her og der, det er en bruker her som i årevis har tatt til orde for å "eliminere behovet for menn", påby å sortere bort gutter, gi alle menn portforbud og denslags (samt alt annet som hører til), men noen større bevegelse har jeg ikke sett. Det finnes jo enkelte grupper også, som de som dyrker Valerie Solanas i fellesskap, men de er sære og har ikke særlig oppslutning.

Jeg tror nå uansett de fleste både menn og kvinner har et helt fint forhold til det motsatte kjønn, det bare er sjelden man bruker tid og båndbredde til å slå fast at alt er tipp topp. Menn har en tendens til å gjøre mest av seg enten de er blide eller sure, men selv blant menn er det (hvis man først setter seg ned og regner litt på det) en forsvinnende liten andel som faktisk bruker tid på å slenge dritt om kvinner på nett. Den store majoriteten, altså veltilpassede og fornøyde menn og kvinner, forblir tause.

Anonymkode: e58f1...8d5

Gjest Coolaid
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart du kan.

Ok. 

AnonymBruker
Skrevet

Voldsomt stille i denne tråden... Er nok mange som føler seg truffet her ja :D

Anonymkode: af36e...320

Skrevet (endret)
På 4/13/2017 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Jeg vet fint hva MGTOW er. Men going their own way. Det har absolutt ingenting med kvinnehat å gjøre. Men rett og slett at menn kan leve et godt liv og være selvstendig uten en kvinne på sin side. Selv om du har sett noen ufine kommentarer på reddit så betyr det ikke at alle der er kvinnehatere. Kanskje noen er. Men mesteparten vil bare være selvstendig og leve et liv uten en kvinnelig partner. Nå snakker jeg ikke om sexpartnere men kjæreste/forhold. Mange menn er drittlei priviligerte prinsessekvinner og er lei de vanlige normene om at kvinner skal bli satt på en pedestal automatisk og skal ha egen spesiel behandling , samt slippe billig unna uten konsekvenser. Dette gjelder jo selvfølgelig bare en liten gruppe kvinner. De som er dobbeltmoralske til det synger etter.

Et av temaene i MGTOW nå for tiden er kvinner som slår menn og at de blir helt febrilsk når menn slår tilbake . Noen kvinner tror jo at de kan slå en mann , men at menn ikke skal forsvare seg tilbake . Det var bare et eksempel.

Et annet eksempel i MGTOW som er hot topic er priviligerte kvinner som forventer at menn skal be de ut på mange gratis dater, middager, kjøpe ting til dem og aldri dele på regninger. bare skal få og få og få men aldri gi. Det er et annet topic som er inn nå . Bla annet. 

MGTOW har ingenting med kvinnehat å gjøre. Men å være selvstendig og leve et godt liv uten en kvinne på vår side og ikke følge de normene som er vanelig. Så nei det er ikke hat. Men det er sikkert en liten del av de som hater kvinner innerst inne. Men det er en brøkdel 10%. Akkurat som de fleste feminister ikke hater menn, så er det sikkert en liten brøkdel som gjør det. Men det er like liten som kvinnehatere i MGTOW

Jeg syns både ordet kvinnehater vlir alt for lett brukt nå for tiden her på kg. 90 % av det som beskrives som kvinnehat her inne er jo ikke det. Man må da for faen meg kunne kritisere eller gi konstruktiv kritikk til både kvinner og menn uten at man dkal bli jalt kvinnehater og mannehater.

Ang redpill så er det mye av det samme. 

Ang det du sa om feminister så jo det er blitt et problem nå. For det har gått alt for langt. Krever og krever og krever og skal nå ha mer rettigheter enn menn. Dere er noen hyklere alle sammen(feminister)....eller vertfall de ekstreme femiistene. Dere klager over at menn tjener mer penger enn kvinner selv om menn jobber mer og ikke er syk eller hjemme med barn i lang tid. Det har ingenting med timelønn men hva folk prioriterer. Feminister klager også på at det er for få kvinnelig sjefer eller kvinner i de og de yrkene. Men dere klager kun på prestisjeyrkene som har høyest lønn, minst mulig jobb og jobb i et trygt og varmt kontor. Hvor er de kvinnelige rørleggerne, grøftearbeidere, tømrere, elektrikere, søppelmenn , brannmenn eller farlige stillinger i militæret? de som faktisk er heltene i samfunnet Bare når det er til deres egen profitt dere klager. Selv om alle de yrkene er mannsdominertr. Hvorfor er det ingen som klager på få kvinner der??

Hverken feminister eller MGTOW folk hater menn/kvinner. Men en liten , bitteliten brøkdel gjør vell det. Men å klage på kvinnehat blir litt feil. Da det ikke akkurat står så veldig mye fint om menn her på dette forumet.....mye mer enn det som er skrevet om kvinner. Så legg det fra deg og slutt å sett deg og ditt skjønn i offerrollen.

her er hovedfilmen til MGTOW , som har blitt fjernet av youtube flere ganger pga de mener det er hat mot kvinner, vist du ser i filmen s[ er det faktisk kvinner som slår først og rett og slett bare får gender equality tilbake :danse:       @Uffda @Bootyhunter lurer litt på hva dere syns om dette emnet, da det er et interessant  tema

feminist-meme27.jpg

Endret av brownbrown
Skrevet (endret)
På 2017-04-13 den 15.25, Balian de Ibelin skrev:

Jeg er mer lei av alle disse menn vs kvinner trådene. 

Det er jeg også. Jeg liker menn, og omgåes flest menn. Synes nordiske menn er best i verden!  Min Pappa er min helt, og jeg forguder min bror. Min samboer er det ærligste, reneste og fineste mennesket jeg noensinne har møtt. 

Det  ER virkelig mange gode menn her inne, men èn ting undrer meg, når dere ser enkelte brukere her inne er ufine, og dere leser alle disse "Jeg har verdens snilleste mann, men han sover hele dagen og driter i meg og barna, drikker seg full hver helg, og nekter meg å fyre opp i peisen, spytter snus og busemenn overallt-trådene", hvorfor parerer dere dem ikke?!? Det er jo alle disse trådene som får kvinner til "å skygge banen" og bli "manne-skeptiske" med god grunn.

(Ikke ment som noen anklage, men bare et ærlig spørsmål)  Hilsen, "Perlemor" :lillesky2:

Endret av Perle
Skriveleifer deluxe
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...