Oppsi Skrevet 12. april 2017 #1 Del Skrevet 12. april 2017 Hola damer! (PCOS) Nå trenger jeg hjelp. Jeg og samboeren fikk i forrige uke brev fra st.olavs sin fertilitetsklinikk om at vi nå er "tatt inn" etter henvisning fra min fastlege. I skrivet var en hel del blodprøver som skulle taes, info om sædprøver, ned i vekt osv. Spørsmålet mitt er nå, blir vi vurdert for prøverør umiddelbart når vi kommer inn til timen vi får i høst, eller startes en prosess først med utprøving av f.eks pergo(??) eller lignende? Jeg har lest opp og ned i mente her inne og på andre sider for og finne historier på hvordan andre folk gjør dette, uten helt og bli noe klokere. Vårt største ønske er selvfølgelig og få til dette selv. Jeg har siden november stått på metformin, uten resultater nedentil. (Ingen mens/eggløsning siden p-pilleslutt i Aug 2016) synes dog metformin hjelper på hårvekst og vekt. Jeg ønsker og prøve alt før ivf, så neste uke har jeg min første time med fotsoneterapi. Jeg trenger å høre deres historier/erfaringer og råd. Så jeg vil gjerne høre historien din!!! -oppsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #2 Del Skrevet 14. april 2017 Det lurer jeg også på. Dytter i denne 🤔 Anonymkode: 11a0c...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #3 Del Skrevet 17. april 2017 Hei! jeg har ikke helt samme bakgrunn som deg, men kan fortelle min historie likevell. Kastet pillene i mai/juni skiftet 2016. Prøvd aktivt siden da. Var hos gyn oktober 16 og desember 16 for å sjekke alt. Ingenting galt funnet hos verken meg eller mannen, men fikk pergo for å øke sjansene (selv om jeg har påvist EL). Prøvde pergotime etterfulgt av ovitrielle sprøyte og progresteron i januar 17 og mars 17 uten hell (selv om gyn så tre egg som ville slippe begge pp) og ble etter dette henvist IVF porsgrunn hvor vi har samtale i Juni. Er vi heldig får vi første forsøk i August etter sommerstengt i juli. I brevet får du beskjed om å ta de nødvendige blodprøvene før dere kommer, og mannen må ta sædprøve på forsamtalen. Vet ikke hvilken IVF-klinikk dere er henvist til, men vet Ullevål og RIksen har lenger ventetid etter forsamtalen, slik at du kan vente på første IVF-forsøk i opp til 6 mnd til etter forsamtalen. Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om pergo nå, samt oppfølging under kurene for å se om du får EL, for da skal jo sjansen være der for å klare det selv Rart gynekologen/fastlegen ikke har foreslått dette for deg tidligere? Vet mange med PCOS har kommet i mål med pergo/letrozol, og at det er vanlig at dere må gå på hormoner for å få EL. Anbefaler deg å kontakte en gynekolog, om du kun har vært hos fastlegen. Lykke til Anonymkode: 7553f...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå