Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg overføre penger i påsken og de kommer på konto?

Jeg vet de ikke blir bokført men vil de komme på konto om jeg overfører til annen bank?

Anonymkode: 1c6db...f6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan utføre overføringsprosessen 24/7, men bankene kjørerer ikke noen trasaksjoner før natt til 3. Påskedag. 

Overføringer til egen konto i egen bank, skjer den datoen du setter. 

Anonymkode: 48fd3...f48

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan utføre overføringsprosessen 24/7, men bankene kjørerer ikke noen trasaksjoner før natt til 3. Påskedag. 

Overføringer til egen konto i egen bank, skjer den datoen du setter. 

Med andre ord de vil ikke komme på konto? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med andre ord de vil ikke komme på konto? 

Før pådken er over.

Skrevet

Vipps til en dnbkonto er vel det eneste som funker direkte. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det går ikke an å overføre til annen bank i påsken. Siste frist var i dag kl. 14.30. Neste mulighet for godskriving på konto i annen bank er tirsdag morgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sparebank 1, her er det mulig med strax-betaling, da er pengene på mottakers konto med en gang, uansett hvilken bank mottaker har. Men det koster et gebyr, husker ikke hvor mye.

Anonymkode: dbcac...87a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sparebank 1, her er det mulig med strax-betaling, da er pengene på mottakers konto med en gang, uansett hvilken bank mottaker har. Men det koster et gebyr, husker ikke hvor mye.

Det gjelder ikke uansett hvilken bank mottaker har. Mottakers bank må også støtte straksbetaling. Det gjelder ikke alle banker, f.eks. DnB.

Anonymkode: df9e8...5f5

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Straksbetaling fungerer bare til konto i samme bank. Betaling til andre banker følger Nets' kjøringer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sparebank 1 sin straksbetaling er et nytt system som kommer i tillegg til Nets. Dette krever imidlertid at både banken til avsender og mottaker støtter dette nye systemet. Foreløpig er det bare noen få banker som gjør dette. Bl.a. DnB og Skandiabanken gjør det ikke.

Anonymkode: df9e8...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...