AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Del Skrevet 12. april 2017 Må nyfødt baby ha lue? Er dette noe man burde kjøpe inn? Dette gjelder et mai barn Anonymkode: dc7b6...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #2 Del Skrevet 12. april 2017 Nyfødte har dårlig temperaturregulering. Hodet utgjør en stor del av en nyfødt sin kropp. Derfor err varmetapet stort gjennom hodet. Så, ja, nyfødte og spebarn trenger noe lett å ha på hodet selv om det er varmt ute og mai måned. Janus har små nyfødtluer i både ull og bomull. Selges på bode coop obs og andre steder. Anonymkode: 07817...e30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #3 Del Skrevet 12. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nyfødte har dårlig temperaturregulering. Hodet utgjør en stor del av en nyfødt sin kropp. Derfor err varmetapet stort gjennom hodet. Så, ja, nyfødte og spebarn trenger noe lett å ha på hodet selv om det er varmt ute og mai måned. Janus har små nyfødtluer i både ull og bomull. Selges på bode coop obs og andre steder. Anonymkode: 07817...e30 Takk for svar Anonymkode: dc7b6...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 12. april 2017 #4 Del Skrevet 12. april 2017 Jeg har både bomullslue for bruk inne og i ull for bruk ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #5 Del Skrevet 12. april 2017 32 minutter siden, Ny Bruker skrev: Jeg har både bomullslue for bruk inne og i ull for bruk ute. Man skal ikke bruke lue inne, med mindre det er noe spesielt eller man har det veldig kaldt innendørs. Og spesielt ikke når barnet sover. Anonymkode: d4323...308 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #6 Del Skrevet 12. april 2017 Jeg har kjøpt inn tynne ull/silke-luer (fra nøstebarn) til vår mai-jente - til utebruk. Disse var jeg kjempefornøyd med til forrigemann. Innendørs skal de ikke ha lue. Anonymkode: a213b...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #7 Del Skrevet 12. april 2017 Våre fikk på seg lue på føden (sykehuset som tok de på altså), og siden det var kaldt på soverommet, brukte de lue der også i starten. Barnas hus har mange nyfødtluer, blant annet noen tynne i ull/silke. Anonymkode: b2844...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #8 Del Skrevet 12. april 2017 Ute trenger spedbarn lue uansett årstid, men aldri lue inne Anonymkode: f660f...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #9 Del Skrevet 12. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ute trenger spedbarn lue uansett årstid, men aldri lue inne Anonymkode: f660f...435 Min er også forresten født i mai og vi brukte tynn ull lue fra lille lam på vei hjem fra sykehuset. Kjøpte inn tynne bomullsluer fra Janus også, og solhatt med øreklaffer til det ble ordentlig varmt ute Anonymkode: f660f...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #10 Del Skrevet 12. april 2017 Jeg kan også anbefale silkelue fra nyfødt. Vi har brukt det på begge barna, og de er veldig deilige og svale. Og blir ikke klamme som bomull kan bli. De selges på velassosierte helsekoster eller på nett. (Søk på solius silkelue) Anonymkode: faeac...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 14. april 2017 #11 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) På 12.04.2017 den 18.35, AnonymBruker skrev: Man skal ikke bruke lue inne, med mindre det er noe spesielt eller man har det veldig kaldt innendørs. Og spesielt ikke når barnet sover. Anonymkode: d4323...308 Hvorfor bruker legene lue på babyer på barsel? Endret 10. oktober 2017 av Ny Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #12 Del Skrevet 14. april 2017 2 timer siden, Ny Bruker skrev: Hvorfor bruker legene lue på barsel? Min fikk lue på med en gang han var ute og vi fortsatt var på fødeavdelingen, på barsel skulle derimot luen av. Der er det jo gjerne ganske varmt og ingen grunn til å ha lue på. Vi tok på en tynn bomullslue da vi trillet ned til cafeen på sykehuset fordi det kunne trekke litt fra utgangsdør osv Anonymkode: e0982...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #13 Del Skrevet 14. april 2017 3 timer siden, Ny Bruker skrev: Hvorfor bruker legene lue på barsel? Aldri sett en lege med lue på sykehus? Anonymkode: b0c09...e51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 14. april 2017 #14 Del Skrevet 14. april 2017 Når jeg var på fødselsforberedende kurs på sykehuset jeg skulle føde på, fikk jeg beskjed om at det til fødsel var veldig lurt å ha med en liten ullue som kunne settes på ganske rett etter fødsel, da baby ofte hadde et stort varmetap da. Luen kunne gjerne være enkel og hjemmestrikket, da det er dumt å sette på en dyr ullue på en helt nyfødt baby som ikke akkurat er helt nyvasket. Så jeg satt de siste dagene før fødsel og strikket en enkel ullue og enkle små ullsokker i babyull. Hadde veldig god bruk for de både på føden og på barsel, for minien hadde litt for lav kroppstemperatur det første døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå