Gå til innhold

Hvordan fortelle mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg er 12 år, og har lånt en bh av en venninne. Jeg syntes det er behagelig å gå med, og har lyst til å si til mamma at jeg ønsker meg en. Jeg pleier å bruke trenings-topp men vil slutte med det.Hvordan skal jeg si det?? Noen tips?

Endret av Annonym12345
Jeg mangla tekst
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si at du ønsker deg bh.

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Bare å si det rett ut det vel? 

Skrevet

Jeg er mamma til en jente litt yngre enn det du er og jeg lover deg at det er bare å spørre mamma'n din om dere kan gå og kjøpe en ordentlig bh fordi du synes det er mer behagelig å gå med. Det kan til og med være at hun har tenkt på det samme selv. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Annonym12345 skrev:

Hei, jeg er 12 år, og har lånt en bh av en venninne. Jeg syntes det er behagelig å gå med, og har lyst til å si til mamma at jeg ønsker meg en. Jeg pleier å bruke trenings-topp men vil slutte med det.Hvordan skal jeg si det?? Noen tips?

Å kjære deg, bare spør henne. Hvis hun er som meg da min datter var på din alder, så blir hun bare lettet. Jeg hadde tenkt å sjekke, men turte liksom aldri i redsel for at jenta selv ikke hadde tenkt tanken.

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke bare si: Mamma, jeg trenger nytt undertøy! Og spør hun hva du trenger så si at du trenger noen bh'er.
Du kunne kanskje skrive en lapp til henne om det hvis du synes det er vanskelig å snakke ansikt til ansikt? 

Anbefaler at du kikker i Lindex. De har en veldig fin linje med bh'er til jenter på din alder. 

Skrevet

Jeg husker når jeg var på din alder og ønsket meg min første bh. Mamma mente at jeg fortsatt hadde nok med treningstopp, men hun skjønte at det var viktig for meg og ble med å lot meg plukke ut to, en rosa og en sort bh. Men om moren din er lik min så vil hun nok bestemme litt, mamma ville ikke at jeg skulle kjøpe noe sexy, så ingen helt i blonder, ikke push-up eller masse innlegg i.

Gjest frøken_1975
Skrevet

Jeg var også 12 år da jeg begynte med bh. Men begynte rett på moren min sin størrelse, så rappet av henne inntil jeg fikk noen av de som var in da, som så ut som sports bh. 

Spør om hun vil være med deg på senteret i nærheten, ta hun med på Lindex eller noe så begynner du å kikke på bher. Skjønner godt at det kan være vanskelig å si det rett ut, og da er tydelig hinting greit:) 

Skrevet

Det er bare til å spørre mammaen din rett ut. Min datter begynte med bh rundt 13-14 år og hun bare sa at hun ville begynne med det. Spør om moren din vil være med deg på butikken og se etter bh. Det kan kanskje virke litt ubehagelig og kleint, men hun vil forstå:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...