AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Noen som har tips til hva restemat kan brukes til? F.eks. salat og kylling fra dagen før kan brukes i pitabrød eller rotgrønnsaker og pøse til lapskaus. Har ofte rester igjen, da spesielt grønnsaker, ris, nudler, pasta, saus, meieriprodukter og av og til kjøttrester. Anonymkode: 07b3a...120
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Curry og ris fra dagen før har jeg i wraps med salat og grønnsaker. Har jeg bare mye ris pleier jeg å lage stekt ris, eller noenganger lager jeg en majonessalat til lunch neste dag med ris, paprika, løk etc. Og hva du vil ha oppi av kjøtt, fisk eller bønner. Grønnsaker fra dagen før kan hives i en gryterett. Pastarester kan gratineres med saus, kjøtt etc. Anonymkode: 3b995...09d
penny_ Skrevet 12. april 2017 #3 Skrevet 12. april 2017 Hvis du har risgrøt til overs, kan du steke den. Det blir jo ikke en helt annen rett, men en vri som smaker godt
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #4 Skrevet 12. april 2017 4 minutter siden, penny_ skrev: Hvis du har risgrøt til overs, kan du steke den. Det blir jo ikke en helt annen rett, men en vri som smaker godt Eller rislapper Bland grøtrestene med en pannekakerøre og stek i panne. Anonymkode: c886b...a6f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #5 Skrevet 12. april 2017 Tja, rester av stekt kylling, pasta/ris og grønnsaker deler jeg pent opp, tilsetter frisk salat (helst 2 typer) og ruccola, lager en enkel dressing og har kyllingsalat. Rester av kokt fisk blir til fiskegrateng dagen etter. Oksestek bli til brun lapskaus Fersk suppe og kjøtt blir til lys lapskaus Anonymkode: 9babd...d6a
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #6 Skrevet 13. april 2017 Rester av stekt kjøtt som stek eller filet freser jeg raskt opp i panne slik at stekeskorpen friskes opp, skjærer i skiver og bruker i sandwich med burgergarnityr - dvs salatblader, tomatskiver, løk, aioli... Enten mellom to skiver ristet brød, eller aller helst i focaccia. Båtpoteter og mer aioli til. Kokte grønnsaker og poteter er smart å bruke i purésuppe med litt grønnsaksbuljong og fløteskvett. Surr løk/stangselleri/purre i olje først, tilsett restegrønnsaker, kok sammen i buljong til alt er varmt og mørt, kjør med stavmikser og smak til med fløteskvett, salt og pepper, sitronsaft og evt litt sukker. Så kan man toppe med urter, baconbiter, krutonger (også fin restebruk), rømmeklatt, eller kanskje et egg. Anonymkode: fc841...324 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå