AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Kan jeg overføre penger i påsken og de kommer på konto? Jeg vet de ikke blir bokført men vil de komme på konto om jeg overfører til annen bank? Anonymkode: 1c6db...f6a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Du kan utføre overføringsprosessen 24/7, men bankene kjørerer ikke noen trasaksjoner før natt til 3. Påskedag. Overføringer til egen konto i egen bank, skjer den datoen du setter. Anonymkode: 48fd3...f48
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #3 Skrevet 12. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan utføre overføringsprosessen 24/7, men bankene kjørerer ikke noen trasaksjoner før natt til 3. Påskedag. Overføringer til egen konto i egen bank, skjer den datoen du setter. Anonymkode: 48fd3...f48 Med andre ord de vil ikke komme på konto? Anonymkode: 1c6db...f6a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #4 Skrevet 12. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med andre ord de vil ikke komme på konto? Anonymkode: 1c6db...f6a Før pådken er over. Anonymkode: 48fd3...f48
Silfen Skrevet 12. april 2017 #5 Skrevet 12. april 2017 Vipps til en dnbkonto er vel det eneste som funker direkte. 1
Lista Skrevet 12. april 2017 #6 Skrevet 12. april 2017 Nei, det går ikke an å overføre til annen bank i påsken. Siste frist var i dag kl. 14.30. Neste mulighet for godskriving på konto i annen bank er tirsdag morgen.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #7 Skrevet 13. april 2017 Jeg har sparebank 1, her er det mulig med strax-betaling, da er pengene på mottakers konto med en gang, uansett hvilken bank mottaker har. Men det koster et gebyr, husker ikke hvor mye. Anonymkode: dbcac...87a
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #8 Skrevet 13. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sparebank 1, her er det mulig med strax-betaling, da er pengene på mottakers konto med en gang, uansett hvilken bank mottaker har. Men det koster et gebyr, husker ikke hvor mye. Anonymkode: dbcac...87a Det gjelder ikke uansett hvilken bank mottaker har. Mottakers bank må også støtte straksbetaling. Det gjelder ikke alle banker, f.eks. DnB. Anonymkode: df9e8...5f5
Lista Skrevet 13. april 2017 #9 Skrevet 13. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sparebank 1, her er det mulig med strax-betaling, da er pengene på mottakers konto med en gang, uansett hvilken bank mottaker har. Men det koster et gebyr, husker ikke hvor mye. Anonymkode: dbcac...87a Nei, det stemmer ikke. Straksbetaling fungerer bare til konto i samme bank. Betaling til andre banker følger Nets' kjøringer. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #10 Skrevet 14. april 2017 Sparebank 1 sin straksbetaling er et nytt system som kommer i tillegg til Nets. Dette krever imidlertid at både banken til avsender og mottaker støtter dette nye systemet. Foreløpig er det bare noen få banker som gjør dette. Bl.a. DnB og Skandiabanken gjør det ikke. Anonymkode: df9e8...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå