Gå til innhold

Skremmer jeg menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i det siste vært i noen situasjoner som har fått meg til å tenke litt... 

Har alltid hatt lett for å bli likt av menn. Vært litt rund i kantene, både fysisk og egentlig personlighetsmessig. Er midt i 30-åra. 

Det siste året har jeg "tatt noen runder med meg selv", blant annet fordi jeg har en tendens til å utslette meg selv i forhold. Dette har resultert i ganske store forandringer. Jeg har gått ned i vekt, og er dessuten nå ganske muskuløs (på en feminin måte, men utvilsomt veltrent). I tillegg har jeg det jeg vil kalle en tøff frisyre og stil. På det indre plan er jeg mye tryggere, føler meg i det hele tatt bedre enn noensinne.

Det som er rart for meg er at menn skygger unna. 

Ikke et stort problem, da jeg trives veldig godt med livet som singel, og ikke ønsker et forhold. Men rart, da jeg nok aldri har vært "vakrere" enn jeg er nå. 

En venninne av meg mener at veltrente, selvsikre damer (jeg er fremdeles hyggelig altså 😂) skremmer mange menn. Hva tror dere?

Anonymkode: 21ee6...a42

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje de tror du er lesbisk? Mtp muskelmasse, stil, frisyre, oppførsel osv.

Endret av herremann
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hva du mener med veltrent? 

Anonymkode: 6c139...426

Gjest impressa
Skrevet

Jeg tror venninna di har rett, i hvert fall hvis du legger til tøff frisyre og stil på den lista.

Men...har en følelse av at den neste mannen som ikke skygger unna er en catch :ninuskapus:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror menn kan bli redd deg, ja. Norske menn er jo redd det meste bortsett fra thai-damer og dataspill for tiden, så ville ikke tatt det spesielt personling om jeg var deg. Det eneste jeg "reagerer" på er de tøffe frisyren din, jeg har aldri hørt en mann si at han foretrekker kort hår på kvinner (om det er det du mener).

Anonymkode: aadc3...f77

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan det ha noe med håret og stilen å gjøre?

Jeg er en kvinne i 30 årene, og hadde noen år hvor jeg var veldig veltrent, men jeg hadde langt hår, og kledde meg i kjoler, og jeg har aldri fått mer oppmerksomhet fra menn. Nå er jeg overvektig, fortsatt langt hår og kjoler, men jeg får mye mindre oppmerksomhet. Mitt inntrykk, er at menn liker feminine jenter, og langt hår er ofte viktig for de.

Men tenker at du må bare fortsette å være den du er, for du skal finne den mannen som er rett for deg.

Anonymkode: d38b5...9da

Skrevet

Aller først vil jeg snakke i generelle termer. Jeg lurer på hvorfor det er blitt en opplest sannhet at menn holder seg unna veltrente, selvsikre kvinner. At de liksom skal skremme oss bort. I noen få tilfeller stemmer det nok, men den vanlige mann vil synes selvsikre og sterke damer er attraktive. Det jeg ofte ser med disse selverklærte veltrente og selvsikre kvinnene, er at de kan endre personlighet. Og at det er derfor menn holder seg unna. 

MEN, i ditt tilfelle stemmer nok ikke det, siden du legger vekt på at du fremdeles er hyggelig. Nå vet jeg ikke hva du legger i det at de skygger unna. Tar de sjeldnere kontakt? Stikker de når DU tar kontakt? Det kan hende at noen menn ikke tar kontakt fordi de føler du er over deres nivå, og vet at et avslag kan være ganske røft når kvinnen føler hun er på et annet nivå enn mannen. Kan du ha endret holdning litt slik at du ser mer uoppnåelig ut? Jeg går ikke bort til en kvinne som ser uinteressert og uoppnåelig ut. Hun må gi meg noe. Som et spennende blikk, og kanskje et smil. 

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som sier at kort hår ikke er så feminint; jeg må nesten ha kort hår, jeg kler veldig dårlig lengre hår dessverre 😔 men det er en fresh kort sveis da, ikke kjerringsveis for å si det sånn... får høre at jeg kler det veldig godt. Og har også hatt kort hår før jeg endret stil ellers. Men det er klart at det kan ha med saken å gjøre..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som sier at kort hår ikke er så feminint; jeg må nesten ha kort hår, jeg kler veldig dårlig lengre hår dessverre 😔 men det er en fresh kort sveis da, ikke kjerringsveis for å si det sånn... får høre at jeg kler det veldig godt. Og har også hatt kort hår før jeg endret stil ellers. Men det er klart at det kan ha med saken å gjøre..

Hvem sier at du kler kort hår? Kvinner liker at andre kvinner har kort hår, for da minsker konkurransen :) Jeg ville latt det gro om jeg var det, uavhengig om du syns du kler langt hår selv. Selv har jeg tykt hår til midjen og det er pussig hvor mange kvinner (gjerne de i 50årene) som mener det må klippes...Har aldri fått klager fra menn.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan bare snakke for meg selv, men jeg liker godt kort hår dersom dama kler det. 

• Liker 7
Skrevet

Alle mine kompiser foretrekker selvsikre damer. 
Selvsikre damer gjør at gutta slipper sutring, klaging, og "du brukte 5 minutter å svare på en sms, elsker du ikke meg lengre???" ... 

Men det kan kanskje være at du gir inntrykk av at du ikke er på jakt etter flørting? At du ikke virker tilgjengelig liksom?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sphere skrev:

Aller først vil jeg snakke i generelle termer. Jeg lurer på hvorfor det er blitt en opplest sannhet at menn holder seg unna veltrente, selvsikre kvinner. At de liksom skal skremme oss bort. I noen få tilfeller stemmer det nok, men den vanlige mann vil synes selvsikre og sterke damer er attraktive. Det jeg ofte ser med disse selverklærte veltrente og selvsikre kvinnene, er at de kan endre personlighet. Og at det er derfor menn holder seg unna. 

MEN, i ditt tilfelle stemmer nok ikke det, siden du legger vekt på at du fremdeles er hyggelig. Nå vet jeg ikke hva du legger i det at de skygger unna. Tar de sjeldnere kontakt? Stikker de når DU tar kontakt? Det kan hende at noen menn ikke tar kontakt fordi de føler du er over deres nivå, og vet at et avslag kan være ganske røft når kvinnen føler hun er på et annet nivå enn mannen. Kan du ha endret holdning litt slik at du ser mer uoppnåelig ut? Jeg går ikke bort til en kvinne som ser uinteressert og uoppnåelig ut. Hun må gi meg noe. Som et spennende blikk, og kanskje et smil. 

Jeg smiler, er hyggelig og gir blikkontakt. Forskjellen fra tidligere er at færre tar kontakt med meg. Jeg er selverklært veltrent, fordi jeg har øyne og kan se. Selvsikker? Tja, jeg er tryggere i meg selv, slapper mer av, ikke opptatt av å imponere. Men jeg synes selvsikker er et negativt ladet ord. Jeg er ikke arrogant eller ovenpå... 

Skrevet

Hvem sier at du kler kort hår? Kvinner liker at andre kvinner har kort hår, for da minsker konkurransen :) Jeg ville latt det gro om jeg var det, uavhengig om du syns du kler langt hår selv. Selv har jeg tykt hår til midjen og det er pussig hvor mange kvinner (gjerne de i 50årene) som mener det må klippes...Har aldri fått klager fra menn.

Så om man trives med kort hår, og synes selv det er kledelig, så bør man la det gro ? Får man automatisk mer mannfolk av å gå med frisyre man ikke trives med? 
De mannfolka som mener jeg bør ha ett utseende jeg ikke synes jeg kler, dem kan ta seg en bolle å finne seg en barbiedukke... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både kvinner og menn har sagt det, og jeg ser det selv.. Har prøvd å ha lengre hår mange ganger før. Jeg tror ikke alle menn sorterer kvinner etter hårlengde, men noen gjør vel det 😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kan være alderen? Jo eldre vi blir, dess færre menn er single og dermed er det færre på utkikk etter damer..?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det kan være alderen? Jo eldre vi blir, dess færre menn er single og dermed er det færre på utkikk etter damer..?

Kanskje det? Men mange skiller seg i denne alderen da? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg smiler, er hyggelig og gir blikkontakt. Forskjellen fra tidligere er at færre tar kontakt med meg. Jeg er selverklært veltrent, fordi jeg har øyne og kan se. Selvsikker? Tja, jeg er tryggere i meg selv, slapper mer av, ikke opptatt av å imponere. Men jeg synes selvsikker er et negativt ladet ord. Jeg er ikke arrogant eller ovenpå... 

Selvsikker er ikke negativt ladet. Selvsikker må ikke forveksles med arrogant eller ovenpå. Så lenge du er åpen, blid og hyggelig, virker det merkelig at det at du føler deg mer selvsikker og er mer veltrent skulle ha en negativ innvirkning på menn. Det er jo tross alt attraktive egenskaper. Bare fortsett å være deg selv, det vil nok være nok av interesserte mannfolk der ute. Kanskje du skulle ta mer initiativ? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sphere skrev:

Selvsikker er ikke negativt ladet. Selvsikker må ikke forveksles med arrogant eller ovenpå. Så lenge du er åpen, blid og hyggelig, virker det merkelig at det at du føler deg mer selvsikker og er mer veltrent skulle ha en negativ innvirkning på menn. Det er jo tross alt attraktive egenskaper. Bare fortsett å være deg selv, det vil nok være nok av interesserte mannfolk der ute. Kanskje du skulle ta mer initiativ? 

Ja, den dagen jeg er klar for noe nytt skal jeg nok det. Det har jeg heller aldri gjort før faktisk. Kanskje jeg også utstråler som noen nevnte her oppe at jeg ikke er på leting? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...