AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Hva mener dere? Hvis ja, hvilke typer innvandring er det innafor å være imot? Anonymkode: 1df3e...b56
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Det er innafor å være imot alle former for innvandring. Det er også en fordel hvis man kan argumentere ordentlig for hva man mener, uten å komme med nedsettende betegnelser på gruppen man snakker om. Det er ikke innafor å komme med uttalelser som at "alle innvandrere burde tas med i skogen for å skytes" eller lignende. Anonymkode: 45d98...e3b 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #3 Skrevet 12. april 2017 Joda, det er mulig. Men det er forskjell på ulike typer innvandring, og det virker som om mange såkalte innvandringsmotstandere ikke evner å skille mellom dem. Det er selvfølgelig også mulig å være motstander av all innvandring, men da må argumentene også være ulike overfor de ulike typene innvandring, siden det er ulike mothensyn som eventuelt gjør seg gjeldende - foruten da nettopp argumenter som gjør deg til den type tulling du beskriver i overskriften, som at det rett og slett handler om hudfarge. Det er f.eks. vanskelig å peke på kriminalitet eller deltakelse i arbeidslivet hvis man er imot arbeidsinnvandring fra land som India og Kina, all den tid arbeidsinnvandrere fra de landene begår mindre kriminalitet og deltar mer i arbeidslivet enn etniske nordmenn. Så det er fullt mulig. Men det er nok ikke mulig å begrunne motstand mot alle typer innvandring på nøyaktig samme måte uten at man må ha et innslag av fremmedfrykt. Det finnes nyanser her som i omtrent alt annet. Anonymkode: 02633...14c 2
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 12. april 2017 #5 Skrevet 12. april 2017 Jeg vil si at det kommer litt an på grunnen til at du er i mot invadering.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #6 Skrevet 12. april 2017 Jeg er for all form for innvandring bortsett fra den muslimske. Anonymkode: bdee2...ac0
Gjest Raiu Skrevet 12. april 2017 #7 Skrevet 12. april 2017 (endret) feil. Endret 12. april 2017 av Raiu
Elaine Marley Skrevet 13. april 2017 #8 Skrevet 13. april 2017 Ja, det er vel mulig, men stort sett er vel folk innenfor en av de gruppene om de er helt imot det. Å være kritisk til innvandring går helt fint an, men som andre har skrevet så skiller en vel da mellom ulike typer innvandring.
LeoxBarca Skrevet 17. april 2017 #9 Skrevet 17. april 2017 Jeg er ikke imot innvandring, jeg er skeptisk til dagens og forøvrig gårdsdagens innvandringsordning. Har høy utdannelse, henger med venstre "raddiser" ganske ofte, og er åpen om mine meninger vedrørende problemstillingen. De fleste forstår så kan vi heller være uenig selv om jeg anser mitt synspunkt som relativt rasjonelt avhengig av omstendigheter.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #10 Skrevet 17. april 2017 Ja helt klart. Den politikken som føres ang dette,er helt på styr. Og jeg mener de fleste politikere ikke vil forstå. At de ikke skjønner rekkevidden. Hvorfor skal de det....de er som oss. Anonymkode: 52b3a...37a
Erazor Skrevet 17. april 2017 #12 Skrevet 17. april 2017 Det er irrasjonelt å være mot all form for innvandring. Innvandring er mer enn bare migranter og flyktninger. Store deler av innvandringen til Norge er arbeidsinnvandring, blant annet østeuropeere som jobber som håndverkere. De dekker et behov for arbeidskraft som vi ikke klarer å fylle med norske arbeidstakere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå