AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #21 Skrevet 11. april 2017 4 minutter siden, a l'orange skrev: Mitt poeng er at mennesker gjør seg antagelser ut fra deres egen - ofte snevre - forestillingsverden. Og dersom jeg tillater en kjæreste å lese min meldinger så er det ikke nødvendigvis fordi kjæresten er kontrollerende, det kan like gjerne være fordi jeg hadde sett på det som en fin ting. Don't assume. Husk at "dine" meldinger ikke bare er dine, de er mellom deg og den som sendte dem. Ikke sikkert at avsender ser det som "en fin ting" at hans meldinger leses av en annen enn mottaker. Anonymkode: cd8aa...312 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #22 Skrevet 11. april 2017 6 minutter siden, a l'orange skrev: Snakker ikke nødvendigvis om så overdrevet og direkte flørt som det, for ikke å snakke om så ofte som du nevner. Det jeg snakker om er de mange tvetydige meldingene som godt kan bortforklares, men som også kan spinnes videre på, og som nok ikke ville sett like bra ut dersom hvemsomhelst leste meldingene. Er du ikke klar over at svært mange lar seg sjarmere av meldinger rett i lommen og at mange som finner hverandre - enten de har noen fra før eller ei - finner hverandre på facebook? Mitt poeng er at mennesker gjør seg antagelser ut fra deres egen - ofte snevre - forestillingsverden. Og dersom jeg tillater en kjæreste å lese min meldinger så er det ikke nødvendigvis fordi kjæresten er kontrollerende, det kan like gjerne være fordi jeg hadde sett på det som en fin ting. Don't assume. Det sagt, jeg har egen facebookprofil. Den er bare ikke "hele livet mitt" slik det tydeligvis er for enkelte. Så da dreier det seg jo om sjalusi og et kontrollbehov. Det er absolutt ikke vanskelig å avslutte en samtale der man aner at den andre parten har andre intensjoner. Dersom man lar seg sjarmere av meldinger på Facebook mens man er i et forhold er man absolutt ikke en god partner. Facebook er ikke et sjekkested, og jeg ser ikke hvorfor det i det hele tatt er et fokus på dette. Det vitner igjen om sjalusi og kontroll. Anonymkode: 612e7...408 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #23 Skrevet 11. april 2017 Jeg syntes det er merkelig men folk gjør som de vil. Jeg syntes det er ubehagelig å chatte med en slik profil da det jeg sier ikke er mellom meg og den jeg snakker til. Ikke at det er så hemmelig men hvis jeg snakker med kona til per foretrekker jeg at samtalen blir mellom meg og kona selv om vi prater om strikkeoppskrifter. Anonymkode: ae860...fa3 3
Timsy Skrevet 11. april 2017 #24 Skrevet 11. april 2017 Har sett flere dobbel-profiler i det siste jeg også. Jeg tenker også utroskap/sjalusi/kontrollbehov. Begriper ikke hvorfor slike folk er sammen i utgangspunktet, stoler de ikke såpass på hverandre er det på tide å gå hver sin vei tenker jeg. Godtar ikke forespørsler fra slike profiler, med mindre det er tante "Magda" og onkel "Rolf."
a l'orange Skrevet 11. april 2017 #25 Skrevet 11. april 2017 35 minutter siden, sol87 skrev: Jeg ser på det som et tegn på at de har lite liv utenom forholdet, alt handler om den andre. Kanskje de har et liv utenom facebook? 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #26 Skrevet 11. april 2017 Akkurat nå, a l'orange skrev: Kanskje de har et liv utenom facebook? Hvorfor har de da et så sterkt behov for å markere forholdet deres på sosiale medier? Anonymkode: 612e7...408 5
a l'orange Skrevet 11. april 2017 #27 Skrevet 11. april 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at "dine" meldinger ikke bare er dine, de er mellom deg og den som sendte dem. Ikke sikkert at avsender ser det som "en fin ting" at hans meldinger leses av en annen enn mottaker. Anonymkode: cd8aa...312 Det er nettopp det som er mitt poeng. Dersom de har noe de vil snakke med meg om får de kontakte meg og prate, ikke bare anta at jeg beskytter deres trang til å være så hemmelighetsfull over alt. 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da dreier det seg jo om sjalusi og et kontrollbehov. Det er absolutt ikke vanskelig å avslutte en samtale der man aner at den andre parten har andre intensjoner. Dersom man lar seg sjarmere av meldinger på Facebook mens man er i et forhold er man absolutt ikke en god partner. Facebook er ikke et sjekkested, og jeg ser ikke hvorfor det i det hele tatt er et fokus på dette. Det vitner igjen om sjalusi og kontroll. Anonymkode: 612e7...408 Til det første; Ikke når man er på mottakersiden, nei. Til det andre; Dette er bare en gjentagelse av fordommer. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har de da et så sterkt behov for å markere forholdet deres på sosiale medier? Anonymkode: 612e7...408 Vet ikke. Kanskje de ikke gidder å ha en hver? Enklere å poste bilder en gang, enn to ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #28 Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, a l'orange skrev: Det er nettopp det som er mitt poeng. Dersom de har noe de vil snakke med meg om får de kontakte meg og prate, ikke bare anta at jeg beskytter deres trang til å være så hemmelighetsfull over alt. Til det første; Ikke når man er på mottakersiden, nei. Til det andre; Dette er bare en gjentagelse av fordommer. Vet ikke. Kanskje de ikke gidder å ha en hver? Enklere å poste bilder en gang, enn to ganger. Lol. Anonymkode: 612e7...408 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #29 Skrevet 11. april 2017 Alle som legger seg oppi ting som dette og synes så meget om "sært" og blabla...Er dere klar over hvor sære dere egentlig er? Helt sant.. det er utrolig sært å henge seg oppi noe sånt. Anonymkode: cd172...48f 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #30 Skrevet 11. april 2017 8 minutter siden, Timsy skrev: Har sett flere dobbel-profiler i det siste jeg også. Jeg tenker også utroskap/sjalusi/kontrollbehov. Begriper ikke hvorfor slike folk er sammen i utgangspunktet, stoler de ikke såpass på hverandre er det på tide å gå hver sin vei tenker jeg. Godtar ikke forespørsler fra slike profiler, med mindre det er tante "Magda" og onkel "Rolf." Hvorfor i alle dager tror du at det er dette de tenker? Seriøst.. Hva slags forhold er du vant til, når dette er din første tanke om andre? Anonymkode: cd172...48f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #31 Skrevet 11. april 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at "dine" meldinger ikke bare er dine, de er mellom deg og den som sendte dem. Ikke sikkert at avsender ser det som "en fin ting" at hans meldinger leses av en annen enn mottaker. Anonymkode: cd8aa...312 De vil jo definitivt ikke ha melding av deg når de har en fellesprofil. De bruker antageligvis FB til noe helt annet enn å sitte å skrive meldinger Anonymkode: cd172...48f 1
Gorgonzola Skrevet 11. april 2017 #32 Skrevet 11. april 2017 Felles FB profil handler om at kjærring-helvete krever det fordi gubbe-idioten har gått ut over sitt handlingsrom. Katastrofe, no-go, point of no return, sex-nekt, finito og bare å avslutte og finne noe annet. 2
a l'orange Skrevet 11. april 2017 #33 Skrevet 11. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lol. Anonymkode: 612e7...408 Var det morsomt? Når dere bor sammen med noen, krever dere å ha hver deres dørklokke også da, eller? Med egen lyd og eget signalsystem - ellers er partneren kontrollerende? 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle som legger seg oppi ting som dette og synes så meget om "sært" og blabla...Er dere klar over hvor sære dere egentlig er? Helt sant.. det er utrolig sært å henge seg oppi noe sånt. Anonymkode: cd172...48f He he he.. Så sant som det er sagt. Skulle tro noen hadde tråkket på tærne deres ved å ta bort muligheten for intern humor og hemmelige eposter på facebook, på samme måte som de ikke lengere har egen dyne og pysj hos venninnen nå som hun har fått seg samboer. Hvem er det egentlig som er sjalu, lurer jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #34 Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, a l'orange skrev: Var det morsomt? Når dere bor sammen med noen, krever dere å ha hver deres dørklokke også da, eller? Med egen lyd og eget signalsystem - ellers er partneren kontrollerende? He he he.. Så sant som det er sagt. Skulle tro noen hadde tråkket på tærne deres ved å ta bort muligheten for intern humor og hemmelige eposter på facebook, på samme måte som de ikke lengere har egen dyne og pysj hos venninnen nå som hun har fått seg samboer. Hvem er det egentlig som er sjalu, lurer jeg. Dette blir bare helt latterlig. Ja, jeg synes det du skriver er til å le av. Anonymkode: 612e7...408 5
a l'orange Skrevet 11. april 2017 #35 Skrevet 11. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De vil jo definitivt ikke ha melding av deg når de har en fellesprofil. De bruker antageligvis FB til noe helt annet enn å sitte å skrive meldinger Anonymkode: cd172...48f Det er jo litt trist da! Snufs. Tuppen og Lillemor har gått hvert til sitt.. ...på grunn av en gutt!! Og nå vil den ene ikke leke med den andre mer... 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette blir bare helt latterlig. Ja, jeg synes det du skriver er til å le av. Anonymkode: 612e7...408 Ok 1
Timsy Skrevet 11. april 2017 #36 Skrevet 11. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager tror du at det er dette de tenker? Seriøst.. Hva slags forhold er du vant til, når dette er din første tanke om andre? Anonymkode: cd172...48f Det er flere millioner facebook-brukere i Norge. Et par promille av disse er dobbel-profiler. Gi meg en annen grunn til at unge mennesker skal dele den samme profilen, med mindre de har issues innad i forholdet? 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #37 Skrevet 11. april 2017 Har dere ikke muligheten til å sende sms`er eller snakke om personlige ting face to face med folk? Mister dere seriøst all sosial omgang med mennesker hvis du ikke har muligheten til å brette ut privatsaker på messenger? Anonymkode: cd172...48f 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #38 Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, Timsy skrev: Det er flere millioner facebook-brukere i Norge. Et par promille av disse er dobbel-profiler. Gi meg en annen grunn til at unge mennesker skal dele den samme profilen, med mindre de har issues innad i forholdet? De unge bruker faktisk FB på en annen måte enn de eldre. De unge har sett de eldre bruke FB på en privat måte med å legge ut bilder av kids og chatte seg ihjel... de unge bruker FB som noe casual. Anonymkode: cd172...48f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #39 Skrevet 11. april 2017 Har en venninne som hadde det med sin eks mann. De var gift noen mnd, men slutt nå. De var begge ekstremt sjalu, men ingen ville innrømme det ovenfor den andre. Ramaskrik hvis den ene fikk meld av en annen av det motsatte kjønn. Så jeg tror de deaktiverte deres og lagde felles pga å unngå sjalusi. De hadde også felles snapp. De åpnet snappene sammen. Husker på slutten av forholdet deres da de valgte å ha egen snap igjen. Da jeg var med de engang var det slik "hvem er hun? Slett hun som venn". Og han fikk hun til å slette sine gutte venner🙄 Ikke sunt i mine øyne ihvertfall Anonymkode: 4b95b...92a 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #40 Skrevet 11. april 2017 En av min manns bestevenner har en slik felleskonto med kona, og mannen min har sagt at han synes rett og slett at det er så ubehagelig at han har null kontakt med kompisen på FB. Som han sa, han vet jo strengt tatt ikke hvem av dem som kommenterer innlegg, og han synes det er ekkelt å vite at hvis han skriver en personlig melding vet han ikke hvem av dem det er som åpner og leser den. Må si meg enig i det. Anonymkode: c47db...eac 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå