Gå til innhold

Kan piercing infeksjon være "farlig"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har tatt piercing i brusken i øret. Gjorde dette første gangen høsten 2015, men fikk infeksjon så legen ba meg ta ut, noe jeg gjorde. Høsten 2016 tok jeg ny piercing i ørebrusken og fikk infeksjon igjen, men har ikke dratt til legen denne gangen. I stedet har jeg prøvd å rense noe som har funket, men infeksjonen blusset opp igjen når jeg har slutter med rensingen (en uke av gangen, 2 ganger hver dag). 

Er drit lei nå for hele øret mitt er rødt og rundt piercingen er det hovent og vondt, men vil ikke ta den ut. Skal jeg det må jeg til nabobyen også, for piercieren i byen min har gått konk (aner ikke hvordan jeg skal ta den ut selv)

En venninna sa jeg skulle spørre lege om antibiotika, fordi det kan være farlig med infeksjon i lengre tid, men hvor farlig er det egentlig? Har lagt merke til at imunnforsvaret mitt er på bånn... Har blitt forskjøla i 2 uker om gangen 3-4 ganger siden nyttår liksom... Kan det være pga. infeksjonen? 

Anonymkode: 75b1d...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal alltid behandle infeksjon. Jeg synes du skal reise til legen med det.

AnonymBruker
Skrevet

Ring til en gullsmed eller låsesmed, de pleier ha utstyr til å klippe av slikt (piercingen, ikke øret ;)

Anonymkode: 67e36...b74

AnonymBruker
Skrevet

En infeksjon kommer av bakterier der den typen bakterier ikke skal være, altså blir det en betennelse. Noen bakterier er illsinte, andre er mer beskjedne. Hvilke bakterier du har eller får, må det taes prøve av for å kunne vite. 

Uansett, har du en bakterie i et åpent sår, her en piercing, så fjerner du pynten og lar hullet få gro igjen, hjelper ikke det i løpet av noen dager så går du til legevakten og får antibiotika. Du kan få blodforgiftning. 

Anonymkode: 2983b...6ec

AnonymBruker
Skrevet

Lege vil alltid gi råd om å bare fjerne piercing. Problem solved. 

Du burde dra til et bra piercingsted slik at de kan ta en titt og se hva som skal gjøres. Noen ganger kan det hjelpe å bytte til lengre / kortere smykke. Piercing i brusk kan ta mange år å gro. Hvis den er skutt med pistol kan det hende den aldri vil gro. 

Hva renser du med? Alt annet enn sterilt saltvann er for sterkt og irriterer en piercing.

Eller må du unngå å sove på den siden, vaske putetrekk anhver dag, ikke ha dyr i sengen osv. 

Hvis det er et skikkelig piercingsmykke fjernes det enten ved å dra delene i fra hverandre eller skru. Ta på den engangs hansker, da får du bedre grep. Avhengig gig av materialet er det ikke bare å klippe av hos gullsmed. Titan feks vil dette være umulig med. 

Anonymkode: ad533...1b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få sepsis. Det anbefaler jeg ingen. 

Anonymkode: 2c026...c86

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lege vil alltid gi råd om å bare fjerne piercing. Problem solved. 

Du burde dra til et bra piercingsted slik at de kan ta en titt og se hva som skal gjøres. Noen ganger kan det hjelpe å bytte til lengre / kortere smykke. Piercing i brusk kan ta mange år å gro. Hvis den er skutt med pistol kan det hende den aldri vil gro. 

Hva renser du med? Alt annet enn sterilt saltvann er for sterkt og irriterer en piercing.

Eller må du unngå å sove på den siden, vaske putetrekk anhver dag, ikke ha dyr i sengen osv. 

Hvis det er et skikkelig piercingsmykke fjernes det enten ved å dra delene i fra hverandre eller skru. Ta på den engangs hansker, da får du bedre grep. Avhengig gig av materialet er det ikke bare å klippe av hos gullsmed. Titan feks vil dette være umulig med. 

Anonymkode: ad533...1b6

Farlige rād.

Anonymkode: 5252e...44b

AnonymBruker
Skrevet

Har du ringt dit du tok den og bedt om råd ? Ville begynt der. Googlet litt og fant en del motstridene råd. Noen piercere mente en absolutt ikke skulle ta den ut... Men jeg har ei peiling må jeg understreke !! Har du googlet selv ?

Anonymkode: cd5af...033

AnonymBruker
Skrevet

All infeksjon kan være farlig

Anonymkode: 40abb...625

AnonymBruker
Skrevet

Om det er de som har gått kon forresten ville jeg ringt ett annet piercing studio. ;)

Anonymkode: cd5af...033

AnonymBruker
Skrevet

All infeksjon kan være farlig. Før i tiden kunne man dø av et lite sår i armen om ma fikk infeksjon i det. Å dø under graviditet pga infeksjoner var vanlig før vi fikk antibiotika

Anonymkode: 3624b...c71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...