Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å være påvirka av alkohol, men nikotin, i trafikken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså skjønner 110% hvorfor det IKKE er greit å kjøre mens en er påvirka av alkohol. Men det jeg ikke skjønner, er hvorfor det er greit å kjøre mens en er påvirka av nikotin?

Prøvde snus for første gang igår, og ble vanvittig svimmel, skjelven, kvalm også begynte jeg å kaste opp. Føltes helt forferdelig ut. Med en gang jeg kom hjem la jeg meg til å sove. 

Skjønner jo at min reaksjon var "voldsom" i forhold til venninna mi for eksempel, som er vant til å snuse... Men likevel... Man blir vel på en måte rusa av nikotin? 

Skal aldriiii snuse igjen, det var jo helt jævlig. Kan ikke skjønne at folk blir avhengig av det hvis dette skjer med alle etter første gang.

Anonymkode: a374d...d8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

110%?

Anonymkode: 1ff56...ca4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at så mange prøver snus for første gang når de skal kjøre. De aller fleste vet at man blir dårlig de første gangene.

Anonymkode: 4ea07...283

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man blir ikke rusa på noen som helst måte av snus.

Anonymkode: 3b5cc...f1c

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke rusa på noen som helst måte av snus.

Øøøøh ... OK. 

Skrevet (endret)

Tuller du TS? Du sammenligner vel ikke nikotin og alkohol?

Endret av Sirah
AnonymBruker
Skrevet

Av det jeg forstår så går grensen på sentralstimulerende. Noen blir trøtte av allergitabletter, men disse er lov. 

Man har derimot ansvar om å sørge for ens egen allmenntilstand. Enten det er trøtt eller snus for første gang. 

Anonymkode: 143de...d2e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sirah skrev:

Tuller du TS? Du sammenligner vel ikke nikotin og alkohol?

Jo det gjør jeg. Jeg er 16, så har bare drukket en gang, og da jeg snusa fikk jeg egnt. akk de samme følelsene som da jeg drakk. Ble svimmel, ustødig, kvalm, oppkast, skjelven,.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo det gjør jeg. Jeg er 16, så har bare drukket en gang, og da jeg snusa fikk jeg egnt. akk de samme følelsene som da jeg drakk. Ble svimmel, ustødig, kvalm, oppkast, skjelven,.. 

Men det er jo fordi du ikke bruker snus eller røyk daglig. Folk som er vant med nikotin reagerer ikke sånn. Jeg gjør ihvertfall ikke det. Eneste er når jeg har gått LENGE uten, men det gir seg ganske fort uansett.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Overrasket skrev:

Øøøøh ... OK. 

Blir du det? 

Gjest Overrasket
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir du det? 

Selvfølgelig. Snus inneholder tobakk, tobakk inneholder nikotin. Nikotinen tas opp i kroppen, blodet fører det rundt, og snart når det hjernen. Der frigjøres stoffene som fører til nikotinavhengighet. Selvfølgelig er det ikke en "rus" som i at man helt mister virkelighetsoppfatningen, men det er en rus i absolutt forstand.  

Gjest Axl Rose
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er normalt i starten. Når du ikke er vant med det. Når man har røyket og snust en stund så blir man ikke svimmel, ustødig, kvalm eller føler seg rusa på samme måte som alkohol. Alkohol kan man bli helt tullete av og ikke tenke klart. Det blir man ikke av røyk og snus. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså skjønner 110% hvorfor det IKKE er greit å kjøre mens en er påvirka av alkohol. Men det jeg ikke skjønner, er hvorfor det er greit å kjøre mens en er påvirka av nikotin?

Prøvde snus for første gang igår, og ble vanvittig svimmel, skjelven, kvalm også begynte jeg å kaste opp. Føltes helt forferdelig ut. Med en gang jeg kom hjem la jeg meg til å sove. 

Skjønner jo at min reaksjon var "voldsom" i forhold til venninna mi for eksempel, som er vant til å snuse... Men likevel... Man blir vel på en måte rusa av nikotin? 

Skal aldriiii snuse igjen, det var jo helt jævlig. Kan ikke skjønne at folk blir avhengig av det hvis dette skjer med alle etter første gang.

De som snuser til vanlig merker ikke noe til svimmelhet og kvalme

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Overrasket skrev:

Selvfølgelig. Snus inneholder tobakk, tobakk inneholder nikotin. Nikotinen tas opp i kroppen, blodet fører det rundt, og snart når det hjernen. Der frigjøres stoffene som fører til nikotinavhengighet. Selvfølgelig er det ikke en "rus" som i at man helt mister virkelighetsoppfatningen, men det er en rus i absolutt forstand.  

Jaha, jeg har aldri blitt ruset av tobakk. Den eneste forskjellen jeg merker med og uten snus er at jeg har noe under leppa, evt kvalme. Kan ikke sammenlignes med rus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...