Gå til innhold

Er det innafor å si nei??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en venninne som etter at hun fikk barn er sykt opptatt av at jeg skal "bonde" med barna hennes. Hver gang vi treffes er det fordi hun vil jeg skal leke med barna hennes og fordi hun vil at jeg skal bli "tanten" deres.

Jeg er ikke så veldig glad i barn i utgangspunktet og hennes barn er ikke akkurat av de med best oppdragelse - uten at det er hovedproblemet. 

Jeg savner venninne-tid...at vi kan finne på noe bare oss to, uten barn. Har sagt det til henne flere ganger, men fra henne er det alltid - "har du lyst å finne på noe meg meg og barna?".

Nå har hun spurt igjen, og jeg har rett å slett ikke lyst. Orker det bare ikke! Er det innafor å si nei, eller er det feigt? 

Kan jo sies at andre ganger hvor vi skal møtes, så har hun en tendens til å avlyse i siste liten, fordi hun har kommet på andre ting hun heller har lyst å gjøre.....

Anonymkode: 4337b...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke sånn at alle syntes ungene dine er søte. 

Anonymkode: 91721...0ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt innafor det. Høres i grunnen ut som et enveisvennskap uansett, så dersom hun blir sur, er det hennes tap, ikke ditt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Selvfølgelig sier du nei, til ting du ikke har lyst til. 

Ser mer ut til at hun vil ha deg som barnevakt, enn venninne.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt innafor. Ikke bry deg om hva hun mener om det.

Anonymkode: d9e22...543

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sagt det rett ut. Jeg har veldig lyst til å møtes, men helst uten barn denne gangen, jeg savner venninnetid.

Endret av Puny
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for tips og råd. Blir et nei fra meg denne gangen! :helen:

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan ikke forvente at venninner uten barn syns at sine egne barn er like herlige og søte som en selv. Det eneste som er, er at det ikke er så lett for en mor å bare få tatt fri. Det må planlegges. Men jeg syns jo venninnen din bør ville ha venninnetid uten barn. Det vil i hvert fall jeg!

Anonymkode: 9e0e0...414

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å si at man vil møtes uten barn, men når du har venner med barn må du også regne med at de er med innimellom.

Du har iallefall beholdt venninnen din. Min bestevenninne har sluttet å ta kontakt. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har møtt henne etter hun fikk barn og dette barnet blir 2 år i juli. Jeg har aldri utrykt missnøye fordi datteren må være med. Men hun henger bare med andre som har barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Inwe skrev:

Helt greit å si at man vil møtes uten barn, men når du har venner med barn må du også regne med at de er med innimellom.

Du har iallefall beholdt venninnen din. Min bestevenninne har sluttet å ta kontakt. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har møtt henne etter hun fikk barn og dette barnet blir 2 år i juli. Jeg har aldri utrykt missnøye fordi datteren må være med. Men hun henger bare med andre som har barn.

Enig! Man må regne med begge typer treff, altså både med og uten barn. Virket som at ts bare får truffet sin venninne med barna samtidig. Viktig å pleie vennskapet uten barn til stede også, så forstår ts at det blir mye! Det må ha vært og sikkert er svært sårende for deg at din beste venninne har sluttet å ta kontakt! Man kan vokse fra hverandre, og mye endres når man får barn. Dere var bestevenninner før hun fikk barn, og tenker at det bare er trist at hun har sluttet å ta kontakt med deg. Noen kan bli litt opphengt i en boble med sine barn, og glemmer andre rundt som  ikke er på nøyaktig samme sted, inntil de plutselig kunne trenge sin gamle bestevenninne, som kanskje ikke er tilstede for en lenger. Noe å tenke på for flere. Har hørt om en del som har brent seg på akkurat det, droppet sine nærmeste venner, for så å angre svært mye på det i senere tid, når det var for sent.  Man bør ta godt vare på sine bestevenner uansett om de har barn eller ikke, gode nære vennskap vokser ikke  på trær, og alle kan trenge en bestevenn! :klem::hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh jeg makter ikke personer som forandrer alt etter at de får barn. Alt de gjør skal kretse rundt de små englene, å Gud forby om du sier at du vil finne på noe med vedkommende uten ungene. Jeg har gode venner hvor jeg elsker barna, men det er også viktig for meg (og mine venninner) å finne på noe "voksent" uten at vi må løpe etter barn. 

Anonymkode: 574fa...153

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor å si nei. Jeg hadde aldri orket å måtte være "barnevakt" for ungene hennes hver gang vi møtes. Jeg har også venninner med barn, men vi møtes for det meste uten at barna er med. Innimellom er de med da, men det er bare koselig selv om jeg generelt ikke er så glad i barn, men disse er godt oppdratt da og det hjelper jo. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellowrose

Du kan si nei med god samvittighet. Men har hun noen som kan passe barna da? Sånn at dere kan ha alenetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, Yellowrose skrev:

Du kan si nei med god samvittighet. Men har hun noen som kan passe barna da? Sånn at dere kan ha alenetid. 

Hun har en mann, barnas far, som absolutt kan passe ungene....men, hun unnskylder han alltid med at ikke har tid, eller må trene eller gjøre noe annet.

De gangene jeg har sagt at jeg godt kan komme på besøk, men det må bli på kveldstid da jeg ikke har tid før - har svaret alltid blitt: "at det går fint fordi ungene ikke legger seg før kl. 20.00, så da får du litt tid med de likevel". Tror ikke hun skjønner at jeg vil ha venninne-tid og ikke være tante til barna. 

-ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men da må du nesten si det til henne i klartekst. Det nytter ikke å hinte. Jeg har selv barn, men finner helst på noe med venner når barna kan være hjemme med faren eller hos mora mi.

Anonymkode: 36a4b...b6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da må du nesten si det til henne i klartekst. Det nytter ikke å hinte. Jeg har selv barn, men finner helst på noe med venner når barna kan være hjemme med faren eller hos mora mi.

Anonymkode: 36a4b...b6a

Føler absolutt ikke jeg har hintet. Kan ikke misforstås på noen måte, men kanskje hun må ha det inn med t-skje.

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...