AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #1 Skrevet 13. april 2017 Har et nytt hus, der ALT er malt hvitt og begynner å få behov for å forandre litt. Har tenkt på kontrastvegg i stuen, men der er litt vanskelig å vite hvilken vegg jeg skulle tatt. Dessuten har vi ganske fargerike maleri på veggene som frisker opp litt. Men altså, soverommet hadde vært deilig å male mørkere (kanskje er det bedre for søvnen også?) Og vi vurderer deco blue. Hva tror dere om det? Vi tenker i utgangspunktet alle fire vegger. Bør listene forbli hvite da? Er det andre farver som er finere? Kom gjerne med meninger, også sterke! Anonymkode: ffd08...f85 1
Leo Skrevet 13. april 2017 #3 Skrevet 13. april 2017 Jeg overdriver helt sikkert (litt) nå, men jeg har på følelsen av at snart halvparten av alle landets soverom er Deco Blue/St. Pauls Blue eller noe i helt i nærheten. Så da fungerer det vel forhåpentligvis. (Og i andre rom er det tydeligvis Minty Breeze som gjelder). Med tanke på hvor mange farger som finnes undres jeg over at folk ikke klarer å være litt mer kreative. Hva med å se på hvilken farge som passer sammen med sengetøy, møbler etc. som du har fra før? Listene bør uansett enten være hvite eller malt i veggfargen, men i en annen glansgrad. Altså for eksempel matt vegg/blanke lister. 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #4 Skrevet 13. april 2017 Ts her:det er et veldig enkelt rom med hvite møbler. Per i dag ser det ut som huset til Fredde og Mickan i solsidan 😅. Har du andre forslag til farger? Jeg syns deco blue er en veldig fin farge, og vil helst ikke velge en annen farge bare fordi mange har den fargen jeg syns er fin. Jeg vil ha det blått, og mørkt. Anonymkode: ffd08...f85
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 Syns ikke Deco Blue er spesielt mørk. Hvilken type glans tenker du på malingen og hvilken vei kommer lyset inn fra? Anonymkode: 5936f...d46
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #6 Skrevet 13. april 2017 Lyset kommer inn ved siden av sengen, på motsatt side av inngangsdøren. Vinduet er sørvendt, så det kommer mye sol inn på sommeren. Tror jeg vil ha det ganske matt. Anonymkode: ffd08...f85
Leo Skrevet 13. april 2017 #7 Skrevet 13. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her:det er et veldig enkelt rom med hvite møbler. Per i dag ser det ut som huset til Fredde og Mickan i solsidan 😅. Har du andre forslag til farger? Jeg syns deco blue er en veldig fin farge, og vil helst ikke velge en annen farge bare fordi mange har den fargen jeg syns er fin. Jeg vil ha det blått, og mørkt. Anonymkode: ffd08...f85 Jeg holdt på å skrive det i det første innlegget, men jeg synes disse mørke blåfargene (Deco Blue blir mørk når man får den på fire vegger) passer spesielt dårlig sammen med hvite møbler. Men hvis du vil ha det blått og mørkt, så er det jo ingen grunn til å spørre her. Da maler du bare!
Gjest førstedamen Skrevet 13. april 2017 #8 Skrevet 13. april 2017 Vi har fargen yoga på soverommet. Den er mørk grådig ned mye lilla og jord toner i seg. Vil ha det på kjøkkenet også!
penny_ Skrevet 13. april 2017 #9 Skrevet 13. april 2017 (endret) 6 timer siden, Leo skrev: Jeg overdriver helt sikkert (litt) nå, men jeg har på følelsen av at snart halvparten av alle landets soverom er Deco Blue/St. Pauls Blue eller noe i helt i nærheten. Så da fungerer det vel forhåpentligvis. (Og i andre rom er det tydeligvis Minty Breeze som gjelder). Med tanke på hvor mange farger som finnes undres jeg over at folk ikke klarer å være litt mer kreative. Hva med å se på hvilken farge som passer sammen med sengetøy, møbler etc. som du har fra før? Listene bør uansett enten være hvite eller malt i veggfargen, men i en annen glansgrad. Altså for eksempel matt vegg/blanke lister. Hvorfor er det et problem at mange andre også har det samme? Det er ikke alle som konkurrerer om prisen for årets mest kreative og unike hjem. Endret 13. april 2017 av penny_ 2
Leo Skrevet 13. april 2017 #10 Skrevet 13. april 2017 (endret) 19 minutter siden, penny_ skrev: Hvorfor er det et problem at mange andre også har det samme? Det er ikke alle som konkurrerer om prisen for årets mest kreative og unike hjem. Det er ikke et problem. Jeg forstår bare ikke hvorfor alle absolutt må velge det samme. Akkurat som "alle" skal ha, eller i hvert fall skulle ha, grå sofa og grå stue. Og så er det jo ingen vits i å spørre hvis man allerede har bestemt seg, men TS ba helt spesifikt om meninger. Til og med sterke. Men så ville hun tydeligvis ikke ha det likevel... Endret 13. april 2017 av Leo 1
penny_ Skrevet 13. april 2017 #11 Skrevet 13. april 2017 (endret) 3 minutter siden, Leo skrev: Det er ikke et problem. Jeg forstår bare ikke hvorfor alle absolutt må velge det samme. Akkurat som "alle" skal ha, eller i hvert fall skulle ha, grå sofa og grå stue. Og så er det jo ingen vits i å spørre hvis man allerede har bestemt seg! Det er vel ikke det at man ikke klarer å velge noe annet eller at man må velge det samme. Folk (som meg) som ikke er spesielt interessert i interiør velger det de har sett og som de vet er fint. TS sier jo at hun ikke velger bort noe fint kun fordi mange andre har det. Hun spør jo faktisk om tips. Argumentet ditt for å velge noe annet er at "alle" har deco blue. Jeg skjønner ikke hvorfor. Endret 13. april 2017 av penny_ 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #12 Skrevet 13. april 2017 Jeg har deco blue i stua (nei, jeg er ikke CBE), og den er nydelig! Mørk og fin, uten at det er så hardt som sort/mørk grått. Jeg har riktignok ikke hvite møbler, men har hvitt listverk og syns det passer fint. Kjør på Anonymkode: f16e8...2bc
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #13 Skrevet 13. april 2017 Definitivt hvite lister i alle fall. Anonymkode: c965b...598
Leo Skrevet 13. april 2017 #14 Skrevet 13. april 2017 Akkurat nå, penny_ skrev: Det er vel ikke det at man ikke klarer å velge noe annet eller at man må velge det samme. Folk (som meg) som ikke er spesielt interessert i interiør velger det de har sett og som de vet er fint. TS sier jo at hun ikke velger bort noe fint kun fordi mange andre har det. Hun spør jo faktisk om tips. Argumentet ditt for å velge noe annet er at "alle" har deco blue. Jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg synes ting blir ganske kjedelige når alle har dem og det er min mening. Akkurat som jeg ikke synes Deco Blue er særlig fin. (Den får meg til å tenke på Fotballfrue og Villa Paprika selv om sistnevnte vel ikke har akkurat den blåfargen...) Jeg ville mye heller ha valgt en mørk grønnfarge. Men TS vil ha det mørkt og blått, så da er ikke det noe mer å snakke om egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #15 Skrevet 13. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lyset kommer inn ved siden av sengen, på motsatt side av inngangsdøren. Vinduet er sørvendt, så det kommer mye sol inn på sommeren. Tror jeg vil ha det ganske matt. Anonymkode: ffd08...f85 Dersom rommet har mye lys inn på morgenen ville jeg valgt helmatt. Jeg har en blåfarge med mer sort i, og for min del er det enda for lyst. Det kan også, som noen lengre opp sier, se litt rart ut med hvite møbler til blått med mindre du er ute etter en maritim stil. Anonymkode: 5936f...d46 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #16 Skrevet 13. april 2017 Har lest noen steder at fargen blå visstnok skal gjøre folk mer våkne. Anonymkode: 9e1ba...51c
Kamelia83 Skrevet 13. april 2017 #17 Skrevet 13. april 2017 Vi har Deco Blue på tre vegger i soverommet, siste veggen er skyvedørsgarderobe. Vi syns fargen er veldig fin, og valgte den ikke fordi "alle" andre har den. Tror ikke alle andre hadde den da vi valgte heller, men det hadde uansett ikke spilt noen rolle for min del. Vi har hvite (bomull) lister, og jeg elsker kontrasten Og så sover vi også begge veldig godt i den mørke fargen. Mye koseligere og lunere også en hvite/lyse vegger. Anbefales
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #18 Skrevet 21. april 2017 Deco Blue er nydelig og mørk, skjønner virkelig hvorfor den tydeligvis har blitt populær, noe jeg ikke var klar over i det hele tatt siden jeg holder meg langt unna blogger. Vi har den på to vegger + taket (!) på soverommet (kan ikke få sagt nok hvor ufattelig digg der er med mørkt tak på soverom, at vi ikke har tenkt på det før!) På kortveggene har vi skap på den ene, og på den andre har vi lagt gulv oppover veggen Anonymkode: e029d...4cb
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #19 Skrevet 24. april 2017 Jeg har retro blå på soverom, og elsker det! :D Anonymkode: 6cf71...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå