Gå til innhold

Fakta feil i filmer og serier.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg irriterer meg så utrolig mye, over feil i filmer og serier. Sånn som de sier feil hovedstad, de prater feil språk til det landet de skal prate språket til, og ellers annen fakta de kommer med som er feil. Sånn som en serie jeg ser nå, hvor et hoggorm bitt ble presentert som 100% dødelig, for en ung frisk mann. Og dette er jo feil. Og jeg blir så irritert av sånt. Har jo sett filmer, med høyt budsjett, hvor de skulle prate svensk, så prater de tysk. Og jeg fatter ikke hvordan de kan gjøre sånne feil. Det finnes da nok svensker i USA, som kunne pratet svensk i filmen. Er samme med bøker og. Jeg elsker de bøkene med mye fakta, og hvor det er riktig.

Er det andre som irriterer seg over lignende ting.

Anonymkode: 0d403...8b8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Filmer er ikke dokumentarer.

Anonymkode: c7193...ccb

AnonymBruker
Skrevet

irriterer meg over dette her. Ikke sånn at jeg går og tenker på det etter at filmen er slutt, men det gjør at hele inntrykket av filmen synker litt da jeg føler at hele greia blir mindre intelligent..  Av og til er filmer litt som veldig små barn eller dyr, de kan gjøre ting som virker utrolig dype, filosofiske eller utrolige (små barn er jo utrolige), men så gjør de noe annet som får alt til å virke helt tilfeldig :P 

Ved siden av faktafeil rundt språk og geografi plager det meg med feil informasjon rundt rus/medisiner.  Vibben jeg får er at de rett og slett ikke bryr seg for i denne tiden (som har vart lenge) med så mye informasjon vi har tilgjengelig på internett så skal det godt gjøres å ikke vite riktig hovedstad og lignende om man ønsker å finne ut av det. Plager meg også over tv serier som presenterer noe som fakta i det 'universet' serien foregår i for så og senere bare glemme dette..  Sitter vel mye og tenker at herregud hvor inkompetent. (Ikke særlig sjarmerende akkurat xD )

Anonymkode: 6d65f...413

• Liker 2
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Om de er svært grove så er det irriterende. Men småfeil bryr jeg meg ikke om.

Skrevet

Jeg må alltid påpeke hvis de sier noe feil som JEG vet er feil. Og hvis en film som er basert på en bok går egne veger. 

Men blir og fryktelig irritert når serier ikke henger med på hva de har sagt tidligere! Feks: I friends sier Monica at hun skal gifte seg den 15.mai når de prøver brudekjolen.  MEN når de ser den filmen hvor Ross og Rachel har seg på invitasjonene(the one with the sextape) sier Rachel at hun hadde vært på stranden dagen før, hun var og sen med å sende invitasjonene. I new york er det jo ikke akkurat varmt om vinteren, høst og vår. Og man sender ikke invitasjon et år I forvegen og med tanke på at hun var sent ute med å sende, så var hun altså på stranden vinter eller tidlig vår. Forventer ikke de som skriver manus at folk får med seg slikt? 

Og i how I met your Mother ser vi Robyn som ung hockeyspiller med LAGET sitt. Senere I serien sier hun at hun aldri spilte lagsport, men tennis. Kom igjen a! Noen av oss husker detaljer, tydeligvis trenger man ikke den egenskapen når man skriver manus.

• Liker 3
Skrevet

Det er svært irriterende når de bruker Engelsk aksenter som ikke er riktig. For eksempel når noen skal snakke engelsk med en svensk aksent. Jeg husker at The Prince and Me 2 var på TV, og jeg likte den første filmen selv om de hadde funnet opp sitt eget danske kongehus. Men i toeren snakket de dansk som ikke var dansk, liksom bare gibberish, og "The Villain" var en ond norsk prinsesse. :klaske: Den verste etterfølgeren i historien. :fnise: 

Jeg syns også det er veldig irriterende med Amerikanske filmer om kongelige hvor de ikke skjønner hvordan monarki fungerer eller hvordan kongelige oppfører seg. For eksempel husker niesen min så på en Disney film om en prinsesse som måtte evakueres og gjemmes på hemmelig adresse i USA, og hun kunne ikke kle på seg selv fordi hun hadde tjenere hjemme.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 13.4.2017 den 12.51, AnonymBruker skrev:

Er det andre som irriterer seg over lignende ting.

Orker ikke å irritere meg, men jeg legger merke til overskrifter med særskrivingsfeil. :ninja:

Endret av Horge
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...