Gå til innhold

Erfaringer med kapselmaskin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurer på om noen av dere eier eller har erfaringer med kapselmaskiner? Jeg vurderer å kjøpe meg en, hovedsakelig fordi det er veldig praktisk når man bor alene. Men jeg er veldig usikker på hvilken, det finnes så mange der ute. 

Anonymkode: 72ae1...839

Skrevet

Sev har jeg en Dolce Gusto. Har hatt den i mange år og er veldig fornøyd. Bruker de gule kapslene som heter Grande, min favoritt som hverdagskaffe da den ikke er så sterkt brent. Du får også latte, kakao mm. Kjøper kapsler på Jernia for da får jeg hver femte eske gratis. Heldigvis har "alle" matbutikker disse kapslene også.

Skrevet

Ville ikke anbefalt det. Blir dyr kaffe og mye søppel. Har byttet ut min med en presskanne.

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
16 minutter siden, Huldra12 skrev:

Ville ikke anbefalt det. Blir dyr kaffe og mye søppel. Har byttet ut min med en presskanne.

Enig med deg. Kaffen er søppel, også. Spesielt Nespresso og Nestle-merkene er eksperter i å selge dårlig kaffe for mye mer penger pr. kg. enn god kaffe i løsvekt koster. Mengden kaffe per "kopp" (altså per kapsel) er også mindre enn hva man vanligvis bruker på en kaffebar, så ikke bare selger de dårlig kaffe for høy pris per kapsel, men de putter også lite kaffe i hver kapsel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Nespressomaskin siden 2005 og er superfornøyd. Ja, det er litt dyrere kaffe, men jeg drikker bare kaffe hjemme på fridager så det er verdt det. Har denne nå så jeg kan steame melk også. Den første hadde jeg i 11 år før den ga opp, så det er kvalitet. 

https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kaffemaskin-og-espresso/F511WHITE/nespresso-lattissima-touch-kapselmaskin-f511

Anonymkode: c7e41...c71

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Dolce Gusto, den har mange gode drikker. Jeg elsker ferskenisteen, men drikker også en del Grande eller Americano. Nå har jeg kjøpt kaffe mocca og, den består av to kapsler, en med kaffe og en med melkeskum, den var faktisk "dritgod" som jeg kaller det :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i min Nespresso madkin med melkeskummer. Går å få kjøpt kapser til denne på bla. Rema1000 og på nett også selvom utvalget selvfølgelig ikke er det samme som hos Nespresso.

Skrevet (endret)

Kapselmaskin er noe jævla herk. De er dyre, de bråker, de tar opp mye plass på kjøkkenbenken. Kaffen man får til slike er også dyr, det blir mye søppel, og ikke minst er det ufyselig vondt og lav kvalitet på kaffen. Tung markedsføring og "dingsefaktor" biter dessverre folk på, særlig når det ser lettvint ut.

Nei, et mye bedre alternativ, særlig om du bor alene, er en Aeropress. Med en slik lager du raskt og enkelt kaffe til én, og du kan bruke akkurat den kaffen du vil. Og i motsetning til en kapselmaskin er Aeropress den bryggemetoden som gir den BESTE kaffen. Ikke bruker den strøm, ikke blir det mye søppel (du får f.eks kjøpt metallfiltre om du blir lei papirfilterne), og det tar heller ikke mye plass.

Hvis du virkelig vil ha god kaffe skaffer du deg også en liten håndkvern i god kvalitet, og kjøper gode, hele bønner fra gode kaffehus.

Endret av Citpensacola
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig godt fornøyd med min lille Nespresso Inissia. Ikke tar den mye plass på benken. Man får kjøpt en enorm mengde ulike kaffekapsler til den, både originale Nespressokapsler og kopikapsler. Kaffen er god, og med den samme typen kapsel smaker kaffen likt hver gang fordi man bruker akkurat samme mengde vann og kaffe. Det går dessuten raskt å få en kopp kaffe, og man slipper å måle opp kaffemengder og vannmengder. Man slipper også å søle ut noe annet enn den kaffekoppen man bruker, i motsetning til andre kaffebryggere. Når man er alene, så er ikke søppelmengden særlig betydelig. 
Jeg er forresten «imponert» over den brukeren over her, som ikke bruker strøm for å få varm kaffe av en aeropress. Riktignok går ikke aeropress på strøm, men man må jo bruke energi for å varme opp vannet der også.  :fnise: 

Anonymkode: e7487...5e9

AnonymBruker
Skrevet

Dyr og dårlig. Har kaffe som kverner bønne og koker vann. Liker det bedre. Maskinene er en del større, da

Anonymkode: d4379...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd både vanlig kaffetrakter, Nespresso maskin og innebygd Siemens med kvern.

Bor også alene og drikker mellom 1-3 kopper daglig i helgene. I ukedagene drikker jeg kaffe på jobb, og ikke så mye hjemme. Kom i hvert fall frem til at Nespressoen passer perfekt til meg. Skal jeg trakte meg en kanne, går halve i vasken. Den innebygde Siemensen krevde så mye renhold, at det ble et helt rituale bare for å få en kopp kaffe.

Nespressoen er enkel og grei. Så godt som ingen vedlikehold. Ingenting går til spille. Noen sier dyrt, men jeg synes det er verdt det.

Anonymkode: 4e570...331

Skrevet

Veldig fornøyd med min Nespressomaskin. Jeg drikker kun kaffe hjemme i helgene så forbruket er beskjedent og da er kapselløsningen genial. Før jeg fikk kapselmaskinen så gikk kaffe stadig vekk til spille fordi den ble for gammel før jeg fikk brukt den opp. 

• Liker 1
Gjest ricecrispies
Skrevet

Elsker Nespressoen vår 😊

Gjest frøken_1975
Skrevet

Vi har en superfancy innebygd kaffemaskin som fulgte med huset, men foretrekker den gode "gamle" Nespressoen med melkeskummer. Nå kommer det te også i kapsler, så da er vi enda mer fornøyd:) 

Annonse
Skrevet

Jeg elsket Nespressoen jeg hadde! 
Så fikk jeg Illy x7, den var helt ubrukelig, solgte den igjen temmelig kjapt. 
Eksen hadde en Tassimo, den kaffen smakte så jævlig at den kun var drikkende med baileys oppi. Jeg valgte heller pulverkaffe enn Tassimo-kaffe... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...