Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har valgt å ikke studere hva jobber dere med og hva var grunnen til at dere valgte å ikke studere?

Anonymkode: 16fad...e9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte ikke akkurat å ikke studere, men svarer likevel. Grunnen til at jeg ikke studerte var at jeg aldri fant et yrke jeg kunne tenke meg å ha. Jeg slet meg ut på jobber jeg ikke passet til, og ble også kronisk syk av andre grunner, så nå er jeg uføretrygdet. Tenker at hvis jeg tidlig hadde funnet noe jeg virkelig trivdes med - utdannet eller ikke - så hadde jeg kanskje ikke blitt så syk som jeg ble.

Anonymkode: 2a146...926

AnonymBruker
Skrevet

Noen klarer faktisk ikke å studere, fordi de ikke har anlegg for eller interesse for boklig lærdom. At disse skal bli møtt med at de har valgt bort å studere av fri vilje, ønsker jeg å opplyse deg om. 

Jeg kjenner flere som ikke studerer. De har gått på yrkesfag enten to år eller 4 år, for så å skaffe seg jobb. Om noen av dem kommer til å studere senere i livet gjenstår å se. 

En annen ting du bør tenke over er hvordan alle "jobber" i samfunnet vil bli utført dersom alle skal studere og ha høyere utdannelse. Hvem sitter da i kassa på Rema, reparerer biler, kjører søppelbilene, vasker offentlige gulv og alt annet? 

Noen er sterkt i mot innvandrere og fremmearbeidere og samtidig mener de at alle skal studere og ha høyere utdannelse, hvordan blir da alle samfunnets interesser/les jobber ivaretatt? 

Anonymkode: 4d592...3bf

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har valgt å ikke studere hva jobber dere med og hva var grunnen til at dere valgte å ikke studere?

Anonymkode: 16fad...e9b

Jeg er ikke flink på skole så mister jeg interessen fort. Har virkelig prøvd, men trives som leder for firmaet så har det jo godt likevel.

Anonymkode: e6a3d...0f0

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen klarer faktisk ikke å studere, fordi de ikke har anlegg for eller interesse for boklig lærdom. At disse skal bli møtt med at de har valgt bort å studere av fri vilje, ønsker jeg å opplyse deg om. 

Jeg kjenner flere som ikke studerer. De har gått på yrkesfag enten to år eller 4 år, for så å skaffe seg jobb. Om noen av dem kommer til å studere senere i livet gjenstår å se. 

En annen ting du bør tenke over er hvordan alle "jobber" i samfunnet vil bli utført dersom alle skal studere og ha høyere utdannelse. Hvem sitter da i kassa på Rema, reparerer biler, kjører søppelbilene, vasker offentlige gulv og alt annet? 

Noen er sterkt i mot innvandrere og fremmearbeidere og samtidig mener de at alle skal studere og ha høyere utdannelse, hvordan blir da alle samfunnets interesser/les jobber ivaretatt? 

Anonymkode: 4d592...3bf

Rull inn piggene, det var jo bare et enkelt spørsmål...  TS skriver jo ingenting nedlatende om folk uten utdannelse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...