AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Jeg har lyst til å studere ett semester i utlandet (3 måneder?), er ikke så viktig hvor i verden, eller hva det er jeg studerer. Jeg har mest lyst til å bare ta et semester for å oppleve en ny kultur og nytt land Synes det blir så avansert å finne frem i jungelen av regler, reisearrangører og høyskoler. Så er det noen som vet om noen gode reisearrangører som ordner bosted på høyskolen og reisen til høyskolen? Noen som har tatt kun et semester før? Hvilke arrangører finnes det? Anonymkode: 3cfd4...41f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Sjekk ut gateway Anonymkode: 043be...5ab
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #3 Skrevet 12. april 2017 Høgskolene i Norge har som regel avtaler med andre skoler. Gjennom det samarbeidet så er det enkelt å finne bolig osv.. på min høgskole så ordnet de alt for meg. Anonymkode: 0e6b3...05c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #4 Skrevet 13. april 2017 Det vil lønne seg for deg å ta utveksling fra ditt studie. Da får du også noe nyttig på CV. Anonymkode: dfda1...5b9 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vil lønne seg for deg å ta utveksling fra ditt studie. Da får du også noe nyttig på CV. Anonymkode: dfda1...5b9 Enig. Jeg var på utveksling en gang på bachelor og en gang på master, og da ordnet universitetet det meste og jeg fikk tatt relevante emner.
karamellterte Skrevet 13. april 2017 #6 Skrevet 13. april 2017 Hey! Jeg var i Barcelona med Kulturakademiet, tok halvårsstudium rett ut av vgs. Det var dritfett! Beste tiden i livet mitt. MEN var veldig dyr moro, og har ikke fått noe særlig bruk for studiepoengene jeg tok - kun et litt heftigere studielån. Men, kjære TS, jeg forstår så inderlig godt at du vil reise ut! Og det finnes nemlig et annet alternativ, som jeg vil anbefale på det sterkeste, og det jeg ville gjort om jeg kunne valgt om igjen. Da ville jeg startet på bacheloren min med en gang, og dratt på utveksling via det; de fleste studier tillater deg å ta 3. og/eller 4. semester i utlandet. Til tross for at det kanskje høres tungvint ut å fullføre et helt år hjemme i Norge for å så dra ut, vil jeg anbefale det på det sterkeste. Studiemessig og økonomisk sett er det definitivt gunstig, og å ha et år på baken til å modnes er også verdifullt. Men det er opp til deg Via Kulturstudier kan du forresten ta utviklingsstudier 1 og 2 og starte på HIOA 2. året! Hvis det er noe som interesserer deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå