Gå til innhold

utvidet overgangsstønad og skole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått 3 år på BI nå. Tatt fag over nettet. Tenker å bruke de utvidet årene med OS også for å kunne være hjemme med barna. Er det så enkelt som å bare forsette å ta fag uten å utdanne seg I 3 år til? 

Anonymkode: b232b...efa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke så enkelt. Utdanningen må kunne gi deg en jobb slik at du kan forsørge deg selv. Jeg fikk utvidet med 1 år fordi jeg hadde 1 år igjen på universitetet. Da jeg var ferdig hadde jeg en bachelor i barnevern og kunne søke jobb. Noe jeg også gjorde og fikk.

Du kan ikke bare ta fag uten mål og mening. Du burde hatt en grad etter 3 år på BI slik at du kan gå ut i jobb og forsørge deg og barna dine.

Anonymkode: 7b166...716

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke få innvilget utvidet OS. Punktum.

Anonymkode: 16f18...d18

AnonymBruker
Skrevet

Da blir det spennende å se... kan I hvert fall klare ett år til

Anonymkode: b232b...efa

Skrevet (endret)

Du får det ikke innvilget med mindre deg er til nødvendig utdanning. Det er det ikke for deg. 

Endret av Britt Banditt
AnonymBruker
Skrevet

For å kunne få utvidet tiden til tre år må det være en godkjent yrkesutdanning. I tillegg får du kun 24 mnd dekket men om du sparer inn to mnd og stopper os opp i de mnd, feks juni og juli slik at når skolen begynner i august igjen får du innvilget ut det siste skoleåret pga nav ikke "kan" avbryte yrkesrettet utdanning. Det er kravet.  

Anonymkode: 06fb5...1e9

AnonymBruker
Skrevet

Eneste unntak er om du fikk barn før du fylte 18år, da trenger man ikke stoppe os opp i to mnd innenfor de 24 mnd slik at man får fullført. 

Jeg brukte de årene til å ta studiekompetanse og førskolelærer utdanning. 

Anonymkode: 06fb5...1e9

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg nettopp vært gjennom. Jeg fikk utvidet fordi jeg tar et fireårig sammenhengende utdanningsløp (grunnskolelærer). I følge min veileder hos Nav ville jeg ikke fått utvidet dersom det fjerde året mitt ikke var nødvendig for yrkesutøvelsen min.

Anonymkode: 893e0...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...