AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Noen spørsmål angående dette med kontakt på melding mellom dater Hvor mye kontakt har du behov for i datingfasen og hvor ofte synes du dere bør møtes? Hvordan reagerer du om personen du dater ikke viser samme behov som deg angående meldinger mellom dater? Tolker du det som mangel på interesse eller mas? Tar du det i såfall opp med personen om dine ønsker ikke blir møtt for å unngå misforståelser? Anonymkode: 8433e...804 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Jeg er ganske trygg. Om han ikke svarer med det samme eller svarer tregt, tenker jeg bare at han er opptatt med noe og svarer senere. Jeg pleier ikke å holde matematikk på det i det hele tatt, man skriver når man vil. Har aldri opplevd at det går flere døgn uten kontakt (scenarioet jeg beskriver øverst pleier å stemme), men hadde sikkert begynt å lure litt etter noen døgn for å si det sånn. Kort oppsummert: jeg reagerer ikke på dette før det blir veldig rart Hva jeg hadde gjort? - Hvis jeg hadde fått det ubehagelig hadde jeg tatt det opp med han Anonymkode: d9e9d...f22 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #3 Skrevet 12. april 2017 Kommer litt an på, men jo mer kontakt jo bedre, så lenge det ikke tar helt overhånd. Tenker det er greit å vise interesse - at det går begge veier. At man holder hverandre oppdatert om hva som skjer i livet, kan prate om alt. Det er også en viktig egenskap å se etter i mitt syn - nettopp det at man kan prate om alt mellom himmel og jord. Og at man har et genuint "behov" for å prate mye med den andre personen. Viser jo at man ønsker å involvere personen i livet, etc. Jeg er vant til at det er veldig "på" i datingfasen, og syns det er greit. Men det kan ikke bli panikk eller ramaskrik fordi man ikke rekker å snakke sammen en kveld eller en dag liksom. De fleste har jo veldig aktive, stressende liv som skal leves. Anonymkode: c0ca0...562 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #4 Skrevet 13. april 2017 Sms: Jeg har veldig forståelse for hvor forskjellige folk er her, har opplevd alt fra de som vil sende meldinger hele tiden, til de som kan gå 4-5 dager uten en lyd. Det er ikke forbudt å ta det opp, det er jo en kommunikasjonsform og kan være litt avgjørende for progresjon/øking i interesse. Generelt syns jeg det ikke er noe galt i å bruke litt tid på å svare, men mer enn 1 dag blir for lenge. Dates: Her kommer det så veldig ann på timeplanen. F. eks tenker jeg at i starten kan det gå litt tregt. Ikke en krise om det går 1-2 ukers tid mellom 1 og 2 date. Kanskje er man bortreist, har sagt ja til en del ting, etc. Men etter 2-3 dater hvor man liker hverandre og vil bli bedre kjent bør det økes for å få en progresjon i følelser. I alle fall for min del. Men jeg tror tålmodighet er veldig viktig her, ha forståelse for at den andre kanskje trenger litt tid. Noen freaker jo ut hvis de treffer noen de liker og trekker seg litt tilbake, da er det kjempeviktig å ikke pushe. Anonymkode: d7c6d...c00 2
annebanane Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 Er vane med omtrentlig daglig kontakt mellom dater med de som det har vært best kjemi med. Trenger ikke være mer enn en melding eller to, evnt en snap. Er det lengre mellom dater pga avstand eller hektisk hverdag, så har kontakten oftere vært hyppigere på melding/tlf/bilder da det blir en måte å bli kjent på også.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #6 Skrevet 13. april 2017 De fleste jeg dater er ganske stabile mennesker, jeg trenger sjeldent å bekymre meg for dobbeldating og andre usselige greier. Har selvsagt møtt de også, men de er jo ikke noe å legge så mye vekt på, det er de seriøse som er betydningsfulle og bør sette standard..Men greia er at selv om disse folka er stabile i moralen og tillitsvekkende, så har de som regel et følelsesliv og et aktivt liv å opprettholde, så jeg kan ikke vasle inn i livet deres uten å la de få lov til å sjekke inn i hjertet sitt innimellom, trekke seg litt tilbake eller henge med venner/aktiviteter. I tillegg er disse menneskene som regel attraktive og har opplevd sine ting på kjærlighetsfronten, så kjærlighet og dating er kanskje ikke det de er aller mest god på, både fordi det kan være skremmende å møte noen (brent seg før kanskje?) eller fordi de er redd for at noen skal spise de opp. De beste menneskene har jo alltid blitt spist opp av noen "megmegmeg"-mennesker tidligere. Poenget: Jeg vil høre fra dem så ofte som mulig. Hver dag...er jeg forelsket så er jeg som en 14-iss. Men samtidig skjønner jeg behovet for å trekke seg litt tilbake, ha sine murer, kjempe sine "greier" og tenke sine tanker, så jeg krever ikke all oppmerksomhet hele tiden og trenger ikke å ha hele oppmerksomheten når vi ikke er sammen. Den viktigste kontakten foregår face to face, ikke via tastaturet eller mobilen. Når vi ikke henger sammen skjønner jeg behovet for å mate fritid, jobb, venner og ikke miiinst: hjertet sitt/tankene sine..Tror det er viktig å la folk få litt avstand til å tenke på deg, ikke bare chatte med deg. Vet rett og slett ikke helt hvor ofte jeg trenger kontakt. Opplever i grunnen ikke noe problemer med slike ting... Om han svarer meg tregt er det som regel en grunn. Om han svarer neste dag er det som regel en grunn. Null stress egentlig, så lenge vi har det topp når vi møtes og kommer oss noen vei Anonymkode: efb95...ae8 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #7 Skrevet 14. april 2017 På 13.4.2017 den 0.00, AnonymBruker skrev: Hvor mye kontakt har du behov for i datingfasen og hvor ofte synes du dere bør møtes? Anonymkode: 8433e...804 Liker jeg fyren vil jeg selvsagt høre fra ham så mye som mulig. Dersom han er veldig tydelig på at han er interessert, så minsker selvsagt behovet for sms hele tiden. Jeg har behov for en del alenetid og dater ofte menn som har en del jern i ilden, så det å møtes flere ganger i uken er sjelden en mulighet uansett. Men jeg synes at man alltid skal være der at man planlegger neste møte, og har en ide om når man sees igjen. På 13.4.2017 den 0.00, AnonymBruker skrev: Hvordan reagerer du om personen du dater ikke viser samme behov som deg angående meldinger mellom dater? Anonymkode: 8433e...804 Da tar jeg et steg tilbake, driver med mine egne ting og kanskje returnerer til tinder for å se hva som er der. Så får han komme løpende om han virkelig liker meg og er redd jeg glipper unna. På 13.4.2017 den 0.00, AnonymBruker skrev: Tolker du det som mangel på interesse eller mas? Anonymkode: 8433e...804 Sjelden kontakt eller mangel på initiativ vil jeg tolke som manglende interesse. Det er sjelden jeg opplever at menn maser. Er det mye kontakt og jeg er helt uinteressert, så avtar det snart nok. På 13.4.2017 den 0.00, AnonymBruker skrev: Tar du det i såfall opp med personen om dine ønsker ikke blir møtt for å unngå misforståelser? Anonymkode: 8433e...804 Det er jeg helt ærlig ikke god på. Men i tidlig datingfase synes jeg det er greit å holde det "light" uten å ha for mye drama eller diskusjoner om "oss". Anonymkode: ebe8c...55a
elvital Skrevet 14. april 2017 #8 Skrevet 14. april 2017 Ønsker noen type kontakt hver dag, med mindre det er en grunn til at ikke det går. Noe særlig mer enn en dag uten syns jeg nok ikke så mye om. Vil gjerne møtes ofte også i starten. Greit å finne ut av kjemi og alt tidlig. Slik har det i grunn vært med alle jeg har holdt på med. Mye meldinger (sms/snap/messenger) fra dag én, og hyppige møter. Men det er en balanse.
Gjest Minesveiper Skrevet 14. april 2017 #9 Skrevet 14. april 2017 (endret) Jeg trenger ikke daglig kontakt så lenge jeg føler at damen er interessert. Det er værre når jeg er usikker og ikke vet hvor jeg har henne. I begynnelsen kan det være vanskelig når man ikke har samme behov siden man ikke kjenner hverandre noe særlig. Jeg tolker det som mangel på interesse når en dame ikke tar så mye kontakt. Det holder ikke å sende en snap som kunne vært sendt til hvem som helst. Det er bare fint om hun viser at hun bryr seg. Om jeg tar det opp med damen avhenger av hvor godt jeg liker henne. Hvis jeg har fått et veldig godt inntrykk så føler jeg det kan være verdt å utlvere seg. Da kan jeg sende en melding å spørre om det er slik at hun er interessert i å bli bedre kjent. Endret 14. april 2017 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #10 Skrevet 15. april 2017 Trenger ikke kontakt hver dag, men ofte vil jeg jo det når jeg er interessert i en mann. Om det går mange dager mellom hver gang han svarer så blir jeg usikker og mister egentlig litt interessen. Jeg forventer at han viser at han er interessert og at vi begge opprettholder kontakt. Tid mellom dates i begynnelsen kan være lenger. Om vi treffes en gang i uka så gjør ikke det noe, men da forventer jeg at vi har kontakt i mellomtiden. Jeg har aldri opplevd et problem rundt det tidligere,og jeg har følt at jeg har fått nok kontakt med de jeg er interessert i. Folk som spiller spill er uinteressant for min del. Tror ikke at jeg hadde tatt det opp om det var i begynnelsen. Hadde nok bare tenkt at han ikke var særlig interessert. Om han lar det gå over en dag før han svarer og det ikke har vært noe spesielt så er vi ikke på bølgelengde og jeg gidder ikke holde på med noen som ikke viser interesse. Anonymkode: 27c5f...dde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå