Gjest Anonym fast bruker Skrevet 19. desember 2004 #1 Skrevet 19. desember 2004 Jeg har satt meg litt fast. Jeg bor sammen med samboeren min og søstra hans. Samboeren min sliter med angst og kommer seg såvidt ut av døren Da vi ble samboere var han mye bedre og vi fant på mange ting sammen, men de siste 2 mnd har han falt langt tilbake igjen Jeg har ingen venner eller familie her oppe, alle bor milevis unna, dvs på et helt annet sted i Norge. Savner de så alle sammen. Jeg føler meg både alene og "innestengt" siden samboeren ikke kommer seg noe ut og vi kan dermed ikke finne på ting sammen. Jeg har lyst til å flytte nærmere familien pga disse grunnene. Men de har ordnet og styret så fælt for at jeg skal få til å bo her; hjulpet med å søke på jobb til meg, hjulpet meg med klagebrev og stilt opp på andre måter. Økonomien er nå grei for alle parter etter mye strev og frem og tilbake. Hvis jeg flytter ut, får de dårligere råd. Har liksom ikke samvittighet til å la dette skje, men samtidig vil jeg hjem til familien min og venner. (og heller ha et avstandsforhold til min nåværende samboer) Hva skal jeg gjøre? Er jeg "slem" hvis jeg flytter?
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #2 Skrevet 19. desember 2004 Først og fremst bør du jo tenke på deg selv. Men du bør jo ikke gjøre noe uten å tenke grundig gjennom det først. Kanskje du kan ta en ferie hjem for å kjenne litt på det?
L@dy Skrevet 19. desember 2004 #3 Skrevet 19. desember 2004 Hva skal jeg gjøre? Er jeg "slem" hvis jeg flytter? Er enig med Dry at du må først og fremst tenke på deg selv. Men er dette noe som er kommet pga hans angst er blitt værre i de siste 2 mnd? For om forholdet var bra før det, så tenker jeg at dine følelser er ikke så sterke allikevel. Det er helt sikkert veldig tøft å leve sammen med en som har de problemene som din samboer har. Men synest ikke 2 mnd er så lenge jeg da.
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2004 #4 Skrevet 19. desember 2004 Det hjelper ingen, ikke din samboer eller familien din, at du også får det ille.. Det er ikke lett å leve med noen som har psykiske problemer, og hvis man føler at det ikke går..så vil det antagelig ikke bli bedre med tiden heller. Får samboeren din hjelp? Det hadde jeg satt som et krav.
Tusseline Skrevet 19. desember 2004 #5 Skrevet 19. desember 2004 Du har ikke luftet tanken om at samboeren din kanskje vil henge seg på flyttelasset da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå