Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 33 år, som er singel og egentlig ikke helt klar for å få barn enda, men ønsker å ha muligheten i framtiden.

Lurer på om det er noen her som har erfaring med å fryse eggene sine i utlandet? Og i fåfall hvor? Er dette en dyr og vanskelig prosess?

Hadde vert bra å kunne sikre at eggene mine ikke ble alt for gamle i ventetiden.. 

Anonymkode: abf5a...18e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan kanskje fryses i Norge? Vil tro det via privat klinikk

Anonymkode: fd1ea...06f

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan kanskje fryses i Norge? Vil tro det via privat klinikk

Anonymkode: fd1ea...06f

Tror ikke man kan det i Norge :( ikke foreløpig.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet du kan i Sverige og at det er dyrt. Google Göteborgs kvinneklinik, de har litt info om det. 

Anonymkode: 0f095...8e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mulig i Norge. 

Priser i Sverige: http://www.linne.se/priser?lang=en Husk at du vil trenge minst to runder med egguttak for å ha mange nok egg til å være sikret. 

Anonymkode: d06c4...a41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Iforbindelse med stamcellebehandling hos single unge kvinner vet jeg de fryser ned hele eggstokk før de starter behandling, for at de kommer i overgangsalderen etter en stamcellebehandling. Tror det er eneste måten de anbefaler å fryse ned egg på. Opererer ut eggstokk og fryser den ned rett og slett.. 

Anonymkode: 7b8ff...ef3

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mulig i Norge. 

Priser i Sverige: http://www.linne.se/priser?lang=en Husk at du vil trenge minst to runder med egguttak for å ha mange nok egg til å være sikret. 

Anonymkode: d06c4...a41

takk :)

Skrevet
På Wednesday, April 12, 2017 den 10.13, AnonymBruker skrev:

Iforbindelse med stamcellebehandling hos single unge kvinner vet jeg de fryser ned hele eggstokk før de starter behandling, for at de kommer i overgangsalderen etter en stamcellebehandling. Tror det er eneste måten de anbefaler å fryse ned egg på. Opererer ut eggstokk og fryser den ned rett og slett.. 

Anonymkode: 7b8ff...ef3

Grunnen til at de blir anbefalt å fryse eggstokker/eggstokkvev, er at de har kreft og trenger å starte kreftbehandling raskest mulig. Man ønsker ikke da å utsette cellegift eller kreftoperasjoner for å gjennomføre en eller flere runder med hormonstimulering og egguttak. En med f.eks akutt leukemi vil gjerne dø om hun skulle vente i uker og måneder. I tillegg kan eggstokkvev som settes tilbake gjøre at hun produserer østrogen selv og ikke kommer i overgangsalder like tidlig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...