Gå til innhold

Burde norske TV-kanaler bruke Facebook kommentarer i nyhetssendinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I andre land leser man opp kommentarer fra Facebook og Twitter på TV hvis de omhandler relevante nyhetssaker. Hvis for eksempel Ola Nordmann kommenterer på en TV2 sak på nett og TV2 diskuterer dette på nyhetene klokken 9, så kunne de for eksempel ha valgt ut et par kommentarer fra hva folk syntes.

Det er vel lov er det ikke? Hvis Ola Normann velger å offentlig skrive noe han mener om en sak, så er det vel fritt frem å bruke det? Alle kan jo gå på nett å se hva han har skrevet og hvem som har skrevet det. Man har da valgt å stå frem og si "Dette mener jeg" til hele verden. 

Jeg syns det hadde vært litt interessant av og til. Om kommentarer folk skrev på nett kom på TV med fullt navn. :) 

Anonymkode: 1f2b9...c49

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja!

Anonymkode: 4e705...760

AnonymBruker
Skrevet

Virker ikke som om så mange syns det var en god idé... :P  Er dere redd?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som om så mange syns det var en god idé... :P  Er dere redd?

Heh? Det er jo bare som har kommentert

Anonymkode: b64a4...479

• Liker 1
Skrevet

Det kan du være trygg på er lite aktuelt. Avisene hadde kommentarspalter under de fleste artikler før, men det viste seg at alt for mange hevdet feilaktige meninger der. Meningene er det journalistene som skal målbære, da er en sikker på at det riktige kommer fram.

Hvordan skulle det gå her i verden om folket fikk komme til orde? De får heller bestemme, de som skal gjøre det.

Skrevet

Da har dem sikkert en mulighet til å legge ved et varsel der man godkjenner det. Hvis ikke, så nei. De har ikke lov til å bruke noe sånt uten tillatelse. :) Slik som Vox_populi skriver er jo veldig typisk og ofte er det slitte gretne gamle gubber langt ute i gokk som sitter bak skjermen og skriver de tingene. Enig med Vox-populi.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Da har dem sikkert en mulighet til å legge ved et varsel der man godkjenner det. Hvis ikke, så nei. De har ikke lov til å bruke noe sånt uten tillatelse. :) Slik som Vox_populi skriver er jo veldig typisk og ofte er det slitte gretne gamle gubber langt ute i gokk som sitter bak skjermen og skriver de tingene. Enig med Vox-populi.

Men det er mange norske mennesker, unge og gamle, som skriver ganske slemme innlegg med fullt navn. Hvis de gjør det på nett, så burde man kunne bruke kommentarene deres på TV. Det er ikke som om vi ikke kan se kommentarene deres på nettet. Hvis du kommenterer på TV2 sine saker, så kan alle se navnet ditt. Da har du valgt å skrive en kommentar og la alle se det. 

Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er mange norske mennesker, unge og gamle, som skriver ganske slemme innlegg med fullt navn. Hvis de gjør det på nett, så burde man kunne bruke kommentarene deres på TV. Det er ikke som om vi ikke kan se kommentarene deres på nettet. Hvis du kommenterer på TV2 sine saker, så kan alle se navnet ditt. Da har du valgt å skrive en kommentar og la alle se det. 

De fleste kan jo bare skrive med et tilfeldig navn i disse trolle-tider. Hvis jeg vil så kan jeg skrive med en annen persons navn og trolle i vei på nettet. Det er ikke vanskelig. Jeg tror ikke folk gidder å skrive slemme ting med sine egentlige navn men noen gjør vel det også akkurat som om at noen velger å være anonyme. Da burde det være en større grunn til å finne ut av hvem som f.eks skriver som anonym eller med kallenavn og det kan man jo finne ut av. TV-kanalene bestemmer jo selv om de vil ha det med, og det vil de sjeldent. Det er jo det som står skrevet som er verdt å påpeke, eller det motsatte - ikke navnet? Folk får jo bestemme det selv.
Det er ikke alt som er lov å ytre seg om heller, men for all del, hvis de klarer å finne ut av det så er vel ingenting bedre enn det.
Folk må jo gjerne få skrive slemme ting med fullt navn også - da vet folk hvor man har dem liksom, og hva som er sant er irrelevant. En skjerm beviser jo ingenting, men jeg skriver sjeldent/aldri der så... Hvis jeg vil det så klarer jeg fint å lage en profil på TV2 sine sider selv. Her ser man jo en som endelig sto frem som seg selv (og jeg senker meg ikke på et så lavt nivå). :ler: 

Norske mennesker - er de slemmest?:klo: 

Hilsen "Tore Sannersen" (tilfeldig navn). 

Endret av fuglekvitter__
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Norske mennesker - er de slemmest?:klo: 

Nei, Amerikanere. :D

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Amerikanere. :D

He he. Ok. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...