AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #1 Del Skrevet 13. april 2017 En flørt fadet på en måte ut men treffes iblant tilfeldig og da er det litt småprat og ok stemning. Han er ofte svært nær meg innenfor min komfortsone uten å berøre meg, men jeg vet ikke om han er det med alle. Men så la jeg merke til at han bruker ordet "vi" endel ganger når det har blitt kommunisert skriftlig mellom oss. Selv når det har vært snakk om noe helt generelt. Hvor vanlig er det for menn å bruke "vi" i kommunikasjon med flørt/venninne? Anonymkode: b547b...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langpanne Skrevet 13. april 2017 #2 Del Skrevet 13. april 2017 Høyst individuelt, og ikke noe jeg ville brukt mange kcalorier på å spekulere i. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #3 Del Skrevet 13. april 2017 Det der hadde jeg ikke tenkt over en gang. Tror vi kvinner er flinke til å overanalysere småting som menn ikke har tenkt på i det hele tatt. 😊 Anonymkode: 3d822...27a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #4 Del Skrevet 13. april 2017 Haha, nei altså jeg reagerer vel på det fordi jeg selv aldri bruker "vi" i kommunikasjon med flørt/venner. For meg antyder det et forhold og av den grunn bruker jeg det kun når jeg faktisk er i et forhold. Anonymkode: b547b...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 13. april 2017 #5 Del Skrevet 13. april 2017 Det kommer an på. "Vi hadde deilig sex" gir jo mening, men "vi skal gifte oss" handler nok ikke om deg i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #6 Del Skrevet 13. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, nei altså jeg reagerer vel på det fordi jeg selv aldri bruker "vi" i kommunikasjon med flørt/venner. For meg antyder det et forhold og av den grunn bruker jeg det kun når jeg faktisk er i et forhold. Anonymkode: b547b...f45 Det har med personlighet å gjøre. Noen sier: jeg gjorde A og du gjorde B, mens andre sier vi gjorde A og B. Anonymkode: 67083...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #7 Del Skrevet 13. april 2017 1 minutt siden, Overrasket skrev: Det kommer an på. "Vi hadde deilig sex" gir jo mening, men "vi skal gifte oss" handler nok ikke om deg i det hele tatt. Det var i forbindelse med noe "vi" hadde gjort sammen. Anonymkode: b547b...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #8 Del Skrevet 13. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var i forbindelse med noe "vi" hadde gjort sammen. Anonymkode: b547b...f45 Da ville jeg ikke lagt en ting i det. Dere gjorde det jo sammen. Hadde stusset mer om han sa "da jeg var på kafe" når dere bege hadde vært der sammen. Det hadde blitt rart. Anonymkode: 81750...d6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #9 Del Skrevet 13. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg ikke lagt en ting i det. Dere gjorde det jo sammen. Hadde stusset mer om han sa "da jeg var på kafe" når dere bege hadde vært der sammen. Det hadde blitt rart. Anonymkode: 81750...d6c Det mest riktige ville vært å si at "takket være dine og mine handlinger ble resultatet....." Jeg er ikke vant med at noen bruker ordet "vi" bortsett fra i svært nære relasjoner. Har faktisk kun hørt kjærester og par bruke det i forbindelser der de forteller om noe de gjorde sammen. Anonymkode: b547b...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #10 Del Skrevet 13. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det mest riktige ville vært å si at "takket være dine og mine handlinger ble resultatet....." Jeg er ikke vant med at noen bruker ordet "vi" bortsett fra i svært nære relasjoner. Har faktisk kun hørt kjærester og par bruke det i forbindelser der de forteller om noe de gjorde sammen. Anonymkode: b547b...f45 Haha. Det hadde jeg synes bare ble rart. Skikkelig formelt og overdrevet. Kan til og med si det om jeg var hos dyrlegen. "Vi var en tur hos dyrlegen". Jeg er ikke i forhold med katten min for å gjøre det klart Anonymkode: 81750...d6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #11 Del Skrevet 13. april 2017 Det er vanlig høflighet å bruke "vi" når man forteller om noe man har gjort, sammen noen. Akkurat som at man sier at Ole og jeg, ikke jeg og Ole. Hilsen gamlemor Anonymkode: cadb3...a0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 13. april 2017 #12 Del Skrevet 13. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det mest riktige ville vært å si at "takket være dine og mine handlinger ble resultatet....." Jeg er ikke vant med at noen bruker ordet "vi" bortsett fra i svært nære relasjoner. Har faktisk kun hørt kjærester og par bruke det i forbindelser der de forteller om noe de gjorde sammen. Anonymkode: b547b...f45 Jeg skjønner virkelig ikke problemstillingen. Men for å forsøke å forstå: kan du gi et mer konkret eksempel? Jeg bruker ordet "vi" i alle tenkelige sammenhenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå