Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å studere jus, men hører mange sier det er et tørt studie. At det kan bli veldig kjedelig. Men jeg er en person som alltid har vært god i lesefag. Noen her som studerer eller har studert og vil dele erfaringer?:-) 

Anonymkode: ab3cf...5f0

AnonymBruker
Skrevet

Tror mange som velger yrker som juss, lege, ingeniør osv. velger det pga. lønn eller status og da sier det seg selv at studiet blir veldig tungt for deres del. Viss du vill bli jurist og gå juss så syns jeg du skal prøve det. Ikke hør på alle som sier at det er vanskelig. Alt er vanskelig så lenge man ikke har de riktige interessene ;) 

Anonymkode: 0a54e...116

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva du er god på. Folk har ulike talenter og interesser. Jus er ikke et lesefag, selv om det kan virke sånn. Jus er en kode du må knekke og helst så tidlig i studiet som mulig. Hvis du klarer å engasjere deg i faget, delta i gode kollokvier og jobbe som trainee, praksisplass eller rettshjelpstiltak, så kan det være ganske gøy faktisk! 😊

Anonymkode: cd9ab...5e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare årsenhet i jus, men jeg syntes det var spennende og enkelt. Men det kommer som sagt helt an, på hva man liker. Jeg prøvde meg og på økonomi, totalt håpløst. Mens andre igjen synes det er enkelt.

Anonymkode: 63296...c7b

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det var urovekkende vanskelig, men syns det ble tørt og kjedelig i lengden ja. Valgte å studere noe annet i stede.

Anonymkode: 06ad7...e4b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går siste året på jussen nå, og ja, det avhenger av hva du liker og hva du er god på. Jeg visste ikke at jeg kom til å like juss da jeg begynte å studere det - jeg hadde aldri hatt noe med det å gjøre. Per i dag er jeg ikke en av de som har lyst å bli advokat eller jobbe i lovavdelingen, men jeg liker juss godt nok nå til at jeg vil være glad i å jobbe med det så lenge jeg slipper å slite meg komplett ut. Jeg har greie karakterer, og har egentlig ikke jobbet så alt for mye for det. Jeg leste aldri jevnt, men sprengleste på slutten hver gang. Jeg skjønte juridisk metode ganske lett, og er relativt flink til å skrive, så jeg måtte jobbe mye mindre enn mange andre må. Har venninner som sliter seg ut, og som likevel sjeldent får noe mer enn en C på eksamen, og jeg har andre venner som også sliter seg ut, og som får B (eller en sjelden A). 

Det er som regel ikke tørt om det viser seg at det er noe du interesserer deg for. Om man har null interesse for det, så blir det selvagt ikke noe gøy. 

Anonymkode: 7ed1d...6e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...