Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestilt tur til syden å vil hver i uke 36 når vi reiser

Hele graviditet har hvert så å sei en dans på roser. Er i uke 34 nå å kjenner ingen plager. Skal så klart til legen å få legeerklæring før vi reiser så jeg kommer med flyet hjem igjen 😄

Er det noen andre som har flydd når di har hvert i uke 36?

Hvordan  gikk det? 

Anonymkode: 713f6...4cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

vil være

har vært

Anonymkode: e8cfa...9c5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Legeerklæring på flyturen er en ting, har du reiseforsikring som dekker dersom flyet må gå ned underveis på grunn av fødsel, eller du føder i utlandet? Hva om barnet fødes og trenger behandling, har du reiseforsikring som dekker dette? 

Jeg hadde aldri turd å reise utenlands i uke 36, svangerskaps uke altså. (Uke 36 kan like gjerne forståes som årets uke 36.)

Anonymkode: cfcc7...ad8

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mange flyselskap du ikke får lov til å fly med fra uke 36

Anonymkode: 6f2c2...6c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man får vel ikke legeerklæring etter uke 36? Det var ihvertfall beskjeden jeg fikk av min lege.

Anonymkode: 2d595...a32

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket flyselskap har du bestilt med?

Anonymkode: 6f2c2...6c5

Skrevet

Flyselskapet bestemmer hvorvidt du får fly med dem eller ikke - uansett om du har legeerklæring eller ikke. 
Selv hadde jeg aldri reist utenlands så tett på fødsel. Noen synes sikkert det er hysterisk, men....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Utenlands i uke 36? Galskap. 

Anonymkode: 657f8...a05

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte i uke 35 uten forvarsel, hadde aldri turt å reise. 

Anonymkode: 2ea29...6cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj! Det hadde jeg aldri gjort. Du vet jo ikke når du kommer til å føde? :vetikke:

Anonymkode: e7220...014

AnonymBruker
Skrevet

Du reiser når du er i uke 36, og vil dermed være i uke 37 når du skal ta fly hjem igjen? Lykke til med det! Håper du kommer deg hjem. 

Anonymkode: 1cfe7...f56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et annen sak er at du ikke får avbestille med pengene i retur på grunn av svangeskap. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du bør vel for sikkerhetsskyld kjøpe en ekstra returbillett. 

Anonymkode: c8ded...916

AnonymBruker
Skrevet

Stas å føde i et ukjent land med helsepersonell som i beste fall snakker dårlig engelsk. Eller i midtgangen på et fly uten kvalifisert helsepersonell til stede. 

Galskap!

Anonymkode: 72c80...ba8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk reiseforsikringen. Kan bli dyrt å føde utenlands. 

Anonymkode: 9bc0a...620

• Liker 2
Gjest Sugemerke
Skrevet

Sørg for å ha en reiseforsikring som dekke fødsel i utlandet ellers risikerer du å måtte ut med en kjempesum.

Og husk, det er slettes ikke sikkert flyselskapet vil ha deg med tilbake når du er så langt på vei, så sørg for å ha en plan B for hjemreise. De fleste kjører med en fireukersgrense, og den vil du være over når du skal hjem.

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, Sugemerke skrev:

Sørg for å ha en reiseforsikring som dekke fødsel i utlandet ellers risikerer du å måtte ut med en kjempesum.

Og husk, det er slettes ikke sikkert flyselskapet vil ha deg med tilbake når du er så langt på vei, så sørg for å ha en plan B for hjemreise. De fleste kjører med en fireukersgrense, og den vil du være over når du skal hjem.

Hun får ikke tegnet ny reiseforsikring med svangeskapsdekning/tidlig fødsel så tett opp til termin. De fleste forsikringer dekker ikke svangerskapsrelaterte ting, og skjelden fødsel i utlandet, eller hjemries fra ferie etter flyselskapenes frister er utløpt. Derfor påpekte jeg dette tidlig i tråden. 

• Liker 2
Skrevet

Passe dum når du drar til syden 4 uker før fødsel. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg måtte ha haste-keisersnitt i uke 33 pga svangerskapsforgiftning i første svangerskap og det gikk tre dager fra innleggelse til barnet var ute, så ting kan gå raskt.

Jeg husker jeg så en sak på nyhetene en gang hvor en amerikansk kvinne reiste på ferie (tror hun var ca 35 uker på vei) med legeerklæring og løfte fra forsikringsselskapet at forsikringen dekket henne selv om hun var så gravid. Hun endte opp med å føde i et annet land og fikk plutselig en regning på en million og beskjed fra forsikringsselskapet at de ikke dekket det. Så en er ikke sikret uansett..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...