Gå til innhold

Frustrert over dårlig planlegging..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sent i går skreiv moren min til meg, og sa at hun KANSKJE skulle en tur hit i bygda jeg bor i, og lurte på om hun kunne stikke en tur innom. Jeg sa selvfølgelig ja. Problemet er jo bare det at hun sier kansje, så det ender da opp med at jeg sitter her og venter og "risikerer" det at jeg venter uten grunn. Det samme kan søsteren min gjøre. I tillegg så klarer det aldri å si ifra i god nok tid. F.eks så kan søsteren min sende melding om at hun nå er her i området og lurer på om hun kan komme innom. Problemet er jo som regel at jeg ikke er hjemme, eller at jeg nettopp har stått opp og da har man ikke så lyst på besøk. Hun har baby, så har mer forståelse for at hun ikke kan planlegge så godt, men moren min derimot. 

Kl. 12 en søndags morgen skriver hun plutselig at hun skal lage middag, og at det er klart om to timer, så jeg komme om jeg vil. Det blir rett og slett for kort varsel for min del. Kanskje jeg er på jobb, kanskje jeg er fyllesyk, kanskje jeg ikke er hjemme..

På julaften skulle min mor hente meg. Jeg sa til henne at jeg var ferdig på jobb kvart på fire, og at jeg trengte litt tid til å gjøre meg klar, ettersom jeg MÅ dusje etter jobb. Jeg gikk rett i dusjen da jeg kom hjem. Idet jeg kom ut av dusjen så jeg at jeg hadde fått en melding hvor det stod at hun var på vei og ikke lenge etter var hun utenfor. Det endte da opp med at hun måtte stå utenfor å vente i over en halvtime fordi jeg måtte sminke meg, kle på meg, pakke tingene mine, ordne gavene jeg skulle ha med osv..

Jeg blir rett og slett så utrolig frustrert over at det ikke skal være mulig å planlegge skikkelig og ikke minst ta hensyn til at jeg ikke kan være  klar på 10 minutter alltid. Jeg har i tillegg sagt i fra flere ganger at de må si ifra dagen før om det skulle være noe, men neida. Det ender derfor opp med at vi sjelden treffes, og det syns jeg igrunnen er ganske synd. Og kanskje det er min feil, og at jeg er litt for lite spontan, men det kan jo ikke være så vanskelig å si ifra dagen før.. 

Nå har jeg jo sagt ifra, så er jo ikke så mye annet å gjøre. Men måtte rett og slett frå ut litt frustrasjon :P

Anonymkode: b5158...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

At moren din måtte vente i 30 min var vel ikke din feil. Heller ikke ditt problem :)

Jeg forstår jo at det blir en slags stress-greie det her, når hun plutselig kommer eller plutselig inviterer. Evt kan du si at du er lei av at hun ikke kan planlegge. Du kan si takk for invitasjonen mamma men det rekker jeg ikke i dag! Om du er litt manipulerende, så kan du jo si at nå ble jeg lei meg for at du ikke sa ifra tidligere, men jeg rekker ikke å komme til deg i dag. Legg til en sur smiley så sier hun sikkert ifra tidligere neste gang. ;P

Anonymkode: 330ec...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var en slik lignende tråd i går, hvorfor kunne du ikke bare ha postet innlegget ditt der istedenfor å opprette en hel tråd for å vise din frustrasjon? Begynner å bli så irritert over at folk skal irritere seg over absolutt alt som har med familie og venner å gjøre. Istedenfor å si i fra til vedkommende, setter dere ned for å skrive et innlegg på KG. Vi kan jo ikke fikse deres kommunikasjon og relasjonsproblem, det er mellom partene det gjelder. Moren din kan også ha en annen side av saken, så kan jo likeså godt være din skyld at det blir slik. Om det virkelig irriterer deg så mye, så gjør du noe med problemet ...

Anonymkode: a402f...465

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men herregud, slapp da av menneske! Hvis jeg sier til noen at jeg skal i området og kanskje kommer innom betyr det at HVIS de er hjemme, OG vil ha besøk, SAMTIDIG som jeg har ledig tid, SÅ kommer jeg innom. Det betyr ikke at de må vente på meg, holde seg hjemme eller what so ever. Blir så provosert av slike mennesker som aldri kan ta det som det er, en kjapp skravlings hvis det passer. 

Får du middagsinvitasjon og ikke kan, uansett grunn, så sier du nei. Det er virkelig ikke verre enn det. Om moren din gir en beskjed om at hun kanskje kommer innom, da kan du svare "Ja, ring først da, i tilfelle jeg ikke er hjemme eller opptatt med noe annet". Når hun da ringer et kvarter på forhånd, så svarer du ut fra daværende situasjon. Stress ned, slapp av, ikke ta deg selv så høytidelig. 

Anonymkode: 1dbcd...e7d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke bundet av et kanskje. Om man ikke har en fast avtale betyr det at du står fritt til å gjøre det du vil. Hvis de da kommer innom og du er opptatt, så passet det ikke denne gangen.

Hvis man får invitasjon med kort varsel bør det være åpenbart for den som inviterer at det kanskje ikke passer. Hvis man ikke kan, er det bare å si nei. Hvis noen ikke holder avtaler og kommer for tidlig, så er det deres egen skyld om de må vente. Dette er ikke ditt problem.

Siden du ønsker faste avtaler selv, vil jeg anbefale å si ifra om dette. Hvis noen ringer og sier at de kanskje kommer, så si at de kan ringe igjen når de vet sikkert, så kan du se om det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...