Gå til innhold

Sove/liggestilling hos babyer

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jenta mi er 5 uker nå, og jeg har merket at hun liker å ligge veldig mye på siden når hun skal sove. Vi vet jo alle at babyene skal sove på ryggen og ikke på magen, men hvordan er det med å ligge på siden? Jeg tenker da på hofter og sånn. Hun ligger stort sett på magen, men om kvelden når hun skal sove, så vil hun helst sove sammen med meg og da inntil meg på siden..

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Det er vel ikke så veldig bra for små babyer å ligge sammen med noen, heller, etter det siste jeg har hørt om babyer og soving...

Skrevet

Da vår minstemann ble født lå han 14 dager på intensiven. Da lå han på siden. De hadde rullet et helseteppe til en "pølse" og la det foran ham slik at han ikke kunne "skli" over på magen. Dette fortsatte vi med hjemme en stund og det fungerte bra! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Babyen vår sov også på siden de første ukene. Helt normalt, og ikke farlig! Babyen klarer ikke å rulle seg over på magen enda uansett.

Når det gjelder soving i samme seng som foreldrene så er det også OK så lenge babyen har egen dyne og foreldrene ikke røyker (større risiko for krybbedød). Men det er viktig å venne babyen på å sove i egen seng når den begynner å passere 2-3 mnd, hvis ikke kan du få et problem senere...

Skrevet

På fødeavdelinga la de alle babyane på sida.

Vi forsatte med det når vi kom heim- kansje en mnd.

Trur ikkje det e farlig nei.

Skrevet

Brukte en lite teppe som støtte på mine og la dem vekselsvis på høyre og venstre side. Og de sov til tider i sengen sammen meg ( natteamming er en trøtt greie...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...