AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Hei dere. Jeg er 29 år gammel og har et barn på 6 år fra et tidligere forhold. Har ikke hatt så mye flaks med kjærligheten de siste årene etter at det ble slutt med pappaen til barnet. Nå har det seg slik at jeg stort sett alltid har en eller annen fyr som jeg kan date, men det hjelper fint lite når man ikke greier å holde på datene! Skal sies at jeg også avviser noen altså, jeg blir ikke avvist av alle. Men historikken min er slik at de som vil satse med meg, vil ikke jeg satse på og omvendt. Jeg har jo lurt på hva som er årsaken: er det kroppen min det er noe galt med, er det utseendet generelt, er det at jeg har barn osv. Men nå i høst datet jeg kompisen til en kompis en periode, jeg likte han skikkelig godt og han behandlet meg som en prinsesse så lenge vi datet, introduserte meg for alle sine venner og familie og alt dette her, før han forsvant i jorda.. altså, han forsvant uten et ord, hadde det ikke vært for felles venn så hadde jeg vel trodd han var død. Fikk etterhvert vite av kompisen min årsaken til at han kuttet meg ut uten en forklaring: "hun er kjempefin og utrolig pen, men hun er så kjedelig og å være sammen med". Jeg regner med dette var en ærlig forklaring, da han fortalte det til kompisen min som i utgangspunktet ikke skulle si det videre. Så nå har jeg gått noen måneder å forsøkt å finne ut av hva med meg som er så kjedelig og hva jeg kan gjøre for å bli mer spennende og interessant å være med.. Så jeg vil gjerne høre hva dere definerer som en kjedelig person og se om jeg kjenner meg igjen i noe av det.. Jeg er litt tilbakeholden og kan være vanskelig å bli kjent med, den ser jeg. Og hvilke spennende kvaliteter ser dere etter i en partner? Jeg kan jo tydeligvis ikke være meg selv, for da tiltrekker jeg meg ikke de mennene jeg faktisk liker selv har jeg funnet ut. Anonymkode: fe76c...45d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Dette handler om personlig kjemi. Jeg synes mange mennesker er kjedelig å være sammen med på grunn av at personligheten vår ikke passer sammen. Det vil ikke si at de er kjedelige mennesker. Den siste setningen er typisk noe man vil lese hos en usikker jente på 15 år. Voks opp og ikke la en mann ha en så stor makt over deg. Du har et barn for guds skyld. Anonymkode: a4633...3ad 16
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 Du må jo bare være deg selv. Jeg er sikkert kjedelig jeg og men har funnet en som er lik meg. Det at en person sier dette om deg betyr ikke at du er slik. Jeg ville ikke hengt meg opp i dette. Ikke stress, du finner noen etterhvert. Anonymkode: ce88b...bd7 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Ikke tenk at det er noe feil med deg, det er kjemien med personen som ikke stemmer. Kjemi er vanskelig! Jeg har datet ca 20 menn de siste årene, og hadde kanskje god kjemi med 3-4 av dem. Men fortsatt ikke nok som stemte til at ble noe mer utav det. Når alt det er sagt, det skader aldri å ha noen interesser eller noe man brenner for! Noe som gjør at du har noe å fortelle om, noe å dele. Det vil gi deg en ny gnist og kanskje også litt bedre selvtillit. Anonymkode: 1f486...229 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette handler om personlig kjemi. Jeg synes mange mennesker er kjedelig å være sammen med på grunn av at personligheten vår ikke passer sammen. Det vil ikke si at de er kjedelige mennesker. Den siste setningen er typisk noe man vil lese hos en usikker jente på 15 år. Voks opp og ikke la en mann ha en så stor makt over deg. Du har et barn for guds skyld. Anonymkode: a4633...3ad Så utrolig unødvendig. Anonymkode: fe76c...45d 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke tenk at det er noe feil med deg, det er kjemien med personen som ikke stemmer. Kjemi er vanskelig! Jeg har datet ca 20 menn de siste årene, og hadde kanskje god kjemi med 3-4 av dem. Men fortsatt ikke nok som stemte til at ble noe mer utav det. Når alt det er sagt, det skader aldri å ha noen interesser eller noe man brenner for! Noe som gjør at du har noe å fortelle om, noe å dele. Det vil gi deg en ny gnist og kanskje også litt bedre selvtillit. Anonymkode: 1f486...229 Takk for det jeg har nok kanskje ikke truffet den rette enda, selv om jeg har trodd det selv ved ett tilfelle. Bare syntes det er så deprimerende når "alle" rundt meg så lett finner noen, mens det alltid går skeis for meg. Og det slår aldri feil - liker jeg en fyr veldig godt, er det alltid slik at han ikke vil noe mer med meg.. 😕 Anonymkode: fe76c...45d
Blablab Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 Kan det hende at det har sammenheng med at du er litt tilbakeholden? At du gir litt for lite av deg selv og de ikke får sett hele personligheten din? Ellers støtter jeg det om kjemi og at akkurat det er vanskeligere enn jeg trodde 4
LadyL Skrevet 11. april 2017 #8 Skrevet 11. april 2017 Samme her Ts! Like gammel som deg, barn på samme alder og det klaffer aldri med datene. Jeg har gitt opp 😉 Funnet ut at jeg setter barnet mitt og meg selv først. Akkurat nå har jeg ikke overskudd til noe mer, og da blir det valgt bort. Orker ikke å kaste vekk mer av fritiden min for den er ganske verdifull for meg. Håper det ordner seg for deg da 😊
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 Kan det være at du har barn du må ta hensyn til er det som gjør ting utfordrende på samlivsfronten? Jeg synes ikke du skal ha komplekser for personligheten din, det er derfor jeg lanserer en alternativ teori. Anonymkode: 557ef...12a 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #10 Skrevet 12. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for det jeg har nok kanskje ikke truffet den rette enda, selv om jeg har trodd det selv ved ett tilfelle. Bare syntes det er så deprimerende når "alle" rundt meg så lett finner noen, mens det alltid går skeis for meg. Og det slår aldri feil - liker jeg en fyr veldig godt, er det alltid slik at han ikke vil noe mer med meg.. 😕 Anonymkode: fe76c...45d Hvor godt kjenner du disse fyrene du liker da? Jeg har i alle fall i mine yngre dager tillagt han masse egenskaper han kanskje ikke har, og tenkt at han var sååå bra. Men det er de færreste. For å treffe noen er man nok dessverre nødt til å date ganske mange. Og da må man også være følesesmessig klar for det, og takle noen avslag. Avslagene handler egentlig ikke om deg heller, men at den andre personen ser etter noe annet. Det er helt fair og det må man tåle. Man kan spare seg selv ved mye bry ved å understreke at man er seriøs og ønsker at motparten er ærlig mot en. Videre anbefaler jeg igjen at du finner noen nye interesser og har litt fokus på det. Det vil gi deg selvutvikling som kan hjelpe masse når du skal date og være sårbar. Anonymkode: 1f486...229 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #11 Skrevet 12. april 2017 10 timer siden, LadyL skrev: Samme her Ts! Like gammel som deg, barn på samme alder og det klaffer aldri med datene. Jeg har gitt opp 😉 Funnet ut at jeg setter barnet mitt og meg selv først. Akkurat nå har jeg ikke overskudd til noe mer, og da blir det valgt bort. Orker ikke å kaste vekk mer av fritiden min for den er ganske verdifull for meg. Håper det ordner seg for deg da 😊 Og så pule litt iblant da. Anonymkode: 84ae4...8c4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #12 Skrevet 12. april 2017 Jeg tror jeg vil være en sånn person som typisk oppfattes som "lite kjedelig" ved førsteintrykk - jeg er sprudlende, har masse interesser og er utadvendt og smårar. Jeg holder samtalen i gang, har masse innspill, meninger og ideer.. Men det kan jo fortsatt være kjempekjedelig å være sammen med meg på sikt for en jeg har dårlig kjemi med eller som ikke passer sammen meg på andre måter. Som mange andre har nevnt så handler det om kjemi, felles interesser og litt flaks (mener jeg). Det er ikke sånn at for alle så er professorer kjedelige mens rockestjerner ikke er det, og man har uansett ikke mer morro enn man lager selv.. med mindre man er to, og lager morro sammen Når jeg leser innlegget ditt så synes jeg det fremstår som du fokuserer veldig på å være bra nok, som om du ville være "heldig" om du ble valgt av en mann. Jeg håper du ikke egentlig tenker sånn, og at du på tross av noen avslag fortsatt klarer å huske på at det viktigste er om dere liker hverandre, om ting funker. Anonymkode: faeff...9bc 1
Duftavsommerregn Skrevet 12. april 2017 #13 Skrevet 12. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Så nå har jeg gått noen måneder å forsøkt å finne ut av hva med meg som er så kjedelig og hva jeg kan gjøre for å bli mer spennende og interessant å være med.. Ta deg sammen kvinnfolk Vær nå for all del deg selv, ikke lat som du er noe du ikke er. Da blir det iallefall ille. Hvordan vet du at denne mannen sa sannheten til sin kamerat ? Og at det ikke bare var fordi han ikke vil ha noen form for forpliktelser. Du burde vite hvor mange menn der ute som er akkurat slik. Du kan aldri gjøre slike mennesker fornøyd. For meg handler det om å ha en partner som jeg kan snakke med, om alt som skjer hele tiden i livet og i samfunnet. Skal man kunne gjøre dette må man ha omtrent samme verdier iallefall, om ikke ender bare samtaler i krangel. Så du må finne deg en mann som ligner litt på deg selv, da vil han synes du er interessant. Noen motsetninger kan det alltid være, men ikke for mange. 2
ViljaH Skrevet 12. april 2017 #14 Skrevet 12. april 2017 Kjedelig for meg er todelt a) hvis noen ikke vil være med å finne på ting b) kjedelig å snakke med dvs. har lite tanker og synspunkter, byr lite på seg selv, sier aldri noe uventet, ikke morsom, har ikke noe interessant å komme med. Bare sier lite, eller intetsigende pjatt i jevn dur, eller snakker mye om sære interesser uten å tilpasse seg publikum.
Athene Skrevet 12. april 2017 #15 Skrevet 12. april 2017 (endret) Jeg hadde ikke brukt en kommentar fra en mann for å spekulere i hvorfor du ikke har funnet en perfekt match. I alle fall ikke en mann som bare forsvinner, i stedet for å ta en (voksen) prat om hvorfor. Plutselig dukker den riktige opp. Frem til det - bare vær glad for at både du og de du har møtt tenker dere om to ganger før man hopper inn i et forhold. Det finnes alt for mange folk som er opptatt av å være i et forhold, uansett med hvem. Endret 12. april 2017 av Athene 2
Gjest Minesveiper Skrevet 12. april 2017 #16 Skrevet 12. april 2017 (endret) På 4/11/2017 den 21.22, AnonymBruker skrev: Så jeg vil gjerne høre hva dere definerer som en kjedelig person og se om jeg kjenner meg igjen i noe av det.. Jeg er litt tilbakeholden og kan være vanskelig å bli kjent med, den ser jeg. Og hvilke spennende kvaliteter ser dere etter i en partner? Jeg kan jo tydeligvis ikke være meg selv, for da tiltrekker jeg meg ikke de mennene jeg faktisk liker selv har jeg funnet ut. Anonymkode: fe76c...45d Først og fremst vil jeg bare si at jeg synes det er bra at du vil ta tak i dette. Jeg er introvert og var en gang i tiden veldig sjenert. Det er ikke en veldig god kombinasjon når det kommer til å treffe damer. Jeg var mer eller mindre tvunget til å bli mer utadvent for å få dates. Jeg ser mange som nekter å tilpasse seg fordi de mener de er god nok som de er og skal kunne være seg selv. "Hvis h*n ikke liker meg så er han ikke den rette". Hadde jeg hatt den innstilgen hadde jeg kun endt opp med å date damer som sjekket meg opp. Det hender jo at jeg blir sjekket opp, men det skjer ikke ofte nok til at det er en sikker løsning. Det er langt mer vanlig at damene signaliserer interesse og så må jeg ta det direkte initiativet. De mest populære damene slik jeg ser det er gode, varme, smarte og lekne. Konkurransen om dem er som regel ganske stor. Det er på en måte lekenheten som gjør det gøy å være med de. Et forslag kan være å dyrke de mer lekne sidene dine Endret 14. april 2017 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #17 Skrevet 12. april 2017 For meg er en kjedelig dame en som forandrer seg for å tekkes menn. En dame som legger seg flat for menn alltid tror det er noe galt med seg selv når noe ikke går som forventet er kjedelig. Men de kjedeligste damene er de damene som selv er overbevist om at de er kjedelige. Anonymkode: 2c94e...3c3
Ramona Skrevet 12. april 2017 #18 Skrevet 12. april 2017 Jeg aner ikke hvordan du er som person. Men det finnes mange menn som synes mange jenter er kjedelige fordi de ikke har samme musikksmak som dem, eller ikke liker gaming eller whatever. Og det har jeg ingenting med kjemi å gjøre heller. Vi bryr oss mer om kjemi enn de gjør, tror jeg. Gjelder selvsagt ikke alle.
Avocado90 Skrevet 12. april 2017 #19 Skrevet 12. april 2017 Alle kan vel oppfattes som kjedelige i feil selskap. Men jeg tror det er vanlig at det i så fall er gjensidig, eller i det minste noe man ser selv. Jeg har hatt dater der samtalen blir veldig triviell, overfladisk, lite spennende. Og jeg har nok lurt på om jeg oppfattes som kjedelig, for jeg kan jo høre det samme generiske pjattet komme ut av munnen min. Men jeg vet jo like fullt at jeg ikke er et kjedelig menneske, og at det finnes andre - venner, familie, menn jeg har datet - som overhodet ikke finner meg kjedelig. Ergo handler det mye om hva man bringer ut av hverandre. Det jeg stusser over her er at dette 'forholdet' har blitt oppfattet som kjedelig fra hans side, men ikke fra ditt. Følte du at dere hadde dype, genuine samtaler? Lo dere mye? Hadde dere et eget "språk"? Kunne du være rar med ham, eller vise flaue sider av deg selv? Være sårbar? Det er alt dette her som skaper gode forhold, der begge kan være seg selv og føle at de har en egen tilknytning til hverandre. Når jeg tenker "kjedelig" tenker jeg hovedsakelig overfladisk. Samtalen holdes alltid på overflaten, uten å noensinne touche noe som kan oppfattes som kontroversielt, eller vise sårbarhet. Ofte kan det gå hånd i hånd med å være konfliktsky, der man er så redd for å trå feil at samtalen aldri går noe som helst sted. Du kan føle at personen jatter litt med, og derfor fremstår som de ikke har noe eget ståsted eller egne meninger. Er man litt "sart" blir det også vanskelig å le sammen, fordi en del humor går på ting som er litt i grenseland. 2
Inwe Skrevet 13. april 2017 #20 Skrevet 13. april 2017 Alt handler om å finne den personen man passer med. Jeg følte det likt som deg da jeg var singel. Hadde ingen problemet med å skaffe meg dater, men klarte ikke å holde på de uansett hva jeg gjorde. Jeg er vanskelig å komme inn på og kan derfor virke som veldig kjedelig til å begynne med. Så trengte noen som faktisk så at det var verdt å bli kjent med meg. Jeg trodde jeg var fryktelig kjedelig. Utseende funket jo for de fleste, men de ville liksom ikke ta seg tid til å bli kjent med meg. Helt til jeg møtte samboeren. Vi deler en stor interesse for trening, i tillegg har vi samme humor. Han er i tillegg lett å snakke med og derfor mye lettere å åpne seg for. Vi var sammen ved hver ledige anledning fra første date og flytter omtrent sammen før vi var ofisielle. Så kjemi er nok det viktigste. Du har jo venner. Venner henger (som oftest) med deg til tross for utseende. Da må man ha noe annet å stille opp med. Hadde du vært gørr kjedelig for alle hadde du heller ikke hatt noen venner. Denne fyren du datet passet vare ikke til deg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå