Gå til innhold

Hva er greia med felles facebook-profil?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De unge bruker faktisk FB på en annen måte enn de eldre. De unge har sett de eldre bruke FB på en privat måte med å legge ut bilder av kids og chatte seg ihjel... de unge bruker FB som noe casual.

Anonymkode: cd172...48f

Hadde det vært "casual" hadde det ikke vært et problem med hver sin profil 😉

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En av min manns bestevenner har en slik felleskonto med kona, og mannen min har sagt at han synes rett og slett at det er så ubehagelig at han har null kontakt med kompisen på FB. Som han sa, han vet jo strengt tatt ikke hvem av dem som kommenterer innlegg, og han synes det er ekkelt å vite at hvis han skriver en personlig melding vet han ikke hvem av dem det er som åpner og leser den. Må si meg enig i det. 

Anonymkode: c47db...eac

Enig. Var ofte jeg opplevde jeg ville sende meld til venninnen min som hadde slik felles med sin sjalue mann. Venninnen min hadde og kjip tlf som ikke kunne motta særlig "lange" meld og jeg er ikke fan å snakke i tlf. Liker best å skrive. Men måtte alltid vente til jeg møtte hun, noe som ikke var så ofte for de fikk ikke lov å gå steder uten den andre var med. Hvis jeg sendte hun melding var sjansen veldig stor han leste den.

Anonymkode: 4b95b...92a

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Timsy skrev:

Det er flere millioner facebook-brukere i Norge. Et par promille av disse er dobbel-profiler. Gi meg en annen grunn til at unge mennesker  skal dele den samme profilen, med mindre de har issues innad i forholdet?

Jeg har kommet med en grunn, jeg, men det nekter jo folk å tro på. Er det noe som er latterlig så er det at man tror mer på egne fordommer enn på det andre faktisk rapporterer at er grunnen. 

Nå i disse fake news tider, kunne dere sikkert gjort det stort! ;) 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av min manns bestevenner har en slik felleskonto med kona, og mannen min har sagt at han synes rett og slett at det er så ubehagelig at han har null kontakt med kompisen på FB. Som han sa, han vet jo strengt tatt ikke hvem av dem som kommenterer innlegg, og han synes det er ekkelt å vite at hvis han skriver en personlig melding vet han ikke hvem av dem det er som åpner og leser den. Må si meg enig i det. 

Men det er faktisk ikke hans avgjørelse. Har han ikke mobil? Må han absolutt skrive facebookmeldinger?

Jeg har som sagt egen facebook, men det kan gå flere uker mellom hver gang jeg er der. 

• Liker 2
Skrevet

I de tilfellene jeg vet om, har jeg inntrykk av at det er kanskje mest den ene som er interessert i å være på Facebook, men legger til den andre for å være inkluderende, f.eks mtp grupper som kan være interessante for begge. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Timsy skrev:

Hadde det vært "casual" hadde det ikke vært et problem med hver sin profil 😉

Helt ærlig.. Jeg tror ingen av de er opptatt av FB.. Og der har du svaret.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man må spekulere sånn som dere gjør, er det et tegn på at dere ikke er innafor i kretsen hos disse menneskene, dere kjenner de altså ikke.. For da hadde dere sluppet å spekulere så mye og kjent menneskene såpass godt og visst hvorfor de hadde en sånn profil. Men søtt at dere bruker dagen deres på å bli så frustrert og nysgjerrig på hva andre folk gjør, som ikke har noe med dere å gjøre ellers da :) 

Anonymkode: 16f76...a09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig.. Jeg tror ingen av de er opptatt av FB.. Og der har du svaret.

Korrekt.

Anonymkode: 5bf45...14a

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, a l'orange skrev:

Jeg har kommet med en grunn, jeg, men det nekter jo folk å tro på. Er det noe som er latterlig så er det at man tror mer på egne fordommer enn på det andre faktisk rapporterer at er grunnen. 

Nå i disse fake news tider, kunne dere sikkert gjort det stort! ;) 

Men det er faktisk ikke hans avgjørelse. Har han ikke mobil? Må han absolutt skrive facebookmeldinger?

Jeg har som sagt egen facebook, men det kan gå flere uker mellom hver gang jeg er der. 

Selvfølgelig er det parets avgjørelse å ha en felles profil, men da er det også andres valg å ikke ha noe kontakt med dem over sosiale medier.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det parets avgjørelse å ha en felles profil, men da er det også andres valg å ikke ha noe kontakt med dem over sosiale medier.

Selvfølgelig!

Synes bare ikke noe om at folk blir super-snurt når andre ikke er tilgjengelig for de på alle sosiale medier til enhver tid. Jeg synes at mennesker som sender meldinger på sms og samtidig på epost og to eller tre sosiale medier om hverandre er slitsomt, så jeg har endt opp med å blokkere av sånne grunner også jeg (og derfra er det jo ofte ikke så langt til null kontakt om den andre ikke tilpasser seg). Facebook og sms er fritid i min verden, ikke jobb hvor jeg er pålagt å være tilgjengelig. Om folk ikke liker det, neivel, deres problem.

Uansett; Når jeg leser denne tråden som helhet så slår det meg at det er de som er utenfor paret som er de mest sjalu og kontrollerende.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det de vil du skal se det som: "Se for et sammensveiset par vi er da som elsker hverandre og deler absolutt alt! Har ikke behov for å ha noen ting privat!" Egentlige grunn:"Hva?!!!! Du får faen ikke ha egen facebookprofil lenger din jævla idiot! Hvis vi ikke kan ha en sammen så blir det ikke mer sex og i verste fall så går jeg!"

Anonymkode: 301ae...0c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av alle rare fenomener på facebook er dette et jeg aldri har sett. Folk må få gjøre som de vil. Men jeg ville nok neppe chattet med OlaKari :) 

Anonymkode: cd8aa...312

Min første tanke: Hva i herrens navn chatter du om på FB? Er du likedan når du er sosial ellers? "Jeg kan da ikke snakke når dere er to, for da kan jeg ikke snakke om Fotballfrua"

Anonymkode: 15cd7...33a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts er kanskje en sjalu eks ;) 

Hahaha! Toppen av irritasjon! :P Når den eksen du stalker har slått sammen profilen med den nye heite kjæresten sin og en hel mengde kyss, klapp og klem, og du ikke kan sende verken flørtende eller bitre meldinger uten at den nye kjæresten ler av deg.

Anonymkode: 1cd1b...c5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du ikke kan skrive om? Soppen i underlivet?

Anonymkode: f988c...248

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du ikke kan skrive om? Soppen i underlivet?

Anonymkode: f988c...248

Hahaha! Felles facebook profil viser seg å fungere bra mot spam og søppelpost ;) 

Anonymkode: 1cd1b...c5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Setter denne på samliv, da det etter min mening handler om nettop: samliv og kjærlighetsrelasjoner.

Seriøst: HVA er greia med at par har felles profil på facebook? Typ "OlaogKariHansen-Olsen"? Jeg kan til en viss grad skjønne det om det gjelder "voksne" folk på 50-60+ som har opprettet en profil for å holde kontakten med barn og barnebarn... Men unge mennesker, i 20-30-40årsalderen? HVORFOR? Har foreløpig ingen slike på min facebook-venneliste, men har lagt merke til flere på diverse salgs-sider og grupper. Oppdager jeg noen slike på min venneliste blir det lille av bilder og statuser jeg legger ut skjult for den/de, da jeg kun deler bilder med venner, og ikke er interessert i å flashe bilder og statuser til kona til Øystein som jeg knapt vet hvem er. 

Kjenner jeg blir litt matt... Hvorfor, liksom? Kontrollbehov? Sjalusi? 

Personlig har ikke mannen min og jeg tilgang til hverandres sosiale media, meldinger eller mail. Det eneste vi har felles er bankkontoene, de har vi tilgang til hverandres, fordi vi har felles økonomi og det er mest praktisk. Men ser går også grensa.

Er det noen her som har felles profil og vil fortelle HVORFOR dere har det? Jeg skjønner det ikke...

Anonymkode: 0f8c9...899

For å irritere slike som deg

Anonymkode: 57bdf...f64

• Liker 2
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvorfor han har slik felleskonto?

Ser ut som grunnen er sjalusi ifølge de innleggene som er skrevet av  noen som vet hvorfor. Jeg trodde det var fordi de ikke brukte fb noe særlig, men ser ikke ut som det er en vanlig grunn.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor man må bli ufin fordi ts stiller et spørsmål, tråden er jo full av krangel om ingenting.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Mynona, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du navnet til personen?

Sitat

Setter denne på samliv, da det etter min mening handler om nettop: samliv og kjærlighetsrelasjoner.

Seriøst: HVA er greia med at par har felles profil på facebook? Typ "OlaogKariHansen-Olsen"? Jeg kan til en viss grad skjønne det om det gjelder "voksne" folk på 50-60+ som har opprettet en profil for å holde kontakten med barn og barnebarn... Men unge mennesker, i 20-30-40årsalderen? HVORFOR? Har foreløpig ingen slike på min facebook-venneliste, men har lagt merke til flere på diverse salgs-sider og grupper. Oppdager jeg noen slike på min venneliste blir det lille av bilder og statuser jeg legger ut skjult for den/de, da jeg kun deler bilder med venner, og ikke er interessert i å flashe bilder og statuser til kona til Øystein som jeg knapt vet hvem er. 

Kjenner jeg blir litt matt... Hvorfor, liksom? Kontrollbehov? Sjalusi? 

Personlig har ikke mannen min og jeg tilgang til hverandres sosiale media, meldinger eller mail. Det eneste vi har felles er bankkontoene, de har vi tilgang til hverandres, fordi vi har felles økonomi og det er mest praktisk. Men ser går også grensa.

Er det noen her som har felles profil og vil fortelle HVORFOR dere har det? Jeg skjønner det ikke...

Anonymkode: e796c...2d6

AnonymBruker
Skrevet

En kamerat av meg sex-chattet med en del damer på messenger. Både felles venner av han og kona, koner av kameratene hans og noen kun på hans venneliste. Han fikk facebookforbud noen uker, før han og kona fikk fellesprofil. Fellesprofilen varte noen måneder før den også forsvant, da de ble skilt.

Hver gang jeg ser fellesprofil, assosierer jeg det med denne hendelsen. Hvis ikke fellesprofilen er et eldre ektepar som ikke er så ofte på facebook, så de er to om å "holde den ved like".

Anonymkode: 7311d...5b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, a l'orange skrev:

Vet ikke. Kanskje de ikke gidder å ha en hver? Enklere å poste bilder en gang, enn to ganger.

Du tenker at hvis man er et par så må man poste nøyaktig de samme tingene og bildene? Er man ikke to individer? 

Anonymkode: cd8aa...312

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...