Gå til innhold

Skal mann le når noe ikke er morsomt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når noen forteller/skriver deg noe de syns er morsomt, skal mann le om det ikke er det da?

Har venner som hele tiden sier ting som ikke er morsomt, men som de selv dør av... Jeg bruker vanligvis å le med, men noen ganger er jeg bare helt stille å tenker på hvor dårlig humor de har 

Hva gjør dere? 

Anonymkode: 22d09...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ler av det meste. Humoren min er veldig tilpassingsdyktig og passer de fleste anledninger. Har selv ved noen anledninger fått et tomt blikk tilbake når jeg har fortalt noe jeg synes er morsomt, og den følelsen er ikke noe særlig.. Jeg prøver å se det artige i de fleste situasjoner og har alltid en kommentar (ofte sarkastisk) på lur, og folk ler godt, men de gangene jeg ikke treffer blink så har jeg mest lyst å grave meg ned.

Så ja, jeg ler som regel når noen forteller noe som ikke er morsomt. Trenger ikke le så mye, bare en liten "hehehe!", og av og til slenger jeg bare på en "Hehehehe, herlighet så latterlig:fnise:"   Og ordet latterlig kan jo være både positivt og negativt, så de får ta det som de vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, lali skrev:

Så ja, jeg ler som regel når noen forteller noe som ikke er morsomt. Trenger ikke le så mye, bare en liten "hehehe!", og av og til slenger jeg bare på en "Hehehehe, herlighet så latterlig:fnise:"   Og ordet latterlig kan jo være både positivt og negativt, så de får ta det som de vil :) 

Jeg gjør det samme jeg også. Det finnes sosiale "regler" og å ikke le når noen åpenbart forsøker å være morsom skaper en pinlig og rar situasjon, og det vil jeg helst unngå! Hvis noen bruker humor for å si noe slemt om andre, så ler jeg selvfølgelig ikke (men dette kan jeg ikke huske har skjedd)! MEN en dag møtte jeg en mann som fleipet HELE tiden, han dultet ofte bort i meg og sa "ikke, sant? hahahaha" og humoren var elendig, og da tok jeg meg selv i å overse vedkommende. Det var fleiping konstant og jeg ble lei av å si "hehe" hvert minutt! Altså finnes det grenser for hvor mye en skal late som at en syns noe er morsomt :closedeyes:

Anonymkode: 1cd34...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen bruker humor for å si noe slemt om andre, så ler jeg selvfølgelig ikke (men dette kan jeg ikke huske har skjedd)! MEN en dag møtte jeg en mann som fleipet HELE tiden, han dultet ofte bort i meg og sa "ikke, sant? hahahaha" og humoren var elendig, og da tok jeg meg selv i å overse vedkommende. Det var fleiping konstant og jeg ble lei av å si "hehe" hvert minutt! Altså finnes det grenser for hvor mye en skal late som at en syns noe er morsomt :closedeyes:

Anonymkode: 1cd34...ea9

Selvfølgelig, man må se an hva som blir sagt ja!  Og det kan bli for mye tull også, og da er det bare travelt. Men, i slike tilfeller så sier jeg ifra på en fin måte at nå ble det for mye. Det går som regel bra. Det er ikke alle jeg kan si det til, men når man kjenner vedkommende, så finner man raskt ut hva de aksepterer og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs litt situasjonen. 

Hvis en god venninne forteller noe morsomt som ikke er det, kan jeg le av hvor dårlig humoren var og si at hun har dårlig humor også ler vi av det. 

På jobb ler jeg av alle vitser pasienter forteller meg, uansett om vitsene er kjempedårlig og teit. 

På skobutikken ler jeg også av alle vitsene kunder sier. Uansett om 90% er tørre vitser som omhandler butikken og som jeg regner med at ALLE som jobber i butikk hører 20 ganger per dag. 

Anonymkode: efde3...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...