AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Hvilken faktor bruker barnet ditt? Sønnen min er 1,5 år. Han har ikke brukt solkrem tideligere da jeg har skjønt det ikke har vært anbefalt før man er ett år. Hvilken faktor skal man bruke på så små? Han har veldig tørr hud og er lys i huden. Anonymkode: b0017...b5e
GratefulOctopus Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Hei! Har ikke barn selv, og har minimalt med peiling på noe som helst, men på apotek1.no står det: "Apotek 1 anbefaler solkrem med faktor 15 eller høyere. I solrike land anbefales minst faktor 30. Det er viktig at man tar hensyn til barnets hudtype, og hvor sterk solen er der dere skal være (UV-indeks). Til barn under 3 år anbefales uparfymert solkrem med fysisk filter, eller en kombinasjon av fysisk og kjemisk filter for å minimere risikoen for allergiske reaksjoner. Barn bør i tillegg til solkrem bruke lette sommerklær og solhatt samt solbriller for å beskytte hud og øyne. La små barn beholde en farget, tettvevd t-skjorte på ved bading, eller bruk spesiallagde solklær med solfaktor." Ellers tror jeg det kan være lurt å spørre på apoteket, for de pleier å ha god peiling på den slags. Håper det var til litt hjelp, ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Det er mye bedre å beskytte med klær! Anonymkode: ab86a...79e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken faktor bruker barnet ditt? Sønnen min er 1,5 år. Han har ikke brukt solkrem tideligere da jeg har skjønt det ikke har vært anbefalt før man er ett år. Hvilken faktor skal man bruke på så små? Han har veldig tørr hud og er lys i huden. Anonymkode: b0017...b5e Små barn skal være minst mulig i solen og beskyttes med klær eventuelt solskjerm i pulk. Solkrem inneholder stoffer det ikke er bra å få for mye av, men må du smøre for å være i syden eller ute i snøen så bruk høy faktor og solbriller. Solslør er og en mulighet fro å unngå sol, men 1,5 åringer som ikke er vant til solslør vil vel protestere? Er problemet tørr hud, så kjøper du heller en god apotekkrem beregnet for et lite barn enn solkrem for å smøre tørr hud med. Sinksalve for baby beskytter og mot sol, samtidig som den pleier tørr hud over alt på kroppen. Anonymkode: 4f071...451
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #6 Skrevet 12. april 2017 Tusen takk for svar. Det ble faktor 50. Jeg har alltid slitt med solen så redd det samme gjelder. Skal prøve og oppholde oss mest i skyggen og kjøpt inn UV"hatt" osv. Ettåringen er overalt så når det blir løping rundt omkring og lekeplasser og lignende så regner jeg med det må brukes litt solkrem. Anonymkode: b0017...b5e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #7 Skrevet 12. april 2017 Hadde gått for 50 og heller gått ned til 30 etterhvert. Fryktelig kjedelig med solbrente barn Anonymkode: a1c4c...e61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå