Gjest KH Skrevet 19. desember 2004 #1 Skrevet 19. desember 2004 Iranske Leyla M, som har en mental alder på åtte, risikerer henrettelse for "umoralske handlinger". Leyla Ms familie tvang henne til å prostituere seg fra hun var åtte år gammel. Som attenåring ble hun dømt til døden. Dommen ventes nå å bli bekreftet i høyesterett, og Amnesty frykter at hun blir henrettet om kort tid. Skriv under på brev til Irans ambassadør! http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/984143...1256F6D00320C34 Underskriftene vil bli overlevert Irans ambassade mandag kl. 10.00. Du kan også sende brev direkte til den iranske ambassaden og fortelle hva du mener: http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/984143...1256F6D00320C34
Robban43 Skrevet 19. desember 2004 #2 Skrevet 19. desember 2004 Har signert brev Synes det er forferdelig at slikt skal skje. Uansett religion burde det være alle mennesker interesse å ikke DREPE noen på grunn av deres handlinger eller overbevisning. La heller de enkelte sone sin straff ut fra ett mer menneskelig syn.
Cherubino Skrevet 20. desember 2004 #4 Skrevet 20. desember 2004 Det står vel antakelig ikke noe om dette i Koranen heller. Hvorfor er det da bare innenfor denne religionen denslags jævelskap praktiseres?
Gjest Daniella_ Skrevet 20. desember 2004 #6 Skrevet 20. desember 2004 Det står vel antakelig ikke noe om dette i Koranen heller. Hvorfor er det da bare innenfor denne religionen denslags jævelskap praktiseres? Sånt er ikke lov i følge Koranen eller Islam. Det står i Koranen faktisk. hvorfor de driver på slik vet jeg ikke. Kaller slike hjerneskada. Jeg har skrevet under nå i hvertfall.
Gjest *Fiona* Skrevet 20. desember 2004 #7 Skrevet 20. desember 2004 Jeg også, er SMS aksjonist og sender appeller på SMS flere ganger i året. Send AMNESTY til 1960 og bli med!!
Cherubino Skrevet 20. desember 2004 #8 Skrevet 20. desember 2004 Sånt er ikke lov i følge Koranen eller Islam. Det står i Koranen faktisk. hvorfor de driver på slik vet jeg ikke. Kaller slike hjerneskada. Jeg har skrevet under nå i hvertfall. Selvfølgelig er de hjerneskada. Det er jo alle fanatisk religiøse, men det synes jo som at denne lidelsen har ekstra gode vilkår innenfor islam.
Lestat Skrevet 21. desember 2004 #9 Skrevet 21. desember 2004 Fikk SMS i går om saken og signet opp med en gang...
Bettie Skrevet 21. desember 2004 #10 Skrevet 21. desember 2004 Det er nesten 16000 som har signert brevet. Siden ambasaden ikke ville ta imot underskriftene i går, blir de fakset dit.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. desember 2004 #11 Skrevet 21. desember 2004 Det er nesten 16000 som har signert brevet. Siden ambasaden ikke ville ta imot underskriftene i går, blir de fakset dit. Leste det i dag jeg også. Håper de har nok papir
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #14 Skrevet 21. desember 2004 slik straff burde det vært for utro kvinner i Norge
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2004 #15 Skrevet 21. desember 2004 Saksopplysning - hun har ikke vært utro, for hun har ikke vært gift
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #16 Skrevet 22. desember 2004 slik straff burde det vært for utro kvinner i Norge Enig. De må lære at de ikke kan slippe unna med slikt.
Bettie Skrevet 23. desember 2004 #18 Skrevet 23. desember 2004 Kanskje det nytter å protestere. I hvertfall er iverksettelse av dommen utsatt. Så et slag er vunnet, men det er langt igjen før krigen er vunnet.
Gjest mikkey Skrevet 23. desember 2004 #19 Skrevet 23. desember 2004 Enig. De må lære at de ikke kan slippe unna med slikt. en tredjedel av alle norske kvinner burde hatt en slik straff
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #20 Skrevet 23. desember 2004 en tredjedel av alle norske kvinner burde hatt en slik straff Og som kjent får man mye bruk for det man lærer av å straffes med døden. En tredjedel av norske kvinner OG menn skulle fått dødsstraff - jeg foreslår at vi konsenterer det om Oslo, så blir bolignøden mindre og vi som bor lenger nord kan flytte ned til dette eneste levelige området i landet (klimatisk sett). LURT. Har skrevet under på protesten og har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har støttet Amnesty mer aktivt. Nyttårsforsett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå