AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Hei! Katten min har en flittig brukt kattedo, og godt er det.Problemet er at den lukter med en gang hun har tisset. Bæsjen er ikke et problem for den fjerner jeg med en gang hun har grav ned og sett seg fornøyd. Hjelper det å kjøpe dyr sand? Har prøvd dyr sand før, men da så dame rimelig misfornøyd ut og begynte å tisse på badematta. Kan jeg evt blande sand? Pr. i dag bytter jeg sand to ganger daglig. Katten er kastrert og 10 mnd. Katten har vært til dyrlege og har ikke blærekatarr. Vil også legge til at kattens behov går først, men om vi begge kunne ha vært fornøyd med løsningen hadde det vært fint. Noen gode tips? Anonymkode: bde24...7da 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Du bytter ut all sand to ganger daglig? Har du god råd? 😳 Jeg var veldig fornøyd med Felleskjøpet sin sand. Den klumper seg så man kan ta ut det våte med en spade. Ellers anbefaler jeg kattedo med lokk, da renses mye av lukten i filteret. Anonymkode: 3712b...142 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bytter ut all sand to ganger daglig? Har du god råd? 😳 Jeg var veldig fornøyd med Felleskjøpet sin sand. Den klumper seg så man kan ta ut det våte med en spade. Ellers anbefaler jeg kattedo med lokk, da renses mye av lukten i filteret. Anonymkode: 3712b...142 Nei, god råd har jeg ikke men det er jo jo kjæledyret det er snakk om. Felleskjøpet har ikke tenkt på en gang. Godt tips! Ellers fikk jeg svar fra oppdretter angående sand minuttet etter trådstart. Hun kjøper fra sandtak. Ren og naturlig sand, som gjør at kattene får det rent og naturlig, samtidig som de dekker ærendet sitt mer vellykket. Kjøpte sand derfra i fjor til parkeringsplassen og det kostet 300 kr for to tilhengerlass. Kommer til å prøve begge alternativ, FK var godt tips Anonymkode: bde24...7da 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #4 Skrevet 12. april 2017 Du høres ut som en veldig god og ansvarlig katteeier, TS Jeg tipser også om klumpesand, og Felleskjøpet sin sand (Canada Litter) er en helt ok klumpesand. Den finnes både med og uten lukt. Kjøp sanden uten lukt siden katten din har vært vant til å bruke den sanden du beskriver. Du får en mye enklere hverdag med klumpesand Anonymkode: 202c1...b37 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #5 Skrevet 12. april 2017 Everclean - den uten lukt (hvit mener jeg). Jeg har to katter som bruker kassa, og fjerner klumper en gang i døgnet. All sand en gang i måneden. Du kan fint blande sand til pus blir vant med ny type. Anonymkode: e481b...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #6 Skrevet 12. april 2017 Klumpesand er genialt, da kapsles mye av lukten inn, alt blir til klumper man kan plukke ut og du slipper å bytte sand to ganger om dagen. Everclean uten lukt synes jeg er veldig bra men på grunn av pris har jeg gått over til Pussi klumpesand som selges på flere dagligvarebutikker. Jeg synes den er omtrent like god som Everclean. Og ja, dokasse med lokk/tak fungerer også greit for å minimere lukt og unngå kattesand som sparkes utover gulvet. Anonymkode: 6caad...de1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #7 Skrevet 12. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klumpesand er genialt, da kapsles mye av lukten inn, alt blir til klumper man kan plukke ut og du slipper å bytte sand to ganger om dagen. Everclean uten lukt synes jeg er veldig bra men på grunn av pris har jeg gått over til Pussi klumpesand som selges på flere dagligvarebutikker. Jeg synes den er omtrent like god som Everclean. Og ja, dokasse med lokk/tak fungerer også greit for å minimere lukt og unngå kattesand som sparkes utover gulvet. Anonymkode: 6caad...de1 Neinei, jeg mener Catsan Ultra plus! Anonymkode: 6caad...de1 1
Ginny Skrevet 12. april 2017 #8 Skrevet 12. april 2017 Har kasse med lokk, katten her er utekatt, så han bruker ikke doen inne så veldig ofte lengre. Jobber med totalavvenning Uansett, her bruker vi en 2:1-blanding av tropehagen Zoo sin egen sand, som klumper, og den hvite man får kjøpt på rema 1000. Den fra tropehagen (TAM hvis det er stor nok butikk (?) ) fungere veldig bra og klumper seg, men støver mye. Derfor blander vi, slik at vi får klumpeeffekt men ikke så mye støv Har fungert veldig bra her hvertfall, og Pus har aldri klagd 1
C-girl Skrevet 12. april 2017 #9 Skrevet 12. april 2017 Jeg har 4 katter, bruker do med lokk og klumpsand - Ever Clean eller Tidy Cats synes jeg er best. Vi har en do i hver etasje, og renser ut ca hver tredje dag. Opplever sjeldent lukt fra doene, etterfyller sand når det trengs.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #10 Skrevet 12. april 2017 Tusen takk for gode tips og råd alle sammen. Alle forslag er notert(bokstavelig talt). Harkjøpt sand hos FK i dag og det ser ut som frøkna er fornøyd med dette Håper jeg blir fornøyd jeg også! Desverre er ikke lokk et alternativ for oss, da katten min er megapingle. Vi må gå tur sammen, og hun nekter å være ute alene. Fri tilgang på do er viktig for oss begge. Mulig dette bedrer seg til sommeren når vi folka begynner å være mer ute rundt huset, men jeg ser ikke for meg at katten kommer til å foretrekke å være ute. Tusen takk til alle som har att seg tid til å hjelpe oss! :D Anonymkode: bde24...7da
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #11 Skrevet 14. april 2017 Jeg har 3 katter, og 2 doer hvor de bruker en til tiss og en til bæsj 😜 Bruker everclean sin kattesand uten lukt (extra strong tror jeg den heter) , og sverger til den da jeg syns alt annet stinker med en gang de har vært inni der. Har katten noe godt den liker? Jeg klarte overbevise min gamle supersøte hokatte til at do med tak var okay ved å smiske med godteri 🙈🙈 Anonymkode: b15d7...659
LittDiva Skrevet 14. april 2017 #12 Skrevet 14. april 2017 Jeg bruker krystaller som byttes en gang per måned. Aldri opplevd lukt , så lenge man rister boksen daglig. Koster 99 kroner i mnd. Har en voksen katt og det luktet fort med vanlig kattesand . Klumpesand var heeelt uaktuelt for pusen . 2
applestories Skrevet 14. april 2017 #13 Skrevet 14. april 2017 Vi kjøpte en kattedo for noen uker siden da pus begynte å tisse inne i vinter. Vi kjøpte da Canada-et-eller-annet fra Felleskjøpet. Den klumper seg når pus tisser, men hun graver ikke over når hun er ferdig - klorer bare på kanten av buret, kanskje hun tror hun graver det ned... Det lukter ihvertfall veldig så jeg er stort sett oppe hver natt for å plukke ut det våte, men det må få trekke inn litt ellers er det vanskelig å plukke ut. Bæsje inne har hun bare gjort en gang, hun graver ikke ned det heller. Har kjøpt en annen type nå når vi skal bytte, håper det lukter litt mindre.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #14 Skrevet 14. april 2017 10 minutter siden, applestories skrev: Vi kjøpte en kattedo for noen uker siden da pus begynte å tisse inne i vinter. Vi kjøpte da Canada-et-eller-annet fra Felleskjøpet. Den klumper seg når pus tisser, men hun graver ikke over når hun er ferdig - klorer bare på kanten av buret, kanskje hun tror hun graver det ned... Det lukter ihvertfall veldig så jeg er stort sett oppe hver natt for å plukke ut det våte, men det må få trekke inn litt ellers er det vanskelig å plukke ut. Bæsje inne har hun bare gjort en gang, hun graver ikke ned det heller. Har kjøpt en annen type nå når vi skal bytte, håper det lukter litt mindre. Er ikke alle puser som er flinke til å grave ned. Mine gravde gjerne på utsiden av kassen/på veggen istedet for å grave over med sand 😅 Herlig Anonymkode: 3712b...142
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #15 Skrevet 14. april 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke alle puser som er flinke til å grave ned. Mine gravde gjerne på utsiden av kassen/på veggen istedet for å grave over med sand 😅 Herlig Anonymkode: 3712b...142 Ene min graver på utsiden, lenge og høylytt. Og så hopper den andre inn og graver ned etter henne. De går som regel på do sammen, sitter fint og ser på at den andre gjør seg ferdig. Katter altså Anonymkode: e481b...f8b
AnonymBruker Skrevet 14. april 2017 #16 Skrevet 14. april 2017 Jeg bruker Frosty kattesand fra Dogman, den er helt genial. Finnes med og uten lukt, bruker den uten lukt. Den skal egentlig holde i 3 mnd, bare fylle på innimellom. Den lukter ihvertfall ikke, også ser den bedre ut i og med at det er hvite krystaller. Anonymkode: 7d474...c29
applestories Skrevet 23. april 2017 #17 Skrevet 23. april 2017 På 14.4.2017 den 16.35, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Frosty kattesand fra Dogman, den er helt genial. Finnes med og uten lukt, bruker den uten lukt. Den skal egentlig holde i 3 mnd, bare fylle på innimellom. Den lukter ihvertfall ikke, også ser den bedre ut i og med at det er hvite krystaller. Anonymkode: 7d474...c29 Graver katten din over når den er ferdig? Min gjør det ikke, hun tror hun gjør det men graver mest på kanten. Da lukter det veldig med de vi har prøvd.
applestories Skrevet 23. april 2017 #18 Skrevet 23. april 2017 (endret) Har nå prøvd en type fra lokalbutikken for å slippe å reise til Felleskjøpet hele tiden. Kattesand fra Coop, merket X-tra fungerer fint. Hadde den på bunn og Canada-sanden på topp. Pus har ikke protestert. Den fra Coop er noe grovere, den er lakserosa på farge, og når den blir våt skifter den til brunlig farge. Lett å se hva som skal plukkes ut. Lukt holder den ikke på den heller, men det tror jeg kan ha med pus å gjøre. Spørs allikevel om det blir noen vinner dette, katten har nemlig blitt helt rosa på potene - fargen fra sanden smitter visst veldig lett over på hvit pels. Dersom det fortsetter må vi nok prøve noe nytt, det kan umulig være helt bra verken for dyr eller i interiør. Endret 23. april 2017 av applestories Autocorrect
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå