Gå til innhold

Uff så trist på jobb i dag,kanin ble avlivet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på en besøksgård hvor vi blant annet har kaniner, jeg jobber som ferievikar så jeg er kun innom gården noen ganger i året. I dag oppdaget jeg at den ene kaninen hadde en skade, et stort åpent sår som jeg trodde var helt nytt, den ble tatt til dyrlegen og det viste seg å ikke være et nytt sår,aner ikke hvor lenge den har hatt det sånn stakkars :(

Det ville koste 3000,- for å ha en operasjon hvor infeksjon ble fjernet og det måtte syes, kaninen ble avlivet fordi gården eies av en kommune og de ville ikke kunne sette av midler til dette.... (såret kommer av at kaninene må ha sloss med de andre)...

Jeg angrer så sykt på at jeg ikke sa at jeg kunne ta over kaninene og betale summen (har ikke penger til det akkurat nå,men jeg kunne nok klart og skaffet det over noen dager om veterinæren gikk med på det) ringte opp veterinæren noen timer senere for å dobbeltsjekke om den var avlivet for jeg hadde så dårlig samvittighet for at jeg ikke gjorde mer, vet at det ikke er mitt ansvar,men føler likevel at jeg sviktet den. Syns det gjør vondt at en besøksgård ikke bryr seg noe mer om et dyreliv, samtidig så skjønner jeg at det blir dyrt om de skal drive å påkoste så mye penger hvis alle dyrene blir syke, allikevel bør man ikke ha dyr da tenker jeg, om man ikke kan punge ut hvis det trenger det...

Stakkars liten, føler at kaninen måtte bøte med livet fordi de ansatte ikke har sett hva som har foregått... Uff syntes det ble helt feil, gjør vondt i dyrehjertet mitt <3

Anonymkode: dbfb3...3d2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En slik gård burde ha forsikringen i orden! 

Anonymkode: dde20...662

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er disse kaninene kastrerte? Tamme (voksne) kaniner skal ikke under noen omstendigheter gå sammen. Det fører i mange tilfeller til døden. Ellers lurer jeg på hvor mange kaniner det er der, og hvor stor plass de har å gå på? Har gården kjennskap til Den store kaninboka?

Anonymkode: b8d1a...ef3

• Liker 3
Skrevet

Det tenkte jeg og på :( er så trist...Hadde et godt øye til den kaninen.Skulle virkelig ønske jeg kunne skru tiden tilbake og betalt for den. Vond følelse.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er disse kaninene kastrerte? Tamme (voksne) kaniner skal ikke under noen omstendigheter gå sammen. Det fører i mange tilfeller til døden. Ellers lurer jeg på hvor mange kaniner det er der, og hvor stor plass de har å gå på? Har gården kjennskap til Den store kaninboka?

Dette gjaldt ukastrerte kaniner, altså. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De er kastrerte ja. Ihvertfall hannene, jeg skal spørre angående hunnene, og ja jeg skal anbefale kaninboka! Skal skrive en mail til daglig leder etter påske.

• Liker 1
Skrevet

Dette gjaldt ukastrerte kaniner, altså. 

Det vet du ingenting om...det er jeg som er TS

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, lille_fiol skrev:

Det vet du ingenting om...det er jeg som er TS

Nå er det en misforståelse her. Jeg siterte mitt eget innlegg fordi jeg hadde skrevet at voksne kaniner ikke skulle gå sammen. Så ville jeg legge til at dette gjaldt ukastrerte voksne kaniner. Kastrerte kaniner kan selvsagt gå sammen, så lenge de er blitt båndet på en skikkelig måte. ☺

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, lille_fiol skrev:

De er kastrerte ja. Ihvertfall hannene, jeg skal spørre angående hunnene, og ja jeg skal anbefale kaninboka! Skal skrive en mail til daglig leder etter påske.

Alle kaniner bør kastreres. Så hvis de ikke har kastrert hunnene så må de gjøre det med en gang. Gidder de ikke så får de omplassere de stakkars dyrene 

Anonymkode: ae742...2f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld dem for dyremishandling!!

Anonymkode: d290a...202

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anmeld dem for dyremishandling!!

Skal vi anmelde alle gårdeiere som oppbevarer oksene sine i små binger, helt til den dagen de sendes med slaktebilen i et enda mindre rom der de gjerne må kjøres i flere timer til nærmeste slakteri, hvor de er redde og stressa, før vi dreper dem for å spise kjøttdeig? 

Skjønner at du er lei deg TS! Men ikke ha dårlig samvittighet, dette var ikke din feil. Pass godt på de andre dyra når de er der, så kan de ha gode liv. :) 

Anonymkode: 833f3...0e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du burde overhodet ikke jobbe på en gård, hvis du ikke tåler avliving av dyr.

Anonymkode: 9be0f...208

• Liker 2
Skrevet

Du burde overhodet ikke jobbe på en gård, hvis du ikke tåler avliving av dyr.

Besøksgård. Ikke gård. 

Jeg ville kontaktet Mattilsynet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg et annet jobb. Dette er livets gang og hvis du ikke kan leve med det da er dette ikke jobben for deg. I naturen ville kaninen ha dødd uansett. Men det ville ha tatt lengere tid.

Du må bare lære å liv tar slutt og at det er helt naturligt.

Anonymkode: 0e864...e50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaniner er da sosiale dyr, og fungerer greit sammen så lenge de har nok plass. Kjenner noen som drev med kaniner for kjøttet, og de hadde en hel flokk med begge kjønn i en stor innhegning. Disse fungerte fint sammen, beitet i flokk og varslet hverandre om farer, men trakk seg tilbake i hver sin hule, som de gjør i vill tilstand. 

Anonymkode: 5c38d...6a2

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi anmelde alle gårdeiere som oppbevarer oksene sine i små binger, helt til den dagen de sendes med slaktebilen i et enda mindre rom der de gjerne må kjøres i flere timer til nærmeste slakteri, hvor de er redde og stressa, før vi dreper dem for å spise kjøttdeig? 

Skjønner at du er lei deg TS! Men ikke ha dårlig samvittighet, dette var ikke din feil. Pass godt på de andre dyra når de er der, så kan de ha gode liv. :) 

Anonymkode: 833f3...0e3

SKJERP DEG!!

Her har de forbaskede utyskene latt en stakkars kanin gå rundt med stort sår,  og så gadd de ikke å bruke usle 3000nok!!  Du argumenter helt for jækli,  du spiller opp under dårlig dyrehold ved å påpeke annet møkk, vit det!

I følge din argumentering kan INGEN NOENSINNE gjøre noe forskjell på noe slags vis fordi det ALLTID vil være annet stygt som også foregår. 

Stopp med det mørke mørke vrøvlet ditt!!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Blablab skrev:

Besøksgård. Ikke gård. 

Jeg ville kontaktet Mattilsynet. 

Og for dyrene er forskjellen?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og for dyrene er forskjellen?

Svarte på påstanden om at hun måtte tåle avlivnig. Der er det forskjell på gård og besøksgård. Gård = bli til mat. Besøksgård = først og fremst ses og klappes på. Tolker det også som at grunnen til at det var så jævlig var at kaninen hadde hatt det vondt lenge uten at det ble oppdaget. Garantert mange dyr som har det enda verre, men hvorfor ikke engasjere seg der man kan? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaniner er da sosiale dyr, og fungerer greit sammen så lenge de har nok plass. Kjenner noen som drev med kaniner for kjøttet, og de hadde en hel flokk med begge kjønn i en stor innhegning. Disse fungerte fint sammen, beitet i flokk og varslet hverandre om farer, men trakk seg tilbake i hver sin hule, som de gjør i vill tilstand. 

Anonymkode: 5c38d...6a2

Da lever de jo tilnærmet som i naturen,det blir noe annet. Det er sterkt i mot alle anbefalinger å ikke kastrerte kaniner som går sammen. De sloss veldig lett, dersom de ikke bor som i naturen; dvs stoooor plass å boltre seg på, og med egne huler å trekke seg tilbake i. De færreste klarer å holde kaniner under slike forhold, spesielt om vinteren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Blablab skrev:

Svarte på påstanden om at hun måtte tåle avlivnig. Der er det forskjell på gård og besøksgård. Gård = bli til mat. Besøksgård = først og fremst ses og klappes på. Tolker det også som at grunnen til at det var så jævlig var at kaninen hadde hatt det vondt lenge uten at det ble oppdaget. Garantert mange dyr som har det enda verre, men hvorfor ikke engasjere seg der man kan? 

Dyrene på en besøksgård, blir til mat de også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...