Gå til innhold

Hvilken organisasjon som jobber for dyr skal jeg støtte?

*melis*

Anbefalte innlegg

Jeg har vært Plan- fadder i mange år, men etter at tredje eller fjerde fadderbarnet mitt ble voksen, fant jeg ut at jeg heller vil prioritere å støtte organisasjoner som jobber med dyr. Ikke fordi Plan ikke gjør en viktig eller god jobb, men fordi jeg rett og slett vil gi mer til de som ikke har like mange som jobber for seg som barn har. Jeg har også reist litt rundt i verden og blitt sjokkert over hvor dårlig det står til med dyrevelferden flere steder, og føler derfor at dette er noe jeg vil bidra til å øke fokus på. Jeg vet at det finnes flere organisasjoner som bl.a. jobber med å redde forlatte og skadde gatedyr i f.eks. Asia, og jeg kunne gjerne tenke meg å bidra til noe sånt. Men hvilken organisasjon skal jeg velge? Kan noen anbefale meg en seriøs organisasasjon som med sikkerhet vil bruke pengene mine på en fornuftig måte? Jeg er også svært opprørt over forsøplingen av verdenshavene og kunne i tillegg tenke meg å støtte organisasjoner som bidrar til å rydde havet for søppel. Finnes det noen slike?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 timer siden, Salka skrev:

Jeg gir til hjemløse katter. 

Mat? 

Anonymkode: bebbc...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mat? 

Anonymkode: bebbc...dfe

Penger. Men de går til mat, vet.behandling og alt som kattene trenger. Alt går til kattene, ingenting til administrasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle

Dyrebeskyttelsen eller fod gården :) evt om det finnes en egen avdeling der du bor som tar seg av dumpede/misshandlede/eierløse dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Winza/Jacklost skrev:

Du er et snilt menneske 😊

Takk, det er du også. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gir til dyrebeskyttelsen. NOAH er så helsprøe at jeg føler det ikke er verdt det.

Anonymkode: b7d3c...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir også kun til organisasjoner som støtter dyr. Alle andre støtter fattige barn, og organisasjoner som hjelper dyr får null støtte fra staten. 

Jeg gir til dyrebeskyttelsen.  De gjør en stor innsats med dyr som blir dumpet i ferier. 

Jeg gir litt til noah og dyreverns alliansen en gang i blant

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NJFF. 

Godt hundemiljø som tilbyr kurs i dressur og pleie av hund. De tilbyr også arrangement hvor hundene kan vise hvor flinke de er, og hvor de blir premierte. Flott nettverk i de lokale foreningene til å finne igjen hunder på avveie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Animals Asia, Argos (et dyreshelter på Kypros), FOD-gården og et shelter for esler i Israel (kommer ikke på navnet nå).

https://www.animalsasia.org/

http://www.argossanctuary.com/ - Her sender jeg pengene gjennom en norsk dame, vet at pengene kommer frem. Har reist dit selv og sett hvor mye de har bygget opp ved hjelp av støtte fra Norge. Support Argos heter Facebookgruppen. 

http://www.fod.no/fod-garden/ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...