AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Vi er invitert til svigers på reinsdyrsgryte idag (ikke skav, men langtidskokt gryte). Det skal koke et par timer og regner med at det da uansett blir gjennomkokt? Sålenge kjøttet er "grått" så er det vel uansett ok? Kan evt teste et par biter, og steve de bitene jeg skal ekstra dersom de er røde inni. jeg har ikke peiling på matlaging, så aner ikke hvor lang tid det tar før kjøttet blir gjennomkokt Anonymkode: eeb56...706
C-girl Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Det tar ikke lang tid å gjennomkoke kjøtt, det som tar tid er å få det mørt (grytekjøtt og bla pinnekjøtt trenger ofte lang tid på å koke for å bli mørt og godt, men kokt er det etter relativt kort tid.) Så du kan helt klart spise denne gryten uten å bekymre deg for at kjøttet er rått.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #4 Skrevet 12. april 2017 Tusen takk dere Er det slik at kjøttet uansett vil være grått, eller kan det finne på å være rosa men likevel gjennomkokt? Bare sånn for å være forberedt i tilfelle.. Eller kan jeg tenke at hvis det feks er kokt over feks 1 time, så er det uansett ok? Anonymkode: eeb56...706
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #5 Skrevet 12. april 2017 Ja gryter er alltid med gjennomstekt kjøtt, de koker gjerne i over en time sånn at kjøttet skal bli mørt nam nam. En ting du kan tenke på er at man ikke anbefaler gravide å spise mye reinsdyrkjøtt (eller sopp/bær) fra Finnmark pga fare for akkumulert radioaktivt avfall fra Tsjernobyl. Leste det på helsenett.no. Men folk flest spiser jo ikke multer og reinsdyr fra nord spesielt ofte så ikke bekymre deg for det, jeg hadde aldri avstått fra en reinsdyrgryte men ikke spis det hver dag bare :-D Anonymkode: ee29f...354
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #6 Skrevet 12. april 2017 Da tolker jeg det som at jeg uansett kan spise gryten, uavhengig av hvordan kjøttet farge er? Sålenge jeg vet det har kokt en time +? Har aldri før tenkt over hvordan kjøttet er i gryterett før jeg nå er gravid Innbiller meg bare at det ofte er rødlig selv om det er kokt lenge. Men som sagt ingen kokk selv.. Anonymkode: eeb56...706
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #7 Skrevet 13. april 2017 Det er helt umulig at kjøtt i så små biter ikke er gjennomkokt etter en time. Vil anta at det er gjennomkokt etter 10min. Anonymkode: 175ca...aeb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå