AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Jeg er ei jente på 33 år, som er singel og egentlig ikke helt klar for å få barn enda, men ønsker å ha muligheten i framtiden. Lurer på om det er noen her som har erfaring med å fryse eggene sine i utlandet? Og i fåfall hvor? Er dette en dyr og vanskelig prosess? Hadde vert bra å kunne sikre at eggene mine ikke ble alt for gamle i ventetiden.. Anonymkode: abf5a...18e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Kan kanskje fryses i Norge? Vil tro det via privat klinikk Anonymkode: fd1ea...06f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #3 Skrevet 12. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan kanskje fryses i Norge? Vil tro det via privat klinikk Anonymkode: fd1ea...06f Tror ikke man kan det i Norge ikke foreløpig.. Anonymkode: abf5a...18e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #4 Skrevet 12. april 2017 Jeg vet du kan i Sverige og at det er dyrt. Google Göteborgs kvinneklinik, de har litt info om det. Anonymkode: 0f095...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #5 Skrevet 12. april 2017 Ikke mulig i Norge. Priser i Sverige: http://www.linne.se/priser?lang=en Husk at du vil trenge minst to runder med egguttak for å ha mange nok egg til å være sikret. Anonymkode: d06c4...a41 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #6 Skrevet 12. april 2017 Iforbindelse med stamcellebehandling hos single unge kvinner vet jeg de fryser ned hele eggstokk før de starter behandling, for at de kommer i overgangsalderen etter en stamcellebehandling. Tror det er eneste måten de anbefaler å fryse ned egg på. Opererer ut eggstokk og fryser den ned rett og slett.. Anonymkode: 7b8ff...ef3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #7 Skrevet 13. april 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke mulig i Norge. Priser i Sverige: http://www.linne.se/priser?lang=en Husk at du vil trenge minst to runder med egguttak for å ha mange nok egg til å være sikret. Anonymkode: d06c4...a41 takk Anonymkode: abf5a...18e
Biloba Skrevet 13. april 2017 #8 Skrevet 13. april 2017 På Wednesday, April 12, 2017 den 10.13, AnonymBruker skrev: Iforbindelse med stamcellebehandling hos single unge kvinner vet jeg de fryser ned hele eggstokk før de starter behandling, for at de kommer i overgangsalderen etter en stamcellebehandling. Tror det er eneste måten de anbefaler å fryse ned egg på. Opererer ut eggstokk og fryser den ned rett og slett.. Anonymkode: 7b8ff...ef3 Grunnen til at de blir anbefalt å fryse eggstokker/eggstokkvev, er at de har kreft og trenger å starte kreftbehandling raskest mulig. Man ønsker ikke da å utsette cellegift eller kreftoperasjoner for å gjennomføre en eller flere runder med hormonstimulering og egguttak. En med f.eks akutt leukemi vil gjerne dø om hun skulle vente i uker og måneder. I tillegg kan eggstokkvev som settes tilbake gjøre at hun produserer østrogen selv og ikke kommer i overgangsalder like tidlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå