Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #1 Skrevet 19. desember 2004 Har du vert vikar og blitt dårlig mottatt fra de andre ansatte? selv om dere alle hadde underordnet stilling?
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 19. desember 2004 #2 Skrevet 19. desember 2004 Har aldri blitt dårlig mottatt etter det jeg kan huske, men har flere ganger fått inntrykk av at det er lettere å bruke ovenfra og ned holdning til vikarer, samt at man kan bli satt til drittjobber som de andre ikke vil gjøre.
Arwen Skrevet 19. desember 2004 #3 Skrevet 19. desember 2004 Jeg ble alltid tatt godt i mot som vikar selv om jeg var ung (og uerfaren)
Gjest vikaren Skrevet 20. desember 2004 #4 Skrevet 20. desember 2004 Jeg har følt det slik, spesielt fra sjefen. Jeg jobbet som renholder og kjøkkenhjelp i kommunen, og ved juleavslutningen fikk alle fast ansatte et lite julebrev med ei bitteliten bok i, mens jeg satt der og så dum ut. Jeg fikk nemlig ikke fordi jeg "bare er vikar".
Ottine Skrevet 21. desember 2004 #5 Skrevet 21. desember 2004 Det er helt klart dårlig gjort, synes jeg. Særlig hvis du har jobbet der ei stund, så burde du på lik linje med de andre ha fått en liten oppmerksomhet.
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #6 Skrevet 21. desember 2004 Nei det har jeg ikke opplevd. Har vært vikar ved flere skoler, både fast klassestyrervikar, tilfeldig vikar og også det verste: å bli oppringt om morgenen-vikar.. Hadde jeg latt dem behandle meg annerledes hadde de nok gjort det. Men siden jeg hadde høye tanker om meg selv, var det ingen andre som våget seg med noe mindre heller. Enkel psykologi altså. PS! Jeg er ikke utdannet lærer.
Tusenfryd Skrevet 23. desember 2004 #7 Skrevet 23. desember 2004 Jeg har alltid blitt godt mottat som vikar. Men jeg har hørt fra "vikar-kolleger" at de har vært steder hvor de ikke fikk være med på fredagskaffen en gang fordi de var vikar... De fleste arbeidsplasser vet dog å oppføre seg som folk, får man håpe. Og ta med denne tråden til neste gang det dukker opp en vikar på din arbeidsplass. De gjør en minst like viktig jobb som deg.
LilleBille Skrevet 23. desember 2004 #8 Skrevet 23. desember 2004 Jeg jobbet som vikar i mange år - og hadde stort sett bare veldig positive opplevelser.. uten om en eneste gang. Heldigvis var det bare snakk om et to ukers vikariat - men det var i en kjempestor bedrift .. - hvor ingen følte noen form for ansvar for å vise meg noe - og selv vikarer trenger av og til en smule input for å kunne gjøre den jobben vi er hyret inn for å gjøre..
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #9 Skrevet 23. desember 2004 Jeg har følt det slik, spesielt fra sjefen. Jeg jobbet som renholder og kjøkkenhjelp i kommunen, og ved juleavslutningen fikk alle fast ansatte et lite julebrev med ei bitteliten bok i, mens jeg satt der og så dum ut. Jeg fikk nemlig ikke fordi jeg "bare er vikar". Herregud, skjerp deg. Så du fikk ikke julegage. Vel buhuuu.
Gjest vikaren Skrevet 24. desember 2004 #10 Skrevet 24. desember 2004 Jøss, så teit kommentar fra deg, gjest. Skjerp deg selv. Hvis du hadde tenkt litt lenger så hadde du kanskje skjønt at det ikke handlet om at det var viktig for meg å få selve gaven. Men jeg må si at jeg reagerte på at jeg ikke ble sett på som verdig nok til å motta en så liten ting. Jeg følte meg ganske tilsidesatt der jeg satt rundt bordet og alle andre bortsett fra meg fikk en julehilsen.
Gjest vikaren Skrevet 24. desember 2004 #11 Skrevet 24. desember 2004 Og jeg må legge til at jeg hadde vært ansatt der lenge som assistent, og jobbet fast noen dager i uka.
Gjest Anonymous Skrevet 24. desember 2004 #12 Skrevet 24. desember 2004 Skjønner deg godt "vikaren". Jeg hadde en gang en vikarstilling der jeg ikke var "ønsket av mine kolleger" som min sjef sa, fikk lite hjelp og veiledning og følte meg generelt lite velkommen. Men dette var kun i mitt hode sa sjefen..Men jeg likte meg faktisk godt der likevel, og de ba meg da også om å søke på fortsatt vikariat da den jo også kunne bli fast, for de ville så gjerne at jeg skulle fortsette! Det kom en annen søker og denne fikk jobben.
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #13 Skrevet 28. desember 2004 Spisepauser der ingen sier noe til deg....kaffe der du føler du er i veien..... Planlegging av ting på jobben, der de faste sier :Du kan bli med du også om du har lyst. Det var kun voksne på denne arb.plassen, men det skulle en ie tro. En skal ta imot andre på en arb.plass slik du har vilet blitt mottatt selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå