AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Jeg har havnet i en konflikt med sjefen. Jobber i helsevesenet. Han har gitt ut opplysninger om meg som han ikke har lov til å gjøre, så jeg kontaktet fagforbundet og de tok tak i saken. Det tok det alvorlig og har snakket med både sjefen min og sjefens sjef. Nå svarer sjefen med å ikke gi meg noen vakter! Da snakker vi NULL vakter! Først fjernet han også vaktene jeg har fått i sommerferien, men da jeg påpekte at det faktisk ikke er lov fikk jeg de tilbake. Han har gitt masse vakter til nye vikarer og jeg får ingen før de jeg har i juli! Jeg har permisjon fra min ordinære, faste stilling, så går bare som tilkallingsvikar. Jeg har to vitner på at sjefen fortalte meg, forrige måned, at de trengte meg masse fremover og at jeg ville få mange vakter. Men det var altså FØR jeg brakte opp den andre saken til fagforbundet. Nå får jeg ingen. Jeg syntes dette er rottent gjort, har jobbet der i 7 år, og aldri fått en eneste negativ tilbakemelding på jobben jeg gjør og nå blir jeg frosset ut! Jeg er sikker på at sjefen tror jeg vil gi meg og slutte, slik han har fått andre til å gjøre ved å trakassere de tidligere. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 799f9...a00 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Hva slags opplysninger ga sjefen ut, og til hvem? Hva gjorde du da du fant ut av det? Snakket du med sjefen først for å spørre hvorfor, eller gikk du rett til fagforeningen? Anonymkode: 4e762...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags opplysninger ga sjefen ut, og til hvem? Hva gjorde du da du fant ut av det? Snakket du med sjefen først for å spørre hvorfor, eller gikk du rett til fagforeningen? Anonymkode: 4e762...6f8 Har det egentlig noe å si? Jeg var usikker på lovverket så forhørte meg med fagforeningen. Sa så ifra til sjefen om at det ikke var lov. Han trodde meg ikke så jeg fikk da fagforeningen til å kontakte han. Anonymkode: 799f9...a00 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Blir du straffet for å varsle, så bør du ta kontakt med fagforeningen og sjefen til sjefen igjen. Anonymkode: bc15f...37c 14
Gjest Jessica Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 Noe veldig likt dette skjedde faktisk meg. Etter at sjefen fortalte flere på jobben om en vanskelig situasjon jeg var i kontaktet jeg fagforbundet. De tok tak i dette og sjefen fikk en advarsel av sin sjef. Litt senere kom det flere og flere på banen som hadde blitt utlevert. Sånn plutselig ble sjefen omplassert og vi fikk en ny sjef. Alle de vaktene jeg alltid fikk ekstra også forsvant. Jeg ble rett og slett straffet i nesten et år. Du bør kontakte fagforbundet igjen. Vis dem lønnsslipp som viser differansen mellom de vaktene du har hatt og de i framtiden.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 Som tilkallingsvikar har du ikke krav på vakter, du er prisgitt det du bllir tilbudt. Det er ikke ulovlig å droppe vakter til en ansatt og heller prioritere andre, uansett hvor urettferdig det måtte være. Anonymkode: 4241e...f30 1
JackIost Skrevet 12. april 2017 #7 Skrevet 12. april 2017 Du har jobbet der i 7 år? Har du noen fast stillingsprosent?
Kim91 Skrevet 12. april 2017 #8 Skrevet 12. april 2017 Hvorfor har du perm fra dine vanlige vakter? Jeg hadde ikke gikk ekstra vakter til noen i permisjon
Luckiness Skrevet 12. april 2017 #9 Skrevet 12. april 2017 Kjipt at sjefen har sagt noe om deg han ikke skulle sagt videre til andre. Det er absolutt alvorlig og ikke kjekt hvis slikt skjer. Men dessverre så har du ikke krav på vakter når du er tilkallingsvikar. Det kan selvfølgelig se ut som at sjefen nå straffer deg og ikke gir deg vakter. Du sier jo at han før konflikten sa han kom til å trenge deg, i tillegg trengs det vel alltid bemanning til å steppe inn i helsevesenet når noen f.eks. er syk. Men dessverre er det ikke gitt at man får vakter som tilkallingsvikar, og selv om han kanskje straffer deg pga konflikten, så kan det være vanskelig å gjennomskue sjefens "plan". Han har nok et drøss av unnskyldninger for hvorfor du ikke får vakter og som man sikkert ikke kan "ta" ham for direkte. Dersom du trenger penger og tjener det kun ved tilkallingsvakter så kan du kanskje melde deg som dette ved f.eks. en annen avdeling (dersom du jobber på instutisjon)? Slik du sikrer deg større sannsynlighet for å få nok vakter til å dekke dit inntektsbehov Dumt at det kanskje er eneste løsning, men slik er det gjerne hvis man kun er tilkallingsvikar. Det aller beste er å ha fast stilling, noe du har men som du av en eller annen grunn har tatt permisjon fra. Og permisjon må man jo av og til ha, f.eks. ved utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå