Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så flink med klær, har vanskeligheter med å se hva som passer sammen, hvilke farger som er fine osv. Derfor er det ikke så alt for ofte at jeg kjøper klær. Men i går kom jeg faktisk hjem med to antrekk som jeg har tenkt å bruke på fester i jula. Men nå har jeg begynt å tvile på det ene antrekket....

Kjøpte en svart "penbukse" med tynne hvite striper (vet ikke hva disse kalles). Kjøpte også en svart dressjakke med de samme type stripene (stripene og stoffet er så vidt forskjellig, men dette synes ikke når jeg har klærne på). Inni skal jeg ha en stroppeløs topp med masse paljetter øverst som synes under dressjakka.

Men nå lurer jeg på om jeg egentlig burde bruke jakka og toppen med jeans i stedet for bukse i samme stilen? Har fått det for meg at det ville blitt finere. Synes at det er fint sånn det er nå, men på denne fronten er ikke mine egne øyne og vureringer til å stole på :ler: Problemet er at jeg ikke har noen jeans som passer, for i så fall må det vel være en litt finere mørk jeans? Eller går det bra å bruke både dressbukse og jakke på fest, uten at det ser for "business" ut?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville så absolutt gått for dressen. Lekkert og elegant! Jeans har ikke noe på fest å gjøre synes jeg, særlig ikke i jula. Paljett-toppen høres kjempefin ut til dressen :)

Skrevet

Syns du kan velge og vrake i dette jeg. Ett fett.

Men jeg syns det høres kulere/tøffere ut med jeans.

Skrevet

Hele dressen og dressjakka til jeans passer feks til to forskjellige anledninger.

Personlig synes jeg toppen og jakka til etpar fete jeans, og stilige sko høres veldig bra ut!

Skrevet

Som allerede nevnt, kan du variere. Jeg ville kanskje brukt jeans hvis det var til en normal tur ut på byen (har tenkt å gjøre noe liknende), og hele dressen hvis det er en mer pyntet anledning, for eksempel hvis dere skal ut og spise, eller noe slikt.

Skrevet

Jeg har et par hele dresser, og bruker nesten aldri jakke og bukse sammen. Bruker buksa sammen med en tøff topp, gjerne med lange armer, eller jakken sammen med enten jeans og høyhalsa genser eller svart "penbukse" og svart høyhalsa genser. Når jeg skal være skikkelig fin tar jeg heller på meg en kjole, synes hel dress har lett for å virke "kontordame". Om man bruker en hel dress er det i alle fall viktig å ha andre detaljer (smykker, tøffe topper, vesker, sko) som sørger for at man unngår sekretærpreget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...