Gå til innhold

Enkel mat til babyshower?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne,men siden den strengt tatt ikke handler om babyen i det hele tatt, så ble det her.

Jeg skal arrangere babyshower for min bestevenninne om en måneds tid. Problemet er at vi nå bor noen timer fra hverandre, så det er ikke så enkelt å ordne maten hjemme hos meg og bare flytte den. Alternativet er jo selvfølgelig å lage maten hos venninnen min, men da må også mannen holde henne ute av huset over en del timer, og det kan både bli vanskelig og hun kan mistenke noe. 

Jeg lurer derfor på om noen har forslag til noe mat som det går kjapt å lage til ca.15 gjester? Er det eventuelt helt bak mål å bestille pizza til hele gjengen? 

Anonymkode: 97e4a...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be alle gjestene ta med en rett hver, Og kjør koldtbord/tapas :) 

Endret av Puny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så klart et alternativ, men "kan" man(altså, er det særlig høflig) å kreve noe slikt av vanlige gjester, som ikke er arrangør? Ikke sikkert alle har mulighet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er så klart et alternativ, men "kan" man(altså, er det særlig høflig) å kreve noe slikt av vanlige gjester, som ikke er arrangør? Ikke sikkert alle har mulighet heller.

Jeg har aldri vært i en Babyshower der arrangsjør står for alt ( lokale, mat pynt etc.) har inntrykk av at det normale er å dele litt på det. Når du bor så langt borte tror jeg de førstegir forståelse for at mat blir vanskelig for deg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshower er usigelig teit, men det er nå min mening, har måttet arrangere noen og gjør det glatt for venninnene mine sin del. 

Det er helt innafor å be alle ta med seg en ting til tapas/koldtbord for babyshower.

Du kan og lage noe som enten kun trenger oppvarming som en skikkelig god suppe/gryte med brød.

Å bestille pizza er heller ikke helt bortevekk, så lenge det ikke er ei venninne som er "fin" på det. Pizza er jo noe som de fleste liker og lett og enkelt! Alltid pes med mange kresne folk!

Snakk med noen av de andre venninnene, kanskje noen bor fem minutter unna og gjerne kan stille med kjøkken! 

Ofte skal det jo og spises en del kake, så da trenger man ikke lage så sinnsvake mengder mat :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både chili con carne, eller boeuf bourguignon egner seg godt for tilberedning på forhånd og varmes opp før servering. Snitter er jo også et alternativ og kan lages dagen i forveien. 

Bruker å lage koldtbord selv, eller tapas til selskaper, men det er DYRT om det blir til mange. Skal dere gå for det, synes jeg det ville være innafor å be alle ta med noe hver, så kan dere stå for basistingene liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dropp hele babyshoweren, hva er poenget? Jeg skal aldri på babyshower.

Ang mat kan du jo lage god gammeldags lapskaus. Det er godt.

Anonymkode: ca801...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bare å koke pølser også. Sånn helt seriøst. Eller grille pølser/burgere (sett et par av mennene i arbeid så slipper en av dere å stå ved grillen hele kvelden) og server med masse godt tilbehør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dropp hele babyshoweren, hva er poenget? Jeg skal aldri på babyshower.

Ang mat kan du jo lage god gammeldags lapskaus. Det er godt.

Anonymkode: ca801...f3f

Den vordende moren elsker babyshowere og blir dermed veldig skuffet hvis det ikke blir noe av. 

Ellers takk for andre tips. Fikk flere ideer her. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den vordende moren elsker babyshowere og blir dermed veldig skuffet hvis det ikke blir noe av. 

Ellers takk for andre tips. Fikk flere ideer her. TS

Så hun forventer at det blir arrangert en babyshower for henne?

Anonymkode: 27e3c...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

i alle jeg har vært på så har vi alltid tatt med litt hver. Enkle ting er pizzasnurrer, lefserull eller pastasalat. Enkelt å lage både på forhånd og der. Og masse kaker da..

Anonymkode: e3406...ede

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som er vanlig er at alle tar med en rett hver, så tapas/koldtbord er vel den uoffisielle "babyshowermaten". Er vel ganske speielt at EN person skal ta alle utgiftene? 

Anonymkode: abd8f...6a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Puny skrev:

Be alle gjestene ta med en rett hver, Og kjør koldtbord/tapas :) 

Er det noen selskap jeg misliker er det der alle gjestene må ta med en rett hver. Noen ganger kan det være bra og vel gjennomført, men jeg ville nok personlig ha foretrukket bestilt pizza i de fleste tilfeller. 

Anonymkode: 43d91...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hun forventer at det blir arrangert en babyshower for henne?

Anonymkode: 27e3c...d9d

Ja, det ligger nok litt i kortene. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...