Gå til innhold

Datter som har hatt en krevende venn, men nå ser etter nye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter er nå i tenåra men har hatt i meste parten av sitt liv at en venn som kontrolerte og krevde det meste av oppmerksomheten . Nå har denne vennen kommet inn på anden skole og de sees mindre og mindre ..Men min datter sitter nå mye hjemme og  uten venner  pga hu " kunne ikke ha flere venner enn henne "  Hu ser dette  nå  at dette ikke var helt bra . Hun er ikke sport  typen  heller  litt nerdete da  data er viktig og de hennes sosiale arena er . Men så kom hun til meg å lurte hvordan få venner  nå . alle er jo ferdig  klikka sammen og usiderne får ikke venner  nå  Hvilke  tips kan jeg gi hu. 

Anonymkode: e568c...5c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også outsider og ble venn med en annen outsider. Kanskje hun bare må ta tiden til hjelp. Hvaslags skole går hun på?

Anonymkode: ad6db...f63

AnonymBruker
Skrevet

Hun må bare prøve å komme i kontakt med andre.Klart hun kan få nye venner! hun må snakke med de i klassen som virker ålreite. Si at hun må velge venner som er positive og får henne til å føle seg bra, ikke de som er kjipe. Men ungdommer er ungdommer og de ER umodne, noe som er helt ok. 

Anonymkode: 4c2d1...2d6

Skrevet

Er det ingen fritidsaktiviteter hun kan bli med på? Det finnes jo aktiviteter utenom sport. Røde Kors var bare det første som dukket opp i hodet mitt. 

Skrevet

Ville startet med å få henne vekk fra dataen og ut blandt folk. Nerder har mye de liker å gjøre utenomhus. Hva er det hun liker? Nerdeting går i trender. En periode var det Ringenes herre, så var det manga, cosplay osv. Tror det for tiden er brettspill og kanskje det finnes en brettspillklubb i nærheten? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...