Gå til innhold

hvilken parfyme bruker du ?

Anbefalte innlegg

Gjest BlandaDrops
Skrevet

Hei, hvilken parfyme bruker du om dagen og hvorfor akkurat den?

Jeg liker godt Hugo boss hugo woman extreme, liker lettheten og friskheten i den :)

Kjøpte meg en flaske på 50 ml på Heathrow her om dagen og tror jeg har funnet en ny favoritt.

Del gjerne hvilke egenskaper du liker best når du er på parfymeshopping.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeanne Arthes - Boum Vanille Sa Pomme d'Amour.

Veldig frisk og søt duft av vanilje og bringebær/frukt. 

Skrevet

Mine to favoritter har gått ut av produksjon. Ralph Lauren Blue og D&C Feminine.  Så nå nøyer jeg meg med Issey Myake sin orginale og Escadas Born in paradise.  Issey sin er utrolig frisk og ren og Escada sin er litt søt og sommerlig.  Liker ikke tunge krydrete dufter. 

Skrevet

Sidenote:   Jeg kan aldri bare kjøpe en parfyme fordi jeg liker den på flyplassen, bunnnoten er ofte helt forskjellig fra toppnoten så mye har gått i søpla på impulskjøp opp i gjennom.  Jeg må vite hva jeg skal ha. 

• Liker 1
Gjest Vilunich
Skrevet

Den nye POISON girl

liker ingen av de andre fra poison- men denne er sååååå frisk

Skrevet

Jeg varierer mellom Guess for women og Guess double dare. Den første er frisk og sitrus aktig og den har jeg brukt i mange år. Den andre oppdaget jeg for noen mnd siden, og den er litt tyngre. Får veldig mye skryt av begge to og så er det kjekt med noe som ikke så mange andre også bruker :)

Skrevet

Lancome Hypnose og Bonbon fra Victor & rolf. Varierer mellom de to, de lukter utrolig godt :) 

Skrevet

Mitt siste kjøp er The scent for her fra Hugo Boss.Bruker den som en hverdagsparfyme da den ikke er så tung.Har letet lenge etter en erstatning for Burberry Brit Sheer,som var min hverdagsparfyme før.Liker den fortsatt men trengte en forandring.

AnonymBruker
Skrevet

Estee Lauder Bronze Goddess 

Anonymkode: 98b54...f97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker Skin fra Clean eller indian night jasmine fra The body shop (noen vil kanskje finne denne litt tung som dagparfyme). Burberry London er også en favoritt men denne har jeg sluttet med som dagparfyme.

Anonymkode: 36c29...5dc

Skrevet

Signorina fra Salvatore Ferragamo. Finnes ikke i Norge så er digg å ha noe som ikke alle andre har. Jeg har også den svarte fra Chanel, Noir eller noe sånt. Men det har jo halve Norge og merker jeg. 

Skrevet (endret)

Miss Dior Blooming Bouquet fra Dior 

Black Opium EdT fra YSL

Daisy Dream EdT fra Marc Jacobs

Chance Eau Tendre EdT fra Chanel

Forever & Ever EdT fra Dior

Pure Poison fra Dior 

Noe splittet personlighet når det kommer til dufter, men jeg fortrekker en fresh, duft som "ikke henger igjen etter personen", heller en behagelig frisk "rolig" godlukt.  Men ingen regler uten unntak ;)

Endret av laperla
Gjest frøken_1975
Skrevet (endret)

BYREDO Bal D'Afrique - deilig, mild og passer til hverdag og fest:) 

Endret av frøken_1975
.
Gjest Dansedilla
Skrevet

Veldig glad i pure daydream fra victoria secret. Har ikke så høyt parfymebudsjett for tida.

Skrevet

For tida bruker jeg mest Warm Cotton fra Clean og Body Shop-duftene Moringa, Honeymania og Pink Grapefruit.

Skrevet

Noen som vet om parfymer som ligner på Issey Myake sin Lèau?

• 1 år senere...
Skrevet

Fikk lyst til å dra opp denne tråden for inspo.

Her går det nå i Chanel no.5 Eau Permiere.

Har en nykjøpt Chanel Allure Sensuelle stående klar :) 

Anonymkode: 4a985...938

Skrevet

Bruker kun Molecule 01. Brukt den fast de siste årene. 

Anonymkode: db43c...57c

Skrevet

For tiden enten Dior Joy eller Gucci Bloom. Begge er gode og ikke for tunge "hverdagsdufter". Hender jeg kjører på med noe litt tyngre om jeg skal ut - f.eks. Chanel Noir. Men der må man være forsiktig med dråpene.

Anonymkode: f52cb...4e0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...