Gå til innhold

Sanger

Anbefalte innlegg

Gjest mia-03
Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg i mai neste år, og har så vidt begynt planleggingen. Og da er det en ting jeg lurer veldig på: MÅ man ha sanger? Samboeren min HATER sanger- det er litt av årsaken til at vi har vært litt trege med å sette dato.... Han sier han bare ikke orker tanken på selskapssanger. Jeg har heller aldri vært noen fan av slike sanger. Min mor derimot er en ivrig dikter og ble så skuffa da vi sa at vi ikke ville ha noen sanger.

Nå kontaktet hun meg og sa: "Mener dere at dere ikke vil ha noen sanger? Hva gjør xxxx (samboeren) din om det plutselig dukker opp noen sanger da??"

Er det for for mye forlangt å kreve at de respekterer dette ønsket? Er det flere som ikke skal ha noen sanger? Blir det mye dødtid?

Håper noen har noen synspunkter/erfaringer med dette.

:blunke: Mia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må selvfølgelig ikke ha sanger hvis dere ikke ønsker det!

En bekjent av meg skrev det rett og slett på innbydelsen at de ikke ønsket sanger i bryllupet. Det respekterte gjestene og de som hadde noe på hjertet fikk sagt det i en tale i steden for.

Når det er sagt synes jeg det er litt sjarmerende med sanger i et bryllup, dvs de som det går ann å synge. Jeg synes det er hyggelig at noen tar seg bryet å dikte en sang til brudeparet.

Det er deres fest, deres dag og dere som har regien. Hvis dere ikke ønsker sanger synes jeg dere skal være bestemt på det. Håper at din mor og de øvrige gjestene respekterer deres ønske.

Lykke til!

Gjest Solskinn
Skrevet

Hei!

Enig med ewr, her!

Det er deres bryllup og da bör gjestene respektere deres önsker.

Jeg kan heller ikke fordra sanger, og ikke lange taler heller, og önsker derfor ikke dette i vårt bryllup. Vi gjör som så at vi fikser toastmaster på forhånd, en vi kan stole på og som vi vet kan sette ned foten om noen insiterer på å skulle bidra med sanger. I innbydelsen skal vi skrive at alle som önsker å bidra med noe bes ta kontakt med h*n. Ett lite tips om dere ikke har sendt invitasjonene enda!

Skrevet

Vi skal ikke ha sanger i vårt bryllup.Det ble bestemt ganske tidlig,og alle ser ut til å respektere det.

Jeg har ikke noe imot sanger egentlig,men synes ikke det passer til vårt bryllup.Vi skal ha koldtbord,så det skal vel noe til at alle sitter og spiser samtidig.Dessuten kommer det mange små barn som ikke har interessen av å høre på diverse utvalg av selskapssanger.

Du fikk jo et godt tips om å skrive det på innbydelsene,at dere ikke ønsker sanger.Evt. avtale med toastmaster at de som vil bidra med noe kontakter han.

Lykke til da. :)

Skrevet

Vi skal heller ikke ha sanger.

Ingen av våre gjester synes å ha problemer med det...

Skrevet

Tusen takk for svar. Har nå funnet ut at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet for at vi dropper sangene. Takk for tips om å sette det på innbydelsen, det skal vi gjøre - og be toastmasteren om å samle inn bidrag, men evt. sette ned foten om det kommer noen sanger!

Dere som ikke skal ha sanger, planlegger dere noe annet? Eller er det bare opp til hver enkelt om de evt. har noen andre bidrag av noen slag?

mvh

Mia-03 :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...